CO2 uitstoot

Koen van Es

Nieuw lid
Allen,

ik ben op zoek. naar de juiste CO2 uitstoot van mijn Skoda Superb.
Kan iemand mij hier antwoord op geven?
De belgische staat neemt het getal 199g/km uitstoot waardoor mijn Belastingen een pak hoger liggen dan gedacht.
Wanneer ik zelf wat opzoekwerk verricht, vind ik de waarde van 161g/km terug.
Dit scheelt in de belastingen toch 2000 euro.

Model:
Skoda Superb Combi 2019 2.0TSI 4x4 L&K 200KW
Bedankt voor jullie reacties,

Koen
 

JeSko

Forumguru
Jaarlijkse belastingen zo hoog voor een 2 liter benzine in België? Ik betaal jaarlijks 400 euro, 2.0 TSI VRS van 2013, co uitstoot 149g/km.
 

Coled

Senior Member
Dat moet toch wel ergens op papier staan?!
199 g/km lijkt mij sterk.
Ik heb de 2.0TSI 4x4 206KW en daar hebben ze met 164 g/km gerekend..
 

Koen van Es

Nieuw lid
Dat moet toch wel ergens op papier staan?!
199 g/km lijkt mij sterk.
Ik heb de 2.0TSI 4x4 206KW en daar hebben ze met 164 g/km gerekend..
De auto is uit Duitsland geïmporteerd en op dat inschrijvingsbewijs kon de Belgische Dienst Inverkeersstelling niets over vinden. Daarom hebben ze een willekeurig getal genomen lijkt me.
Maar dan ben ik ergens een beetje gerust gesteld dat het getal van 164g/km bij jou geteld is.
Bij de 200kw superb zou dit dan 161g/km zijn. Wat een groot verschil maakt in bedrag dat moet betaald worden.

Bedankt voor je reactie.
 

Koen van Es

Nieuw lid
Jaarlijkse belastingen zo hoog voor een 2 liter benzine in België? Ik betaal jaarlijks 400 euro, 2.0 TSI VRS van 2013, co uitstoot 149g/km.
Jaarlijkse belasting is 550 euro bij 199/km en 480 euro bij 161g/km.
Belasting inverkeerstelling (om te wagen op de weg te krijgen) is bij 199g/km 3200 euro en bij 161g/km 1700 euro.
Dus toch een aanzienlijk verschil dat ik liever niet betaal :-)
 

JeSko

Forumguru
Ahzo nu snap ik hem. Nee zeker weten, en al helemaal niet om aan die paljassen in hun ivoren torens te geven.
 

Coled

Senior Member
Ja dat is best een leuk verschil welk je goed kan gebruiken bij de pomp haha.
Maar leuk een 'nieuwe' Superb!
Jaar geleden hetzelfde gedaan.
Heb je al wat foto's?
 

Koen van Es

Nieuw lid
Nog geen foto's, als hij nog eens gepoetst is, post ik wat foto's.
maar wel heel tevreden mee tot nu toe. Al mag ik idd wel regelmatig langs de pomp.
 

JeSko

Forumguru
Een 280 zie je in België niet veel, zeg maar nooit, tof om een Belgisch lid te "ontmoeten" met zo'n dikke Superb.
 

Koen van Es

Nieuw lid
Nog geen foto's, als hij nog eens gepoetst is, post ik wat foto's.
maar wel heel tevreden mee tot nu toe. Al mag ik idd wel regelmatig langs de pomp.
Wil jij eventueel is een fotootje posten van de pagina in het Gelijkvormigheidsattest/COC van de NEDC uitstoot?
Alvast bedankt.
 

Coled

Senior Member
Ik ben van Holland, wij doen niet aan attesten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CDO

Forumguru
wanneer je een kenteken van een gelijksoortig voertuig met Nederlands kenteken weet zou je op rdw.nl op basis van dat kenteken kunnen kijken hoe ze in Nederland geregistreerd worden.

maar…. ik weet niet of er veel van rondrijden in NL
 

leon-cupra

Forumguru
Vraag info op bij D’Ieteren, de invoerder van Skoda in BE. Zij zullen jou wel de correcte uitstoot kunnen bevestigen en dan protest indienen bij de DIV. Heb dergelijke betwistingen regelmatig gehoord op een Belgisch BMW forum waar ze een M3 of een
340i invoerde vanuit DE. Zaten ook heel wat verschillen op.

BIV , bizarre bedragen voor een leuke wagen. De wagens waar ik naar aan het zien ben liggen tussen de 8 en 10k :banghead:
 

GertD

Actief lid
Ik heb begin dit jaar ook een duitse import gedaan naar België van een superb combi sportline 2020 2.0tsi 4*4 200kw. (opf)

Bij mij hebben ze ook 199 co genomen wat wel op mijn duitse papieren stond. Zou dit dan niet kloppen volgens jou?

Het was idd een aanzienlijk bedrag biv, maar met het betalen ben je ervan af en elke keer ik instap is er een lach op ieder van het hele gezin (bij de vrouw een groene). Binnenkort nog een stage 1 erop en we kunnen echt gaan, die 4*4 is fantastisch:D.

In bijlage mijn duitse papieren die bij de wagen waren (niet elke duitse wagen heeft dit blijkbaar).
Op de coc staat bij nummer 4 in de tabel 199 gecombineerd. Op het andere bij v7 staat 199, dit heb ik moeten ingeven bij de pre inschrijving.

Ik zou heel graag weten hoe dit afloopt bij jou.

coc.jpg coc a.jpg inschrijving.jpg
 

Coled

Senior Member
Ik heb vanmorgen eens door de papieren gespit maar helaas niks kunnen vinden waar dergelijke gegevens op staan.
Wel heb ik dit(zie foto) gevonden op kentekencheck.
94819488f77ba177aa60a118416a7455.jpg
 

Tees

Donateur
Ik denk dat hier een belangrijk verschil zichtbaar wordt: op dit goedkeuringsdocument staat dat de NEDC 161 g/km is, en de WLTP 199 g/km. Het hangt er dus vanaf welke waarde de Belgische wetgeving als bindend beschouwd. In NL is als ik me goed herinner een overgangsperiode geweest tussen NEDV en WLTP. Weet niet precies hoe en wat, maar dat is vast na te zoeken.
 
Bovenaan Onderaan