Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Constant

Erelid
Ongelofelijk, hoeveel systemen zijn er nu al gestolen van leden? Het lijkt wel richting de 100% te gaan.

LenK

Forumguru
Ongelofelijk, hoeveel systemen zijn er nu al gestolen van leden? Het lijkt wel richting de 100% te gaan.

Zou het iemand in pak 'm beet Bulgarije boeien dat er een paar extra tekens op zijn navi staan als die deze voor een prikkie kan krijgen?
Denk het niet. Als heler hoef je ook alleen maar bang te zijn als de politie hier op controleert als je wordt aangehouden en dat gebeurt dus niet.
En even een stukje zwarte tape erover en niemand ziet het meer.

Constant

Erelid
Het is hetzelfde als bij gestolen fietsen, je snapt niet waar al die fietsen blijven totdat je realiseert dat er blijkbaar veel helers in onze samenleving rondlopen.

EdK

Forumguru
Het is hetzelfde als bij gestolen fietsen, je snapt niet waar al die fietsen blijven totdat je realiseert dat er blijkbaar veel helers in onze samenleving rondlopen.

Ga maar eens dreggen in die grachten in het 020 gebied !
Wordt je ineens rijk van het oude ijzer !
Maar misschien moet men de oud oost europese landen niet meer automatisch in die columbus laden ! Misschien dat het dan wat minder aantrekkelijker wordt ?

Constant

Erelid
Dan zou ik over het water kunnen lopen, ben bang dat de meeste gestolen Amsterdamse fietsen bij helers terecht komen. Ze deden een keer met de verborgen camera een test bij Centraal Station, tegen iedereen op een oude fiets zeggen: hee dat is mijn fiets, hoe kom je eraan! Antwoord van de meesten: eerlijk gekocht van een zwerver. Slechts 1 persoon stond zijn fiets af aan de vermeende rechtmatige eigenaar.

Ben bang dat de Columbus de nieuwste versie is van de "gestolen fiets", als je er een tweedehands koopt (of vermeend nieuw) dan is de kans akelig groot dat hij gestolen kan zijn.

LenK

Forumguru
De pest is dat na de aftermarket 1-din met los frontje tijd iedereen zich veilig waande met zijn af-fabriek device met code.

Maar op het ogenblik is de jatbaarheid net zo groot als toen, met als groot verschil dat je er nu niks tegen kunt doen omdat de devices geen los front meer hebben.

anton1938

Nieuw lid
JC: geen alarm

nope geen alarm, dom van de leasemy om daar niet meer mee akkoord te gaan net voor de bestelling.
Het leek er meer op dat het te lang ging duren, de deur ging niet open omdat die beveiligd is met een extra lock. Ik heb nog het geluk gehad dat mijn versie die heeft. De nieuwe schijnt het niet meer te hebben.
Misschien ook wel gestoord of een combinatie.

maar ja, morgen is er weer een dag dus tja, je weet nooit.

ReneSkoda

Nieuw lid
Afgelopen zondag (6-2-11) is er bij mij een poging gedaan de Columbus te verwijderen. Passagierruit ingeslagen, alarm ging af, keek uit het raam en zie een jongeman in mijn auto hangen door de passagierdeur. Een ander stond op wacht. Heb ze weg kunnen jagen, echter in die paar seconden zat de Columbus nog maar met twee schroeven vast.

Vanwege het feit dat het voor de deur is gebeurd heb ik de Columbus er maar zelf uitgehaald en gaat er een Swing of Bolero in. Heb geen zin in wekelijkse bezoekjes.

Jammer maar helaas. :biggthumpdown:

Superb1.9

Nieuw lid
Columbus gestolen

Van zondag op maandag is mijn Skoda Superb opengebroken en mijn Columbus navigatie eruit gestolen.
Ze hebben het rechterachterruitje ingetikt van mijn achterportier, enzo de deur van binnenuit open gemaakt. Hierbij hebben ze een rolgordijn beschadigd
Mijn auto stond bijna onder mijn slaapkamerraam geparkeerd waar ze vakkundig de navi verwijderd hebben zonder verdere schade. Bijzonder brutaal dus.
Van de leasemaatschappij mocht ik weer een nieuwe Columbus bestellen, hier echter van afgezien. De kans is mij te groot dat ze weer terug komen. Nu gekozen voor een
kenwood dnx9260bt deze heeft namelijk een afneembaar front. Dan nu eerst maar wachten op een nieuw ruitje (staat in backorder) en dan een nieuw navigatie laten monteren.
Al met al heb ik er knap de balen van en al het gedoe met aan gifte doen e.d. Raar trouwens dat hiervoor nog steeds geen goede oplossing is gevonden.

IMG_5520.jpg IMG_5522.jpg IMG_5524.jpg IMG_5526.jpg

Bakkertje

Forumguru
Zou het door de nav-loc van de VW's komen dat er meer Skoda's nu het doelwit worden van het dievengilde?

@Superb1.9 Balen van de ene kant, van de andere kant denk ik dat je aan de Kenwood ook een goed toestel hebt (op sommige punten zelf beter dan de Columbus).

Ronnie

Forumguru
Superb1.9 : Sterkte met de afwikkeling....

Ik denk dat de Nav-lock op alle RNS'n past.... Zolang er nog geen afneembaar front op zit blijft het dweilen met de kraan open, denk ik.

heavy

Actief lid
Ik heb de zelfde Kenwood Navi direct in de lease offerte laten verwerken om dergelijke praktijken (proberen) te voorkomen.

