Altijd leuk om een oude draad weer van zolder te halen Hoeveel vragen twee knopjes kunnen oproepen!
Een ding is voor mij nog onduidelijk: verwarmt de climatronic de lucht ook actief, of gaat dat alleen met behulp van motor warmte?
Want als er ook actieve verwarming is (met een gloeispiraal oid) dan kan ik me voorstellen dat die alleen werkt in de stand AUTO omdat dat meer energie vreet.
Weet iemand dit?
Hallo allemaal,
Zou er bij de dealer niet iets op te vinden zijn om de aircocompressor ook gewoon onder de 4/5 graden te laten draaien.
Het is met dit weer zoals vandaag +/- 2 graden en een beetje regen wel zwaar irritant dat je ruiten aanslaan in een auto met climatecontrol !!
Groetjes Ies
Als de boel naar de sodemieter moet (lees bevriezen) vooral de airco laten werken onder de 4 graden.
Het is niet voor niets dat deze beveiliging is ingebouwd, het eerst wat er aangaat is de verdamper, zit in het kachelhuis en betekend dus dure reparatie's.
Dus als je met 4 man vochtig in de auto stapt toch maar even een raampje open.
Als de boel naar de sodemieter moet (lees bevriezen) vooral de airco laten werken onder de 4 graden.
Het is niet voor niets dat deze beveiliging is ingebouwd, het eerst wat er aangaat is de verdamper, zit in het kachelhuis en betekend dus dure reparatie's.
Dus als je met 4 man vochtig in de auto stapt toch maar even een raampje open.
Zomers heb ik, niet bij de auto maar bij vaste airco's, al in 2 situaties een bevroren verdamper gehad.K heb nog nooit iemand gehoord die een bevroren verdamer had.
Bij mij gaat de airco in de winter gewoon aan om te ontwasemen.
Volgens mij geen probleem. De airco moet zelfs regelmatig aan. Staat ook in mijn instructieboekje.
Zie ook dit Bovag artikel en hier nog een artikel
Als je zoekt op "airco winter" vind je geen artikel dat zegt dat je de airco in de winter niet mag gebruiken.
Zomers heb ik, niet bij de auto maar bij vaste airco's, al in 2 situaties een bevroren verdamper gehad.
Airco te hard laten werken -> veel condens op koude verdamper -> ijs
Bij mij gaat de airco in de winter gewoon aan om te ontwasemen.
Volgens mij geen probleem. De airco moet zelfs regelmatig aan. Staat ook in mijn instructieboekje.
Als je zoekt op "airco winter" vind je geen artikel dat zegt dat je de airco in de winter niet mag gebruiken.
LenK, je hebt helemaal gelijk, er staat nergens dat je airco niet mag gebruiken, en ook dat het beter is om hem 's winters wel te gebruiken (stilstand is achteruitgang) maar het systeem (lees aircopomp) stopt er mee bij +/- 4 graden plus (bij de ander 3 en de volgende 5 graden) om te voorkomen dat de boel bevriest, en of de berijder daarvan iets merkt???
\\Maar Lenk hoe doen ze dat in scandinavie dan... brrrr daar is het echt koud en heel erg ver onder de +4 graden maw geen airco dus... en daar rijden echt heel veel dikke Audi's rond...
En Hein, koude lucht als in scandinavië is lekkere droge lucht, dus ook geen vochtige ramen, en juist omdat het zo koud is worden andere voorzieningen getroffen.
Ik heb zelf 14 maanden in Noorwegen gewoond, en daar heeft iedereen een verwarming's element in de motor gemonteerd en een ventilator in het interieur, en als je 's avonds thuiskomt steek je de stekker in het stopcontact bij je woning, en de volgende morgen is je motor en je interieur warm, dus geen koude start en geen ramen krabben.
Hein, koude lucht als in scandinavië is lekkere droge lucht, dus ook geen vochtige ramen, en juist omdat het zo koud is worden andere voorzieningen getroffen.
Ik heb zelf 14 maanden in Noorwegen gewoond, en daar heeft iedereen een verwarming's element in de motor gemonteerd en een ventilator in het interieur, en als je 's avonds thuiskomt steek je de stekker in het stopcontact bij je woning, en de volgende morgen is je motor en je interieur warm, dus geen koude start en geen ramen krabben.