Mike4066
Lid
de volgende morgen is je motor en je interieur warm, dus geen koude start en geen ramen krabben.
En dat is precies de reden dat in de Scout een Webasto standkachel komt. Hopelijk gaat het nog voor de komende wintersport lukken.
de volgende morgen is je motor en je interieur warm, dus geen koude start en geen ramen krabben.
Een Webasto Thermotop C met bedieningsklok en afstandsbediening kost net geen €1500 (ex btw inc inbouw).Wat kost zo'n kachel? Ik ben ook wel geinteresseerd.
geen bereikbaar stopcontact. Ik zoek een inbouw oplossing tot max 500 Euro. Of anders moet ik er maar mee leren leven :-)
Waeco heeft oplossingen die minder duur zijn dan bijv. Webasto
http://www.waeco.com/en/1276_1278.php
Grrr... vanochtend 3.5 graden dus..... geen werkende airco dusssss........ beslagen ramen !!!
Moet daar echt aan wennen hoor....
Heeft er iemand ervaring met een standkachel.... ga er serieus over nadenken.... als de prijzen natuurlijk binnen de proporties blijven
Hoi Hein,
standkachel is schreeuwend duur als je deze bij de dealert koopt en laat inbouwen (1000+ euro).
Het probleem van de 4 graden is dat als de airco zou werken bij de temperatuur hij bevriest. Voor zover ik weet wordt de temperatuur bij de airco zelf gemeten. De airco zit in het circuit wat ook gebruikt wordt bij interieur recirculatie. De lucht die uit je interieur komt is warmer dan 4 graden. Dus als je de recirculatie tegelijk met de airco gebruikt, dan zou (theoretisch) de airco wel moeten werken.
Zal dit zelf ook eens uitproberen...........
Groet,
Charlie
Helaas, maar jammer.... de clima werkt met een temperatuurvoeler die de buitentemp. voelt, (achter het bumerrooster naast de linker mistlamp) en een voeler gemonteerd in het aanzuig kanaal van de aangezogen buitenlucht, en daarnaast laat het regelapparaat er ook nog een calculatie op los door het gemiddelde van deze twee voelers, over een bepaalde periode te berekenen,(warm fohnen van de buiten temp. voeler help dus niet)
Dus de re-circulatiestand gebruiken werkt niet...