Citigo e IV na private lease: houden of niet?

Rallye

Forumguru
Geen onaantrekkelijke optie, maar ik begrijp de redenering achter de verhoging niet helemaal. Ze hebben tot nu toe de auto afgeschreven naar een bepaald punt, uitgaande van de verkregen korting. Een extra jaar lease zou dus moeten rekenen vanaf dat punt, inclusief de al verrrekende korting. Dan lijkt het me dat de korting nu geen effect meer heeft en dat de prijs voor het k9mende jaar met name gebaseerd is op de extra afschrijving van dat jaar - die minder is dan van de eerdere jaren. Dat leidt tot een lagere prijs en geen hogere?

JJE

Lid
Eens. Als je die naheffing verdisconteert over de extra 12 maanden heb je in totaal een verhoging van ruim 30%. Enige wat ik me kan voorstellen zijn hogere rente voor de herfinanciering door de leasemaatschappij, extra afschrijving, hoger risico op onderhoud.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
hogere rente voor de herfinanciering door de leasemaatschappij, extra afschrijving, hoger risico op onderhoud.
Als dat hier echt de argumenten voor de lease-mij. zijn, zou mogelijk verkoop aan de huidige berijders gunstiger voor henzelf kunnen zijn.

Japanese Power

Donateur
Mee eens. Los daarvan: ze geven pas max. 6 maanden van te voren de evt. overnameprijs door. Iets wat ik wel begrijp. Zelfs in die 6 maanden kan er nog een reparatie boven drijven.

Bovenaan Onderaan