Citigo e IV na private lease: houden of niet?

Berrychello

Forumguru
Dan heb ik toch een betere deal: €8750 eind juni, met nu 60K km op de klok. Wel had ik (bedankt corona) voor veel te veel km’s gekozen in mijn contract (30K per jaar), zou dat het verschil dan maken?
Als het goed is geef jij elk jaar de actuele kilometerstand door en wordt het verschil met je verrekend.

Me Zelf

Forumguru
Toch nog even nagevraagd wat verlenging van het contract zou kosten. Goed meegedacht door de leasemaatschappij: ze boden een verlenging met minder km’s aan (van 30K naar 15K). Gevolg: geld terug en lagere maandlasten voor de resterende looptijd. Ik heb gekozen voor 1 jaar verlengen.

octaviabas

Senior Member
ben altijd benieuwd ... als je een auto prive least ,betaal je de nagenoeg nieuwwaarde van de auto zelf ( zij het verdeeld+onderhoud)
Zijn de overname kosten dan +/- wat je normaal zou betalen aan WB en onderhoud?

voor iemand denkt , hoe rekent hij dan...
vb Fiat 500e : 60mnd 12.000/jaar á 495 per maand > 29700 aan de auto betaald incl WB en onderhoud
aanschaf Fiat direct : +/- 28.990 (ex WB en onderhoud)

hemi24

Forumguru
@octaviabas : onderhoud was voor de eerste 5 jaar inclusief en MRB was er niet voor EV's.

Vanafprijs was iets van 249 euro/mnd (60mnd 10.000km/jaar). Gebaseerd op het model met een fiscale waarde van € 22.320.
Dus als je dan aan het eind nog een 8 a 9k moet neerleggen, heb je 'm grotendeels zelf betaald.
Even verzekering en rente buiten beschouwing gelaten...

Maar aan de andere kant, als je zelf het geld niet hebt liggen, of niet wilt uitgeven...

Wij hebben een style en betaalden 230 euro per maand dat is 13.800 + 7800 =21.600 2x nieuwe banden ruitenwisserbladen etc en verzekering. Denk ik dat we best een goede deal hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:

Berrychello

Forumguru
Jullie vergeten verzekering, rente, banden, reparaties en pechhulp. En daarnaast heeft de leasemaatschappij ongetwijfeld een beetje korting gekregen.
Wij gaan m tzt ook wel overnemen denk ik.

hemi24

Forumguru
Banden zijn niet inbegrepen dacht ik? Net als alle overige onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn…

1748503297604.png
V.w.b.die korting die de leasemaatschappij heeft gekregen: 21%…

Het geheel wordt de consument namelijk wel voorgespiegeld in prijzen incl. BTW, maar dat is niet waarvoor de auto bij de leasemaatschappij op de balans staat.

Laatst bewerkt:
Jullie vergeten verzekering, rente, banden, reparaties en pechhulp. En daarnaast heeft de leasemaatschappij ongetwijfeld een beetje korting gekregen.
Wij gaan m tzt ook wel overnemen denk ik.
Echt wel dat de banden erbij inzitten! Wij hebben net voor de overname een nieuwe set gekregen!

Berrychello

Forumguru
Banden zitten er idd gewoon in. Alleen tot de 60dkm verwacht ik eigenlijk geen vervanging. Je hebt geluk dat je aan het eind (ik weet je kmstand niet) nog nieuwe banden hebt gekregen.
Die printscreen heeft betrekking op het gratis onderhoud vanuit de importeur. De banden rekent de leasemaatschappij gewoon een bedrag voor.

Bovenaan Onderaan