Tinto
Forumguru
Mijn excuses als in: mijn excuses maar ik ben het niet met je eens.Excuses? Waarvoor dat dan? Volgens mij heb ik iets gemist...
Mijn excuses als in: mijn excuses maar ik ben het niet met je eens.Excuses? Waarvoor dat dan? Volgens mij heb ik iets gemist...
Moet je wel het geluk hebben dat er een vangrail staat en niet direct de afgrond in duikt of als spookrijder frontaal er op gaat.Maar om het een beetje tast baar te maken....
PK's bepalen hoe hard je de vangrail raakt.
Koppel bepaald hoe ver je de vangrail mee neemt.
Onderstuur zorgt dat je de vangrail met de neus kopt.
Overstuur is dat je de kofferbak eerst in de vangrail boort.
Het belangrijkste is volgens mij nog steeds hoe efficiënt de PK's op de weg worden overgebracht.
Voorheen was dat een randvoorwaarde, maar dat is nu vaak niet het issue meer: het gaat eerder om CO2 uitstoot (dus geld) en bijtellingsperikelen als de CO2 uitstoot te hoog is. Dit nog los van het ROB cijfer dat ook omhoog gaat na tunen, en dus iha niet in de lease is meegenomen!...Behoud van fabrieksgarantie is daar maar een onderdeel van.
Een aangepaste dsg scheeld alleen al enorm, wagen voelt dan veel beter en sneller aan.@Van Hoften Nog steeds blij met de keuze van JD externe tuning? Ik vind de 1.8 met DSG standaard in ieder geval niet voldoende. Te weinig trekkracht en de DSG reageert pas als je het gaspedaal meer dan 70% intrapt... in D ok, maar in de S moet dat echt anders.... wat heb jij aan de DSG laten doen?
Jammer dat de rede voor tuning niet veranderd is, maar als de turbo nog niet wakker is zal tuning hier ook minimaal bij helpen..