Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LenK

Forumguru
1 Ontzettend vervelend als het je overkomt
2 Waarom kan er geen fatsoenlijke beveiliging op zo'n duur apparaat zitten?
3 Betere bevestiging in de auto leidt alleen maar tot meer schade
4 Alarm schrikt af en houdt tegen, maar je ruit kan er evt al wel uitliggen
5 Verkoopsites aanpakken: verkoop kanaal voor helers

Wat laatste betreft van justitie is niet veel te verwachten zoals gewoonlijk. Las van de week nog een krantenartikel waarin deze laksheid aangekaart werd. Bijvoorbeeld: een stand die op de zwarte markt in Beverwijk een partij winkelketen tandpasta heeft liggen. Dat is 99% zeker niet in de haak.

TL@

Forumguru
Justitie is in maar 1 ding goed en dat is de brave burger lastig vallen met vanalles en nog wat. Dit is zowel in België als Nederland een waarheid als een koe.

MerretKroam

Nieuw lid
Een goed alarm doet echt wonderen. Gezien de vele diefstallen ga ik de mijne zeker overzetten en de sirene komt echt in het interieur en een backup onder de motorkap. Toch is het volgens mij lastig schroeven, hangend vanuit het raam. De deuren blijven immers op slot, want de O2 heeft safelock. Of waren de deuren ook open ?
Toen ze bij mij ingebroken hadden waren alle deuren nog op slot.

Waren de deuren daadwerkelijk nog op slot? Van buitenaf liggen schroeven of misschien zelfs door het raam gekropen dan?

Fabia

† In Memoriam
Justitie is in maar 1 ding goed en dat is de brave burger lastig vallen met vanalles en nog wat. Dit is zowel in België als Nederland een waarheid als een koe.

En dat met de minste inspanning. Vandaar dus de flitspalen.

octaviabas

Senior Member
Alsof het aan Pon ligt..:icon_smile_question

Diefstal loont gewoon erg goed in NL. 2% pakkans, en as je al gepakt wordt , loopt je lachend de rechtbank uit , want het zit toch vol.

2 ex-collega's rijden beide een Alfa 159 , bij 1 is de radio 1x gejat (pioneer dubbeldin navi...) , bij de ander al 4!x. En tja, het wordt toch vervangen.(lease).
Nu heeft hij , op dwingend EIGEN verzoek, een model van JVC erin zitten , dat hij in ieder geval het front kan meenemen, zodat hij alleen braak/sloop schade heeft ipv dat alleen de radio weg is.

Nu zijn het de dubbel din's, jaar geleden, de airbags en xenon lampen , jaar daarvoor , losse navi en klapscherm radio's. etcetc

Enige oplossing , dat ieder merk zijn eigen model/maat laat maken (zoals die suffe ford eerst had , met 1,8din formaat. DIe radio's werden bijna tot nooit gejat. Waarom , omdat zxe nergens anders dan in een Ford passen.
Alleen die radio's zijn (sowieso bij de stealer), ACHTERLIJK duur , t.o. de gemiddelde audiozaak. En hebben geen , tot weinig uitbereidings mogelijkheden, carkit, versterker, dvd, etc

MarcoO2

Forumguru
Ha ha... leuk om de Skodaforumleden op het autoweekforum terug te zien, inclusief linkjes hiernaartoe! Maar het verhaal wordt wel steeds bekender... en de verleiding voor de gewone dief-van-om-de-hoek om het dan ook maar te proberen dus ook!

LenK

Forumguru
Voorlopig is er maar 1 oplossing: niet meer bestellen dat apparaat.
Het risico van autoinbraak wordt alleen nog maar groter door alle media aandacht.

Gieliovd

Forumguru
Belachelijk duur is een feit ja! Ik had in mijn Ford toendertijd een CD-6000 radio/CD speler van Ford, dus 2DIN (1,8 DIN?) en die bracht ook al was hij jaren oud, nog zo veel geld op!

Mensen kochten hem echt voor belachelijk veel geld van me, en ik bouwde hem nog ff in. Ze dachten meteen dat ik een professioneel automonteur was. Nou, nee hoor mensen.

Eigenlijk, als je je een beetje verdiept in die merken... is monteren (en eigenlijk stelen!) een eitje. Je hebt de juiste sleutel, een idee van hoe het moet en het is secondenwerk. Ford met zijn 2 pennen, Pioneer met zijn enkele pen met nokje, LG met zijn korte pennetjes.. En de Columbus met een paar torxjes. Tja...

Diefstalpreventie blijft toch een lastig punt. Frontjes geloof ik ook niet heilig in. Bestel je toch een nieuw frontje? Radiocodes? Flashen! Prachtige montagesystemen? Halve auto stuk!

De wereld verbeteren, dat is nog makkelijker dan inbraakpreventie optimaliseren.

Kijk naar mijn huis. Hebben we weet ik het hoeveel sterren inbraakwerende klauwsloten, scharnierpennen, extra sterke cilinders weet ik het allemaal. Nou, we lagen met 6 man te bed en ze stonden binnen hoor. Alles weg.

Een boycot is een goed middel om productmodificatie af te dwingen dus dit zal zeker een oplossing bieden, als Nederland collectief meedoet.

anton1938

Nieuw lid
poging inbraak, nu heb ik hem nog die columbus

vanochtend inderdaad een gat in het raam, een poging om mijn columubus te stelen.

Dus ik heb nu ook gezien hoe fijn zo'n systeem is. Gelukkig waren ze lui en wilden ze niet door het raam heen de radio uitbouwen.

Hopelijk gaat dit niet te vaak gebeuren.

___JC___

Forumguru
vanochtend inderdaad een gat in het raam, een poging om mijn columubus te stelen.

Dus ik heb nu ook gezien hoe fijn zo'n systeem is. Gelukkig waren ze lui en wilden ze niet door het raam heen de radio uitbouwen.

Hopelijk gaat dit niet te vaak gebeuren.

Heb je toevallig een alarm want dan zijn ze daar misschien van geschrokken. Ik begreep van een politieagent dat het dievengilde goed georganiseerd te werk gaat dus het feit dat ze gestopt zijn is wel eigenaardig.

Ralph

Lid
Goed nieuws!!
Belletje gehad van de politie, ze hebben mijn navigatie gevonden!!!
Twee mannen opgepakt "oost europeanen" met heel veel navigatiesystemen in hun auto!

Misschien dat meerdere op dit forum een belletje gaan krijgen van onze vrienden in het blauw..............

Dus wie nog een RNS 510 ( columbus ) navigatie zoekt van 3 maanden oud zonder schade, moet zich maar ff bij mij melden!

nomad

Senior Member
Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dat ze zomaar opgepakt zijn.
Waarschijnlijk reden ze te hard...

Wasmachineman

Forumguru
Nou Ralph, ik zou gelijk een paar staatsloten, krasloten etc kopen. Je geluk kan niet op nu....
Ideaal dat ze die hufters te pakken hebben.

Neptukker

Forumguru
Weekje staatshotel, 200€ boete en ze zijn weer "on the road". Vervolgens begint het verhaal weer van voor af aan. :mad:

kaggel

Lid
Misschien even een leken vraag, maar hoe weten ze dat het jouw navigatie was, was het de enige Columbus die ze bij zich hadden of zijn ze op een bepaalde manier gelinkt aan je auto?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan