Koen van Es
Nieuw lid
De regel in Belgie zegt het volgende:Ik heb begin dit jaar ook een duitse import gedaan naar België van een superb combi sportline 2020 2.0tsi 4*4 200kw. (opf)
Bij mij hebben ze ook 199 co genomen wat wel op mijn duitse papieren stond. Zou dit dan niet kloppen volgens jou?
Het was idd een aanzienlijk bedrag biv, maar met het betalen ben je ervan af en elke keer ik instap is er een lach op ieder van het hele gezin (bij de vrouw een groene). Binnenkort nog een stage 1 erop en we kunnen echt gaan, die 4*4 is fantastisch.
In bijlage mijn duitse papieren die bij de wagen waren (niet elke duitse wagen heeft dit blijkbaar).
Op de coc staat bij nummer 4 in de tabel 199 gecombineerd. Op het andere bij v7 staat 199, dit heb ik moeten ingeven bij de pre inschrijving.
Ik zou heel graag weten hoe dit afloopt bij jou.
Bekijk bijlage 110791 Bekijk bijlage 110790 Bekijk bijlage 110789
in functie van de CO2-uitstoot wordt het basisbedrag
voor de voertuigen ingeschreven vanaf 2021 met een datum 1ste inverkeerstelling in 2021 of later
- vermeerderd met 0,30 % voor iedere gram CO2-uitstoot per kilometer boven 149 gram en niet hoger dan 500 g/km
- verminderd met 0,30 % voor iedere gram CO2-uitstoot per kilometer onder 149 gram, maar hoger dan 24 gram
voor de voertuigen met een datum 1ste inverkeerstelling vóór 2021
- vermeerderd met 0,30 % voor iedere gram CO2-uitstoot per kilometer boven 122 gram en niet hoger dan 500 g/km
- verminderd met 0,30 % voor iedere gram CO2-uitstoot per kilometer onder 122 gram, maar hoger dan 24 gram
Dus ook jouw wagen is voor de 1e maal ingeschreven voor 2021, dus moeten ze de NEDC-waarde pakken. En deze is bij jou volgens het COC 161g/km.
Maar de Belgische staat heeft de WLTP-waarde gepakt want dus fout is lijkt me.
Deze fout maken ze bij mij ook waardoor ik een hogere wegentaks (80 euro) en een hogere BIV (2000 euro) zou moeten betalen.
Ik hoop dat ik dit ook kan rechtzetten en dus het bedrag moeten betalen dat ik berekend had voor aankoop van de wagen.
Ik zou als ik jou was, toch ook eens luisteren.