Claxon Fabia Greenline

Boet

Actief lid
De Roomster heeft exact hetzelfde toetertje. Reden waarom ik het ding eruit gesloopt en de stekker eraf geknipt heb. Daarna kroonsteentje plus twee verlengingsdraden erop. Andere stekkers eraan gezet en het geheel verbonden met een Stebel Nautilus Truck Horn. Het komt met enige onregelmaat voor dat mensen zich wild schrikken en zoeken naar de vrachtauto:).

joergarms

Senior Member
@Boet, mijn broertje heeft op zijn motor ook een Stebel gezet, kerel wat een geluid komt uit dat kleine ding.
@Polvo, ik denk dat ie bewust zwaar gaat, anders zou namelijk bij de geringste aanraking de claxon werken, dat lijkt me niet handig.

Voor de 2e keer binnen 1 maand blijft mijn claxon hangen tijdens het sturen. Drie weken geleden bijna aanrijding gehad en op de claxon moeten duwen. Kort hierna bleef de claxon hangen. Alarmdienst gebeld en de wegenwacht kwam langs. Heeft de zekering er uit gehaald en mij doorverwezen naar de dealer omdat er zeer waarschijnlijk iets in het stuur defect was. Direct naar de dealer gegaan en op reparatie kunnen wachten. Wat ze gevonden hadden konden ze mij niet vertellen. Klacht was verholpen. Twee dagen geleden claxon wederom moeten gebruiken en hetzelfde euvel. Zelf de zekering er nu maar uit gehaald (nr. 43 / 20 amp, zit ook geen zekeringklemmetje in de auto) en nu maar bij een andere dealer een afspraak gemaakt in de hoop dat zij het definitief kunnen verhelpen. Moet nu wel een week zo rond blijven rijden.

Noord26

Forumguru
Die optie heb ik ook en dat bleek de oorzaak te zijn van het blijven hangen van de claxon. De kabel liep niet helemaal lekker in het stuurwiel, waardoor de claxon moeizaam te bedienen was of bleef hangen.

Exact hetzelfde probleem als wat ik had op eenzelfde auto met dezelfde optie; dat lijkt mij bijna 1 en 1 is 2..

cali05

Forumguru
Heb er één bij de sloop gehaald. Naast de originele gemonteerd. Draadje doorgelust en klaar was het. Nu een fatsoenlijk geluid wat de Citigo overigens ook maakt. Enkeltonig claxon is inderdaad geen gehoor

EdK

Forumguru
Niets is mooier dan een Citigo met het geluid van een vrachtwagenhoorn !
Hebben de medeweggebruikers na één keer toeteren meteen respect :worshippy:

EdK

Forumguru
mwah, niet altijd hoor !
in geval van de citigo met vrachtwagentoeter dwing je hem echt wel af ! :cool:

Ron467

Actief lid
Ach,
van de week zat er een mini (een soort citigo) achter me in de bergen met een goede toeter.
En ook al had hij een goede toeter, als je dan de kracht en de snelheid niet hebt om me in te halen (na elke bocht zag ik ´m steeds kleiner worden in mijn spiegels), dan hoor ik geen enkele toeter:grin:.

voor mezelf heb ik meestal al gereageerd met rem, gas en/of sturen voordat ik aan de toeter denk, dus ik laat dat ding lekker z´n blip, blip dingetje doen de sporadische keren dat ik ´m uit balorigheid gebruik

EdK

Forumguru
Ach Ron ik heb dan in de Yeti een toeter zitten waar je doof van kan worden.
Maar heb nu die Yeti een anderhalf jaar en als ik hem in die tijd 5 keer gebruikt heb dan is het echt veel.

Want net als je zegt rem gas etc gaat vlugger dan toeteren

Bovenaan Onderaan