Claxon Fabia Greenline

cvegreen

Forumguru
Als de claxon zo belabberd klinkt , ga dan eens langs in de garage en laat hem bijstellen , mijn broer heeft dit toch kunnen laten doen bij zijn volvo , dus denk ik dat het met dat tutertje van de fabia ook moet kunnen .

EdK

Forumguru
ga dan eens langs in de garage en laat hem bijstellen

TIP: als je hetzelf gaat doen, doe dan oorkleppen op !!
Als je dan met oorkleppen op, de toeter hoort dan is hij goed afgesteld
Doe je geen oorkleppen op en blijft voor je gevoel het geluid hetzelfde, dat is niet zo want dat komt door de gehoorschade die je met afstellen hebt opgelopen :grin::1884:

Gieliovd

Forumguru
Is zo'n ding bij de Skoda relais geschakeld?

Maakt op zich niet veel uit... maar als het circuit er een beetje op berekend is dan soldeer je er zo nog een setje contactjes aan, toeter erbij en gaan.

piair1982

Forumguru
Ik wil toeteren vandaag, toetert ie niet... Als je de toeter toetert dan hoor je alleen klik klik in de zekeringenkast. Relais werkt dus wel...
Iemand een idee?

EdK

Forumguru
zekering door van de toeter zelf ??
Relais kan een ander stroomcircuit wezen !

RefleCs

Forumguru
Hmm m'n scout heeft een volle toeter. Als ik in m'n faab 1 op de toeter drukte dacht ik dat er weer wat kinderspeelgoed op de achterbank werd gehanteerd... wat hopeloos.

piair1982

Forumguru
Helaas, de zekering is heel. Nu kunnen het 2 dingen zijn. Of bedrading naar toeter of sleepring in het stuur...

peperskoda

Forumguru
Als het relais wel klikt maar de claxon geeft geen kik dan lijkt het mij niet aan de sleepring te liggen, anders zou er m.i. geen verbinding kunnen zijn met het relais. Misschien is de schreeuwlelijk zelf kaduuk? Ff rechtstreeks op de accu en je weet het....

cali05

Forumguru
Vraag, waar zit de claxon bij een fabia. Ik dacht simpel er even een hoorntje bij te hangen maar onder de motorkap kijkend kan ik dat hele ding niet vinden. Ben erachter dat ie links voor zit, maar waar exact?

cali05

Forumguru
Bedankt, vandaag een claxon erbij gezet. Nu heeft de fabia een volwassen geluid uit als je op de claxon duwt

joergarms

Senior Member
De gl van mijn vader krijgt.binnenkort een beurt. Dan wordt er gelijk n volwassen claxon ingezet, dat standaardpiepertje is echt niks.

Ron467

Actief lid
Ach ik laat anderen dat biepertje maar gebruiken.
Gang is alles, remmen is angst.........
als mijn reactievermogen me weer eens gered heeft, denk ik achteraf pas aan die claxon.

bij wijze van spreken dus.:grin:

Wees nu eerlijk ...wanneer gebruik je de claxon nu écht ???
Ik heb mijn Roomster inmiddels 8 maanden :super:maar kan me niet herinneren hem ooit gebruikt te hebben ....
Is volgens mij alleen voor NOODsituaties , niet om indruk te maken toch want dan rijd ik toch wel in het verkeerde merk auto denk ik !:laugh:

joergarms

Senior Member
@Ron467, haha zo kun je het ook zien ja.
@Whiteroomster; daarmee heb je een punt. Blijkbaar ben ik dan vaak in overtreding, ik gebruik m toch nog wel wat vaker.

Polvo

Actief lid
Ik gebruik de claxon ook zelden, hooguit om de kuierende kat tot spoed te manen. :smirk:
Maar ik vind hem wel zwaar gaan, je moet nogal stevig drukken.
Is dat een algemeen probleem, of alleen die van mij?

RefleCs

Forumguru
Vindt het persoonlijk wel meevallen. Ach ja bekijk het zo... scheelt je, mits die kat voorbij komt, weer een keer een ritje sportschool :tongue:

Bovenaan Onderaan