Columbus Columbus gestolen.....

plaza

Forumguru
Columbus eruit gejat zonder inbraaksporen

Deze week is mijn columbus er onvrijwillig uitgehaald , zonder inbraaksporen achter te laten.
Ik doe 200 % zeker altijd mijn auto op slot , de Seat altea van mijn vrouw stond erzelfs achter,
en de voordeur van de Superb staat gelijk aan de voordeur van ons huis + nachtverlichting.
De brutaliteit !!!!!:407:

Nu een demo columbus laten plaatsen met navi loc.

Ik hoorde dat er tegenwoordig ook al trucs zijn om via een laptop de code te breken van je auto om
zo de alarm te omzeilen ?
Wie heeft dit wel eens gehoord ?

Cordoba

Forumguru
Flink balen Arjan, toevallig las ik gisteren ook van iemand waar zijn navi uit de auto was gehaald, op zijn werk (afgesloten terrein, en waarschijnlijk ook bewakingscamera's vanwege de aard van het bedrijf). In dat geval was er een ruit ingeslagen en was er veel schade in het interieur, maar dat is hier niet zo van belang. Wat wel van belang is, dat het op dat forum ook over de navilock ging, en dat de je er vanuit mag gaan, dat een navilock weinig zin heeft: met krijgt het systeem er toch wel uit, alleen met meer braakschade. Overigens was dat in Noord-Brabant, dus niet echt in jouw regio.

Michelv.

Forumguru
Een van het weinige wat denk ik werkt als antidiefstal is alle draden die naar de odb stekker gaan een andere positie geven in de stekker en dan zelf een verloop maken voor als jezelf/dealer de auto moet uitlezen, kunnen ze iig niets met dat ding die ze in je odb-stekker steken om de startblokkering uit te schakelen.

Cordoba

Forumguru
@Michelv: positie van de draden van de OBD-veranderen zou ik niet doen. Je loopt kans dat je bij onderhoud door de garage, of onderweg door bijvoorbeeld de Wegenwacht de auto wordt uitgelezen, en als de draadverwisseling ongelukkig is, kun je de uitleesapparatuur van garage/wegenwacht 'opblazen'. Een slimmere optie is om óf één van de draden naar de OBD te onderbreken door er bijvoorbeeld een (verstopte) schakelaar tussen te plaatsen, óf een totaal ander type stekker te plaatsen (waar de OBD niet in past) en een verloopkabel naar de normale OBD-aansluiting te maken. Voor het laatste kun je de normale OBD-stekker dus verwijderen en vervangen door een ander type stekker, en je kunt een verloopje maken met de contrastekker voor het nieuwe type stekker en met de originele OBD-stekker. Overigens werkt dit soort trucs natuurlijk niet bij diefstal van audio/navigatie systemen, maar wel bij poging tot diefstal, door een nieuwe sleutel in te leren.

Heb ik ook meegemaakt met een VW. De dealer doet alsof het niet mogelijk is, maar de verzekering heeft zonder blikken of blozen de boel vervangen (airbag + nav). De schadehersteller geeft aan dat m'n sleutel gescand is o.i.d. Echte details over de truuk zijn er niet, op de e.o.a. manier weten alleen onze Oost-Europese vrienden het.

De Stip

Forumguru
Als ik de recente ervaringen lees, krijg ik meteen weer hetzelfde k.. gevoel als ruim een jaar geleden. Ook onze O-2 viel toen ten prooi aan die kl......... :(
Van de medewerker van het schadebedrijf hoorde ik, dat er in Meerkerk (niet al te ver bij ons vandaan...) een laten we zeggen Oost-Europeaan was aangehouden met een VW Caddy vol met "onze" spullen. Op de bijrijdersstoel lag een Excel bestand met daarop van een aantal gemeenten de locaties waar VAG auto's staan, welke typen het zijn en waar men al op bezoek was geweest. Omdat uit ervaring blijkt dat na een week of 4 a 5, er weer nieuwe apparatuur voor de gestolen waar in de plaats zijn gezet, komen onze "vrienden" gewoon voor de tweede keer langs om te shoppen.
Bij ons voor de deur is iets dergelijks gebeurd. Bij de Passat van m'n buurman was een paar weken voordat wij de eer hadden om die eerder genoemde kl........... op bezoek te krijgen, zijn RNS 510 eruit gejat. Ons sloegen ze toen (tenminste dat is mijn aanname) over, omdat er een alarm op onze O-2 zit. Maar enkele weken later kwamen ze dus terug, jatten voor de tweede keer de RNS 510 en daarna die van mij, een Columbus.
Ik heb er zoals eerder op dit forum aangegeven, geen Columbus meer voor terug gezet. Maar een alternatief van Kenwood. Afgezien van het design, want origineel blijft gewoon het mooist, ben ik er enorm blij mee. De kwaliteit van het geluid, de manier van updaten en navigeren is vele malen beter. Maar nogmaals, als men gewoon van m'n spullen was afgebleven, had ik nog met veel plezier een Columbus in de auto gehad.

