Superb 3 Chiptuning

philippe bakker

Forumguru
Op Facebook volg ik zowat alle Skoda octavia rs groepen en de Britse en Tsjechische zijn de fanatiekste. In Engeland is de octavia rs zowat een cult race auto zoals de Civic vtec ooit was. Vermits de mijne al gechipt is volg ik het nu wel niet heel gedetailleerd. Misschien ook eens die groepen op fb volgen want het gaat er daar veel over. Mijn interesse daar is vooral nieuwe gadgets of specificaties kennen aan mijn auto die ik nog niet wist
 

ertromp

Forumguru
Op Facebook volg ik zowat alle Skoda octavia rs groepen en de Britse en Tsjechische zijn de fanatiekste. In Engeland is de octavia rs zowat een cult race auto zoals de Civic vtec ooit was. Vermits de mijne al gechipt is volg ik het nu wel niet heel gedetailleerd. Misschien ook eens die groepen op fb volgen want het gaat er daar veel over. Mijn interesse daar is vooral nieuwe gadgets of specificaties kennen aan mijn auto die ik nog niet wist

Ik neem aan dat je de 1.4 act nu bedoeld?
Op welke brandstof en met welke aanpassingen naast de chip aanpassing?

Maar nu nog antwoord op de vraag :D
 

philippe bakker

Forumguru
Dit is ook van een Belgische tuner he. In het buitenland gaan ze er veel verder in dan hier bij ons. In belgie vind ik heeft Skoda nog altijd niet de naam dat het in andere Europese landen heeft. Hier zien mensen onze auto nog altijd als een lada
 

philippe bakker

Forumguru
das waar ik vind elke dag dat ik heel veel freude am fahren heb. en om evenveel speelplezier te hebben in de duitse merken gaat het veeeeel meer kosten
 

Xander

Senior Member
kan je die facebook namen eens geven aub :dankje:

Die GTE mag je de pk's niet optellen,elektromotor is een hulp voor de andere motor.

Of ben ik mis :pieker:.

http://www.new.volkswagen.be/nl/volkswagen/news.suffix.html/2014~2Fde-golf-gte.html

OEM : 150pk motor en 102 pk elektromotor,samen 204pk /350Nm
systeemvermogen noemen ze dat.

Anders is het 252 pk OEM.
Ze chippen die 1.4 150PK naar 200PK en 320Nm waarschijnlijk. Daarbij heb je nog de elektromotor van 102PK en dan kom je op 257PK en 450nm. Misschien dat ze ook nog de hardware van de Passat nemen en dan levert de elektromotor net iets meer vermogen.
 

willemk

Senior Member
Jongens dank voor de reacties, ik zal eens contact opnemen met JD. Mocht er in de tussentijd iemand eenzelfde auto als mij hebben dan hoor ik graag wat meer ervaringen.

Willemk
 

Simon1984

Senior Member
@MrEdge_ ik ben erg benieuwd naar het resultaat, ik zit er ook over na te denken om dit te laten uitvoeren.
Graag eens contact als je dit hebt laten uitvoeren en je bevindingen.... :cheer:
 

MrEdge_

Forumguru
@Simon1984 Ben gisteren bij @Vagtechniek geweest. Was tof om het proces van dichtbij te kunnen volgen.

Origineel had de motor 160 pk, na de "standaard" remap was dat 195 (Er is niets standaard aan standaard, alles is handwerk :) ). Daarna heeft Eric een kleine aanpassing gedaan om de magische 200 grens te bereiken. Best knap, aangezien de lucht inlaat temperatuur zo'n 32 graden was. De auto is van 340 Nm / 160 pk naar 436 Nm / 200 pk gegaan.

Ben erg tevreden met het resultaat. Alles is binnen de grenzen van wat de auto aankan, geen overdreven vermogen dat te vroeg vrijkomt. Op de terugweg nog een krachtmeting met een GTD gedaan, die kon ik met gemak bijhouden :cool:
 

Tinto

Forumguru
@Simon1984 Ben gisteren bij @Vagtechniek geweest. Was tof om het proces van dichtbij te kunnen volgen.

Origineel had de motor 160 pk, na de "standaard" remap was dat 195 (Er is niets standaard aan standaard, alles is handwerk :) ). Daarna heeft Eric een kleine aanpassing gedaan om de magische 200 grens te bereiken. Best knap, aangezien de lucht inlaat temperatuur zo'n 32 graden was. De auto is van 340 Nm / 160 pk naar 436 Nm / 200 pk gegaan.

Ben erg tevreden met het resultaat. Alles is binnen de grenzen van wat de auto aankan, geen overdreven vermogen dat te vroeg vrijkomt. Op de terugweg nog een krachtmeting met een GTD gedaan, die kon ik met gemak bijhouden :cool:


Potverdorie, dat zijn nog eens mooie waardes! 18 aug ga ik naar JD om mijn S3 1.6 TDI af te laten stellen. Ga helaas de magische grens van 200 pk niet halen. Maar als ik jouw standaard koppel van 340 nm kan halen ben ik erg blij!
 

Bart81

Forumguru
Zijn er hier personen die een echt goed belgische tuner kunnen aanbevelen? Of is het echt aan de orde om naar vag-techniek of jd te gaan??
 

Kurtje

Forumguru
Inderdaad ook hier super tevreden van DVX, perfecte tuning gedaan met een geweldig verloop van vermogen/koppel.
Ook zijn het gewoon toffe mannen die je snel helpen!

We moeten nog altijd eens afspreken eh :)
Ben trouwens nog bij u in de buurt doorgekomen, waarna ik geflitst ben in Turnhout :(
 
Bovenaan Onderaan