MrEdge_
Forumguru
@Bartjanssens VAG techniek zit in Nuenen, niet heel ver van de Belgische grens
@philippe bakker heb je een 2.0 liter motor? En wat voor type Skoda heb je?Ik naar apec geweest. Van 220 pk naar 289 pk en 461 nm koppel. Heb specifiek gevraagd om niet overdreven pk's te steken maar eerder koppel. Omdat ik vind dat in D hij soms wat trage response had als hij in D6 reed. Das nu weg. Of niet weg maar zoveel koppel dat het niet uitmaakt
Mooie waardes hoor! Vooral dat koppel is erg mooi!Octavia vrs 220 van 2014
@Simon1984 Ben gisteren bij @Vagtechniek geweest. Was tof om het proces van dichtbij te kunnen volgen.
Origineel had de motor 160 pk, na de "standaard" remap was dat 195 (Er is niets standaard aan standaard, alles is handwerk ). Daarna heeft Eric een kleine aanpassing gedaan om de magische 200 grens te bereiken. Best knap, aangezien de lucht inlaat temperatuur zo'n 32 graden was. De auto is van 340 Nm / 160 pk naar 436 Nm / 200 pk gegaan.
Ben erg tevreden met het resultaat. Alles is binnen de grenzen van wat de auto aankan, geen overdreven vermogen dat te vroeg vrijkomt. Op de terugweg nog een krachtmeting met een GTD gedaan, die kon ik met gemak bijhouden
OBD is wel mogelijk @plas0108, maar dan moet de software versie te kraken zijn. Aangezien Skoda meerdere softwareversies gebruikt en niet alle versies op dit moment gekraakt zijn kan het voorkomen dat "jouw" versie alleen via een externe tuning kan worden bewerkt. Het verschil is erg goed te merken. Daarom moet je ook eerst een tijd met het standaard vermogen hebben gereden.
Ik merk het in het koppel (met ruim 80nm toegenomen). Niet alleen dat het koppel hoger is, maar ook dat deze nu over een heel breed toerental beschikbaar is. En ja, als je 100 km uur rijdt en je wil inhalen, dan zit je met 235 PK heeeeel snel aan de 130. En dat is erg lekker!
Tenslotte mocht je DSG hebben en je gaat naar JD: wees verstandig en laat meteen de bak aanpassen. Nu schakelt de bak pas over bij 2.000 tpm en rijd je geen 30 in de 3e versnelling. Dat rijdt echt heel veel beter. De S-stand wordt dan meteen iets afgezwakt, waardoor zowel D als S veel beter werken.
Geen negatieve ervaringen overigens maar:In het algemeen ben ik benieuwd of iemand negatieve ervaringen heeft met het aanpassen van de DSG7, of de aanpassing ook ongedaan gemaakt kan worden bij een update en of er bij problemen iets traceerbaar is.
Denk het niet. De dealet zal jou geen garantie meer geven. Wil je chippen, zal je een bepaald risico moeten nemen en hopen bij garantiegeval dat ze niet over de chip vallen. Wil je geen risico, niet chippen is de boodschap.Dus in feite is het wel goed om met je vaste onderhoudsdealer open kaart te spelen, dan zijn er geen verrassingen.
Zeker voor DSG aanpassingen zijn er VAG dealerts die een beroep doen op bijvoorbeeld kennis en kunde van TVS Engineering en daar dus niet gelijk onwelwillend tegenover staanDus in feite is het wel goed om met je vaste onderhoudsdealer open kaart te spelen, dan zijn er geen verrassingen.