Disaster-Master
Donateur
Geen idee, gevalletje bezuiniging van VAG. het is een kunststof hoes, ze hádden ook een lang genoeg flexibel rubber exemplaar kunnen gebruiken
Laatst bewerkt:
Tanken jullie @VW Golf 1.4 tsi DSG-7 en @Disaster-Master alleen Euro 95/E10? Of benzine van een bepaald merk?
Voor de BP Ultimate geeft BP aan 0% Bio-ethanol bij te mengen wat bij (langere) stilstand van de motor altijd beter is voor het brandstofsysteem dan andere premium brandstoffen waar nog altijd tot 5% bijgemengd kan worden. En helemaal beter dan E10 natuurlijk of je moet wekelijks een aanzienlijke hoeveelheid km's rijden. Total heeft ooit wel eens aangegeven tot max 5% (of minder) ethanol bij te mengenIk tank “voor de zekerheid” alleen merkbenzine 98, maar de eerste eigenaren (de eerste 110.000 km) hebben wellicht alleen witte pomp 95 erin gegooid.
Bij mij in de buurt zit een relatief voordelige Total, dus meestal is het bij mij dan Excellium 98.
Zijn alle “merk” benzines ongeveer even goed, of zijn er hier mensen die voor de inwendige reiniging van de motor bijvoorbeeld echt alleen Shell V-power of BP Ultimate adviseren?
vr gr Bas
@Tees
Ik heb zelf VCDS en VCP en verschillende logs etc gemaakt dus ik spreek uit ervaring. Ook destijds gedaan met mijn CAXA blok maar daar merkte je alleen als het blok koud is dat de katverwarming aan ging en dat je dan even onregelmatig lopen krijgt. Nu bij de modernere CZEA dus niets geen onregelmatigheid ook koud niet. Mooi allemaal dat soort berichten op fora maar meten is weten.