En o ja, over nog geen jaar gaan ook voor de Bulgaren en Roemenen onze grenzen open. Kom maar lekker shoppen jongens, ik werk me wel de .......

TBiRD

Lid
Als ik de recente ervaringen lees, krijg ik meteen weer hetzelfde k.. gevoel als ruim een jaar geleden. Ook onze O-2 viel toen ten prooi aan die kl......... :(
Van de medewerker van het schadebedrijf hoorde ik, dat er in Meerkerk (niet al te ver bij ons vandaan...) een laten we zeggen Oost-Europeaan was aangehouden met een VW Caddy vol met "onze" spullen. Op de bijrijdersstoel lag een Excel bestand met daarop van een aantal gemeenten de locaties waar VAG auto's staan, welke typen het zijn en waar men al op bezoek was geweest. Omdat uit ervaring blijkt dat na een week of 4 a 5, er weer nieuwe apparatuur voor de gestolen waar in de plaats zijn gezet, komen onze "vrienden" gewoon voor de tweede keer langs om te shoppen.
Bij ons voor de deur is iets dergelijks gebeurd. Bij de Passat van m'n buurman was een paar weken voordat wij de eer hadden om die eerder genoemde kl........... op bezoek te krijgen, zijn RNS 510 eruit gejat. Ons sloegen ze toen (tenminste dat is mijn aanname) over, omdat er een alarm op onze O-2 zit. Maar enkele weken later kwamen ze dus terug, jatten voor de tweede keer de RNS 510 en daarna die van mij, een Columbus.
Ik heb er zoals eerder op dit forum aangegeven, geen Columbus meer voor terug gezet. Maar een alternatief van Kenwood. Afgezien van het design, want origineel blijft gewoon het mooist, ben ik er enorm blij mee. De kwaliteit van het geluid, de manier van updaten en navigeren is vele malen beter. Maar nogmaals, als men gewoon van m'n spullen was afgebleven, had ik nog met veel plezier een Columbus in de auto gehad.

En o ja, over nog geen jaar gaan ook voor de Bulgaren en Roemenen onze grenzen open. Kom maar lekker shoppen jongens, ik werk me wel de .......

Je mag het idd niet luidop zeggen maar het toelaten van die pseudo europese oostbloklanden is geen goede zaak. Ze hadden het beter met de originele zuid-west europese landen van de eu gehouden.

Helaas supersjors. Een Kenwood is geen garantie, mijn Pioneer (dubbel din VAG model) is ook meegenomen. Nu heb ik een S2 met alarm en met een Navlock. Meer dan dat kan ik er niet aan doen, prima oplossing zo.

Helaas heb je gelijk, het zijn de rondreizende nieuwe Europese bendes die precies weten waar welk VAG model staat die dit doen. In die contreien wordt af fabriek geen nav meer gemonteerd denk ik wel eens, als je nagaat hoe groot de aantallen die hier gestolen worden wel niet zijn.

Constant

Erelid
Mijn Kenwood laten ze er elke keer inzitten, vorige maand zijn er wederom VAG navigatiesystemen uit onze gemeenschappelijke garage gestolen.

Constant

Erelid
@rejemasuperb Ik heb een Kenwood DNX7200 van bijna 6 jaar oud. Geen afneembaar front. Er bestaan wel nieuwere modellen van Kenwood met afneembaar front.

En ik heb een niet-af-fabriekalarmsysteem, dat scheelt ook. Aan je profielfoto te zien hebben ze bij je de draad doorgeknipt van de af-fabriekalarmsysteem en daarmee het alarm uitgeschakeld, die ontwerpfout zit niet in mijn alarmsysteem.

De Stip

Forumguru
Hoi, ik heb er een Kenwood DNX7210BT inzitten. Bevalt prima en zou dezelfde zo weer doen. Afneembaar front en geeft de rust die nodig is tov een niet uitneembaar systeem. In ons dorp zijn de afgelopen nacht weer een aantal VAG auto's ongewild gemodificeerd en las net in de krant dat de dorpen die naast de A-15 gelegen zijn, kunnen rekenen op steeds meer aandacht van het dievengilde....

Menno.

Actief lid
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum!

Ik heb mede door de inbraak gevoeligheid van het Columbus systeem gekozen voor een Pioneer f930bt. Helaas was ik anderhalve week geleden de gelukkige om er niet vrijwillig afstand van te doen. 2 maanden heeft het systeem in mijn octavia 2 gezeten. Nu toch maar gekozen voor een Columbus, benieuwd hoelang ik er plezier van ga hebben!

De daders heb ik close-up op m'n camera staan, beelden met naam en adres met de aangifte afgegeven bij de politie. Maar volgens mij doen ze er dus helemaal niets mee!

Laatst bewerkt:

WillemJan

Forumguru
De daders heb ik close-up op m'n camera staan, beelden met naam en adres met de aangifte afgegeven bij de politie. Maar volgens mij doen ze er dus helemaal niets mee!
Dat vind ik dan wel echt schandalig!

Bovenaan Onderaan