Columbus Columbus gestolen.....

nomad

Senior Member
Na 2 inbraken meot ik zeggen dat ik nu heerlijk slaap en mijn auto overal parkeer, zonder dat ik zelf hoef te zingen op de terugweg. Mijn Octavia was een fijne auto, maar die Columbus is de grootste fout die VW heeft gemaakt. Ook het nieuwe systeem vind inmiddels gretig aftrek in de MOE landen....

WillemJan

Forumguru
Voor een Columbus (en in mindere mate voor een Amundsen+) is dat wel een must have. Samen met een alarm natuurlijk.

Menno.

Actief lid
Navilock ben ik aan het overwegen, ze zijn hier namelijk al ruim 3 maanden bezig. Afgelopen nacht weer minimaal 4 auto's, waarvan 1 binnen een week voor de 2e keer aan de beurt was. Vraag me alleen af of dat ze dan niet gewoon heel het dashboard naar de knoppen helpen. Auto staat op eigen terrein, camera toezicht en goed verlicht en toch houd het ze niet tegen!

Arnoldotje

Forumguru
Grote mat van kippengaas maken, op je parkeerplek leggen, 220/380 volt erop.
Potentiële kwaadwillende Columbus-fetishisten krijgen iets meer spanning bij hun werk.
Bijkomend voordeel: werkt ook tegen kabelknagende marters.

Joske

Forumguru
Grote mat van kippengaas maken, op je parkeerplek leggen, 220/380 volt erop.
Potentiële kwaadwillende Columbus-fetishisten krijgen iets meer spanning bij hun werk.
Bijkomend voordeel: werkt ook tegen kabelknagende marters.
en werkt ook tegen overijverige parkeerwachters :D

iso

Nieuw lid
Van mij ook al 2e keer binnen binnen 4 maanden de Columbus meegenomen. Ik overweeg ook een navilock. Ik lees hier echter verschillende meningen over de navilock. Mijn idee was, als ik een navilock neem dan duurt het langer voor ze het eruit hebben en slaan ze mij wel over (raar eigenlijk dat je zo moet denken) maar het is niet anders. Heb een standaard alarm. Had laatst een gesprek bij de dealer over alarm met ruitsensor. Ook aan te raden maar na lezen van andere ervaringen begin ik toch hierover te twijfelen. Iemand ervaring hiermee.

Alarm met ruitsensor wordt het niet door afgeremd. Bij mij heeft het ze in ieder geval niet gehinderd (tot 2x toe).
Voordat je goed en wel door hebt dat het alarm af gaat, en je buiten staat, hebben ze de navigatie er al uit geschroefd en meegenomen. Dit kost niet meer dan 30 a 60 seconden.
Met een navilock zal het echter meer tijd in beslag nemen, en heb je inderdaad de kans dat ze je overslaan, of kun je ze een schouderklopje met een honkbalknuppel geven :sterretjes:

iso

Nieuw lid
Alarm met ruitsensor wordt het niet door afgeremd. Bij mij heeft het ze in ieder geval niet gehinderd (tot 2x toe).
Voordat je goed en wel door hebt dat het alarm af gaat, en je buiten staat, hebben ze de navigatie er al uit geschroefd en meegenomen. Dit kost niet meer dan 30 a 60 seconden.
Met een navilock zal het echter meer tijd in beslag nemen, en heb je inderdaad de kans dat ze je overslaan, of kun je ze een schouderklopje met een honkbalknuppel geven :sterretjes:
Hahahaahhaaaaaaahhha, ik hoop dat ik daar de kans voor krijg samen met mijn buurman!!!

Canon-Eye

Forumguru
Mmm...
De kans dat jij langer moet zitten dan de dief is in dat geval zeer reëel. Maar misschien heb je mazzel en zit je samen met de buurman...:)

EdK

Forumguru
Ach of je nou lang moet wachten vanwege het bewerken van de dief of dat je aangifte moet doen dat verschilt niet in tijd, maar de eerste geeft wel een goed gevoel......

Hubert

Lid
Ik vind persoonlijk de sirene van de originele alarm behoorlijk zacht. En glasbreuk sensor zou ik ook niet doen. Ten eerste zie je dat niet aan de buitenkant. Ten tweede heb je vaak valse alarm melding i.v.m. Met hagel/regen.
Ik zou wel voor een navilock gaan en dan een extra sirene in de auto. En dat die zo hard is dat je niet in de auto kan blijven zitten. Alleen een navilock vind ik nog best riskant, want als ze het proberen kost je het al gauw een nieuw dashboard...

berendd

Nieuw lid
De amundsen is ook niet veilig, do ochtend kwam ik bij de auto, een grote ravage en de amundsen pleite.

Nou hoef ik nog maar een jaartje met de auto en hoeft er van mij niet per se weer een amundsen in, wat is een goed alternatief? Ik heb begrepen dat het systeem dat leaseplan standaard als vervanging voorstelt nogal traag is.

andrehj

Forumguru
Je hebt een primeur op dit forum:cry:. Dit is de eerste keer dat ik hoor dat een Amundsen gestolen is. Kun je iets meer details geven? Was het een Amundsen met of zonder "+"? En waar is ie gestolen?

berendd

Nieuw lid
Ik zou niet weten wat de plus inhoud, de auto is van begin 2011, navi is af fabriek, geen bluetooth op de navi.

Ik dacht ik meld het hier bij wijze van waarschuwing.

Hij is gestolen in Eindhoven, op een openbare parkeerplaats naast de flat waar ik woon, vol in het zicht vanaf de weg. Welaangifte gedaan maar das natuurlijk bij voorbaat kansloos.

Ruit ingeslagen en navi pleite, verder nog wat parkeermuntjes meegenomen maar cds enzo gelukkig laten liggen.

Menno.

Actief lid
Aangifte doen is inderdaad op voorhand kansloos! Ik kreeg gister een brief binnen dat de zaak gesloten is, geen aanknopingspunten. Heb notebenen m'n camera beelden in geleverd waar de dader close-up op staat. Ook had ik al een naam en adres van de dader.

Nu blijkt dat ze nog niet eens naar de beelden hebben gekeken! Zaak weer heropend, zal mij benieuwen.

Desperado

Forumguru
Aangifte doen moet je altijd, doe je niks weet je zeker dat je je spullen nooit terug krijgt en dat de dader nooit gepakt wordt.
Wel jammer dat de politie er zo goed in is om het vooroordeel te bevestigen door niks te doen met aangeleverd bewijs.

mister9

Actief lid
Mij bevalt de navi-lock prima. Zit er vanaf het begin op, en nooit last van een inbraak gehad. Dat ding eraf halen valt me echt reuze mee.

WillemJan

Forumguru
De Columbus is nu af fabriek veranderd. Groter geworden en een deel van de unit zit nu in de handschoenenkastje. Ze moeten nu het hele dashboard meenemen, en dat doen ze ook niet zo gemakkelijk. Daarnaast past de 'nieuwe' Columbus ook niet in een andere auto dan Skoda.

Bovenaan Onderaan