Superb 3 Chiptuning

oco1979

Forumguru
Denk dat de meesten liever in hun eigen land naar een tuner gaan,ook wel uitzonderingen.
Vag techniek is zo wat tussen de 2,lig inderdaad niet ver van belgie.
JD is een eind rijden(voor de westvlamingen :D )
DVX en BR liggen redelijk centraal in belgie, 45 à 60 minuutjes rijden en je bent bij hun.(als er geen werken of ongevallen zijn)
 

philippe bakker

Forumguru
Ik naar apec geweest. Van 220 pk naar 289 pk en 461 nm koppel. Heb specifiek gevraagd om niet overdreven pk's te steken maar eerder koppel. Omdat ik vind dat in D hij soms wat trage response had als hij in D6 reed. Das nu weg. Of niet weg maar zoveel koppel dat het niet uitmaakt
 

Tinto

Forumguru
Ik naar apec geweest. Van 220 pk naar 289 pk en 461 nm koppel. Heb specifiek gevraagd om niet overdreven pk's te steken maar eerder koppel. Omdat ik vind dat in D hij soms wat trage response had als hij in D6 reed. Das nu weg. Of niet weg maar zoveel koppel dat het niet uitmaakt
@philippe bakker heb je een 2.0 liter motor? En wat voor type Skoda heb je?
 

Simon1984

Senior Member
@Simon1984 Ben gisteren bij @Vagtechniek geweest. Was tof om het proces van dichtbij te kunnen volgen.

Origineel had de motor 160 pk, na de "standaard" remap was dat 195 (Er is niets standaard aan standaard, alles is handwerk :) ). Daarna heeft Eric een kleine aanpassing gedaan om de magische 200 grens te bereiken. Best knap, aangezien de lucht inlaat temperatuur zo'n 32 graden was. De auto is van 340 Nm / 160 pk naar 436 Nm / 200 pk gegaan.

Ben erg tevreden met het resultaat. Alles is binnen de grenzen van wat de auto aankan, geen overdreven vermogen dat te vroeg vrijkomt. Op de terugweg nog een krachtmeting met een GTD gedaan, die kon ik met gemak bijhouden :cool:


Wow dit klinkt goed, net resultaat behaald ook zeg!!! Argghh kriebelt!
 

Neusie

Actief lid
Ik Heb een Racechip Ultimate geinstalleerd. Geinstalleerd binnen 5min en ook binnen 5min er weer uit als nodig. Rij er nu 10.000km mee en bevalt zeer goed!!

Heeft mijn 2.0tdi met std 150pk maar 189pk en 413nm getilt.

Vooral onderin erg veel power en op de Autobahn zelfs in de 6 ben je zo vertrokken. Was het vorig jaar in frankrijk nog aansluiten met de caravan achter mijn vorige auto, nu trek je iedereen eruit op de heuvels.
 

B.Stuurder

Forumguru
OBD is wel mogelijk @plas0108, maar dan moet de software versie te kraken zijn. Aangezien Skoda meerdere softwareversies gebruikt en niet alle versies op dit moment gekraakt zijn kan het voorkomen dat "jouw" versie alleen via een externe tuning kan worden bewerkt. Het verschil is erg goed te merken. Daarom moet je ook eerst een tijd met het standaard vermogen hebben gereden.

Ik merk het in het koppel (met ruim 80nm toegenomen). Niet alleen dat het koppel hoger is, maar ook dat deze nu over een heel breed toerental beschikbaar is. En ja, als je 100 km uur rijdt en je wil inhalen, dan zit je met 235 PK heeeeel snel aan de 130. En dat is erg lekker!

Tenslotte mocht je DSG hebben en je gaat naar JD: wees verstandig en laat meteen de bak aanpassen. Nu schakelt de bak pas over bij 2.000 tpm en rijd je geen 30 in de 3e versnelling. Dat rijdt echt heel veel beter. De S-stand wordt dan meteen iets afgezwakt, waardoor zowel D als S veel beter werken.

Dit bericht is wel een tijdje terug, maar ik ben benieuwd: DSG 7, 280Nm koppel, met 80Nm vermeerderd is 360Nm koppel. Hoe doet de versnellingsbak het nu?
 

B.Stuurder

Forumguru
In het algemeen ben ik benieuwd of iemand negatieve ervaringen heeft met het aanpassen van de DSG7, of de aanpassing ook ongedaan gemaakt kan worden bij een update en of er bij problemen iets traceerbaar is.
 

ertromp

Forumguru
In het algemeen ben ik benieuwd of iemand negatieve ervaringen heeft met het aanpassen van de DSG7, of de aanpassing ook ongedaan gemaakt kan worden bij een update en of er bij problemen iets traceerbaar is.
Geen negatieve ervaringen overigens maar:
Bij update software kunnen aanpassingen ongedaan gemaakt worden
En het is te zien dat software geflasht is naar de DSG7 stuurunit al zullen veel dealers het niet eens in de gaten hebben
 

B.Stuurder

Forumguru
@ertromp Heb je het dan over specifiek de software van de DSG of als ze van PON een update moeten doen van de algemene besturingssoftware, dan is je DSG software ook weg? Of is dat niet gescheiden?
 

ertromp

Forumguru
Motorsoftware en DSG software zijn gescheiden
Dus DSG software update is weg software geladen door tuner
Op zowel de motorunit als de DSG unit is afzonderlijk te zien hoe vaak ze geflasht zijn
 

B.Stuurder

Forumguru
Dus in feite is het wel goed om met je vaste onderhoudsdealer open kaart te spelen, dan zijn er geen verrassingen.
 

leon-cupra

Forumguru
Dus in feite is het wel goed om met je vaste onderhoudsdealer open kaart te spelen, dan zijn er geen verrassingen.
Denk het niet. De dealet zal jou geen garantie meer geven. Wil je chippen, zal je een bepaald risico moeten nemen en hopen bij garantiegeval dat ze niet over de chip vallen. Wil je geen risico, niet chippen is de boodschap.
 

ertromp

Forumguru
Dus in feite is het wel goed om met je vaste onderhoudsdealer open kaart te spelen, dan zijn er geen verrassingen.
Zeker voor DSG aanpassingen zijn er VAG dealerts die een beroep doen op bijvoorbeeld kennis en kunde van TVS Engineering en daar dus niet gelijk onwelwillend tegenover staan
 
Bovenaan Onderaan