De hoop dat de politie hier iets aan doet heb ik opgegeven. Na de diefstal van mijn columbus ben ik pissed als ik was gaan zoeken op marktplaats. Daar vond ik advertenties met een mobiel nummer met meerdere verschillende namen, allemaal met navigatiesystemen. Tuurlijk hij heeft zowel een Audi, als Skoda als VW gehad.
Ik bel met mijn vondst de politie en het antwoord was als volgt:
Meneer dan kunt u daar naartoe gaan en als blijkt dat het uw systeem is (op basis van het serienummer) dan kunt u ons bellen. Ik heb die man vriendelijk uitgelegd dat ik niet vanuit Den Bosch naar Rotterdam ga rijden om bij een vermoedelijk crimineel te gaan kijken of het toevallig mijn Columbus is.
Sja dan kunnen we niets voor u doen meneer ....
Zucht en daar ging mijn laatste sprankje hoop op enige gerechtigheid..
Overigens heb ik toen een JVC met afneembaar front laten installeren, een andere auto in de straat (Passat) was ook aan de beurt. Die heeft toen de 1e keer nog een RNS510 in laten bouwen, die was 2 weken later ook weg en toen heeft ook hij eieren voor z'n geld gekozen.
Maar het positieve aan het verhaal is dat al wat je er als vervanger inzet (qua bekende merken als Pioneer, JVC, Kenwood, etc) is qua audio beduidend beter dan de Columbus. En ja het is minder fraai geïntegreerd, maar nu met de Amundsen+ denk ik nog met weemoed terug aan de JVC. En nee, beste dievengilde jullie hoeven niet langs te komen!