Climatronic AAN/UIT knop

Ericpeeke

Actief lid
Je kunt de A/C toch gewoon uitzetten door op ECON te drukken? Dan probeert het systeem m.b.v. bijverwarming en luchtstroominstelling de binnentemperatuur op peil te houden, maar dan zonder hulp van de A/C compressor. Of gaat het om het uitzetten van de ventilator met dit knopje?

Ik geloof trouwens dat er over de ins en outs van de climatronic en de knopjes AUTO en ECON al een heeeel lang draadje is geweest
wink.gif

SkodaMan

Actief lid
Als je draaiknop voor de ventilatorsnelheid helemaal naar links draait heb je de zelfde functie als de aan/uit toets onder het dekseltje. Ik wist overigens niet dat er een toets onder het dekseltje zat maar ik heb het dan ook niet nodig.

Leuke site trouwens. Een van de links op die site is http://www.fabia-vrs.com met vele tips en retrofits.

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

Als je draaiknop voor de ventilatorsnelheid helemaal naar links draait heb je de zelfde functie als de aan/uit toets onder het dekseltje.

[/ QUOTE ]
Ja maar 1 knopje is dan handiger.

En wat is dat andere eventuele knopje "Boton Dual". Schakel je daar de temp links en rechts mee gelijk (ipv knopje auto inhouden)?

SkodaMan

Actief lid
Goeie vraag!
Als ik de auto schoonmaak (voor de lol) dan zet ik graag de radio aan. Aangezien en geen accessoire-stand is gaat dan ook altijd de ventilatie aan. Die kan ik dat dus wel mooi uitzetten.......dus.

Ik heb het vanmiddag even getest en inderdaad het werkt.

Hier even hoe je het het gemakkelijkst kan doen.

- De 2 knoppen kun je er het makkelijkst uithalen door simpelweg je nagel tussen de knop en de draairing te stoppen en dan de knop zachtjes naar je toe te trekken, de knop komt er heel gemakkelijk en recht naar je toe uit, je kan hem dus eigenlijk niet beschadigen zolang je teminste geen schroevendraaier ofzo gebruikt.

- Als je die 2 knopjes eruit hebt moet je een klein stukje plastic van 2 bij 1mm verwijderen (het rode stukje op de onderstaande foto) om te zorgen dat de knop in te drukken is, indien de foto niet duidelijk is moet je misschien even een andere wel indrukbare knop eruit te halen dan kun je het verschil misschien beter zien.

Click voor een grotere versie...

- Nu kun je de knop er weer induwen en kan je de knop bedienen.

- Met de bovenste nieuwe knop zet je de airco Aan of Uit, en de onderste knop doet bij mij niets op Briskoda zeiden mensen dat hij de 2 airco's weer zou moetten sync'en maar dat doet hij bij mij niet, dat moet ik dus nog steeds doen door de Auto knop 3 sec. ingedrukt te houden.

henk_de_bruin

Actief lid
als ik het goed begrijp zou je ook bij bijv de vw dealer even een dekseltje van een golg of jetta halen(zodat ook de tekst on/of erop staat.

gr henk

henk_de_bruin

Actief lid
heb net de modivicatie? gedaan,en het werkt indd.
morgen even langs een vw dealer om te kijken of ze ook aan een afdekplaatje kunnen komen.

gr henk

@ Diesel
Ik zie hem wel dus ik denk dat het probleem aan jou kant ligt.

@ henk_de_bruin
Laat aub. even weten wat dat plaatje van de Jetta kost...
Als de prijs acceptabel is haal ik er misschien ook één...
Doet bij jou de onderste knop iets..? bij mij namelijk niet.

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: henk_de_bruin</font><hr />

heb net de modivicatie? gedaan,en het werkt indd.
morgen even langs een vw dealer om te kijken of ze ook aan een afdekplaatje kunnen komen.

gr henk

[/ QUOTE ]
Zit er dan ook een lampje achter het klepje, anders zie je het in het donker in elk geval niet.

higgy

Forumguru
Vraag het bestelnummer van het klepje bij de VW-dealer even op aub, daar help je meteen wat mensen alhier mee.

henk_de_bruin

Actief lid
sorry mensen, het afdekkapje van een jette of golf is niet los verkrijgbaar.
wel kan je het hele bedieningspaneel kopen voor het lutele
bedrag van 288 euro....
gr henk de bruin

Bovenaan Onderaan