Wat ik nog steeds niet kan begrijpen van de VAG groep, de zeer slechte beveiliging van de navigatie apparatuur. In mijn vorige auto's Toyota verso, Opel Zafira was ook een fullmap navigatie ingebouwd en heb nooit een inbraak of poging gehad.

Geluk dat het een lease auto betreft, ik heb de ellende gehad in mijn prive auto.

ReneSkoda

Nieuw lid
Van de leasemaatschappij mocht ik weer een nieuwe Columbus bestellen, hier echter van afgezien. De kans is mij te groot dat ze weer terug komen.

Bij mij was de Columbus nog wel aanwezig, maar heb om de zelfde reden (inbraak voor de deur) besloten de Columbus er uit te halen.

Van de lease maatschappij heb ik een JVC KW-NT3 gekregen, een mooi systeem met afneembaar front. Het is jammer dat het moet, maar mijn nachtrust is me toch iets dierbaarder.

tmbreuker

Nieuw lid
Helaas vannacht is mijn columbus eruit gesloopt (Octavia Combi), rechterportier ruit stuk. Recht voor m'n deur, heb mijn auto nu 'al' drie weken. Rare is dat alarm niet is afgegaan, wat er wel op zou moeten zitten. Hoort dit niet af te gaan in dit geval? Of ben ik bekocht en zit er geen alarm in? Bizar is dat we deze week ook al eerder bezocht zijn door het gilde, toen hebben ze de radio uit onze fabia meegenomen... Zit nu te denken aan alarmsysteem, die heel veel lawaai maakt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wow tmbreuker, 3 weken! Dan heb je geluk gehad. Ik heb er maar liefst 13 dagen van mogen genieten! Zie: http://www.skodaforum.nl/board/show...al-bescherming&p=225123&viewfull=1#post225123

Volgens de dealer was ik de zoveelste van die week. Bij mij is het alarm ook niet afgegaan terwijl deze er wel in zit!! De dealer had daar geen verklaring voor, maar ik wel! http://www.webregio.nl/waterland/re...5/vijf-vw-busjes-gestolen-in-weidevenne-.aspx
Opvallend is dat het autoalarm bij de gestolen bedrijfsbusjes niet is afgegaan. Het vermoeden bestaat dat de dieven met behulp van bepaalde software de codes van de elektrische deurvergrendeling kopiëren waardoor het fabrieksalarmsysteem ook uitgeschakeld wordt.

Om dit te kunnen doen hebben ze het chassisnummer van de auto nodig. Een tip voor eigenaren van Volkswagen Transporters is om het chassisnummer af te dekken. Deze code is gegraveerd in het dashboard aan de kant van de bestuurder.

Wat moet je hier nou mee? Over 2 weken komt er een nieuwe Columbus MET Navi Lock in en dan maar weer afwachten.
Mijn auto staat bij mijn huis op de oprit achter een hek. De auto verder beveiligen heeft geen zin, ik ga nu zorgen dat ze de auto niet eens bereiken. Dit weekend wordt er alarm (detecteert alleen mensen) + camera geplaatst bij mijn huis waardoor bij het volgend bezoek ze getraceerd worden op 125 dB voordat ze mijn auto bereikt hebben! :680: Ik zal het filmpje hier plaatsen zodra ze geweest zijn! :uitlachen:

Figaro75

Senior Member
Helaas staat je auto niet alleen maar achter je eigen hek met alarm en camera maar zal je hem waarschijnlijk ook nog wel ergens op een openbare plek moeten parkeren.
Maar zolang er vraag naar is en mensen blijkbaar nog steeds zo makkelijk geld betalen voor een gestolen toestel blijft het vreemd dat de VAG groep hier zoveel last van heeft.
Met Peugeot heb ik nog nooit gehoord of gelezen dat het fabriekssysteem er uit is gejat.

Het is gewoon een ontzettende misser van de VAG groep dat ze hun klanten een systeem verkopen wat binnen 30 seconden tot een minuut te verwijderen valt.

Hoorde van iemand dat ze bij een Passat gewoon het hele raam eruit hadden gehaald zonder schade (met zuignappen?) en boven op het dak hadden gelegd.
De RNS510 was binnen een minuut eruit. Het alarm ging pas af toen de dief door het verwijderde raam de RNS verwijderde.......
De eigenaar heeft ze nog een steen naar het hoofd gegooid (vanaf zijn balkon) maar die gingen er op een scooter vandoor.

Helaas staat je auto niet alleen maar achter je eigen hek met alarm en camera maar zal je hem waarschijnlijk ook nog wel ergens op een openbare plek moeten parkeren.
Maar zolang er vraag naar is en mensen blijkbaar nog steeds zo makkelijk geld betalen voor een gestolen toestel blijft het vreemd dat de VAG groep hier zoveel last van heeft.
Hier ben ik me ook volledig van bewust, daarom komt de Navi Lock er ook op. Maar aangezien het grootste deel van de inbraken 's nachts plaatst vind als iedereen rustig middenin z'n remslaapje zit verwacht ik ze ook bij mij weer terug om te kijken of ze weer toe kunnen slaan.

Afgelopen maand zijn ook een aantal collega's met Volkswagens en Skoda te grazen genomen, het schijnt vooral de afgelopen 2 maanden weer heel erg te zijn. Even als vergelijk: bij geen van mijn collega's met een niet VAG auto is in de afgelopen jaren ingebroken!

Mijn dealer gaf ook gewoon glashart toe dat de inbraken big business is voor ze, zegt dat niet genoeg waarom VAG NIETS doet aan het beter beveiligen van dit systeem?

Spector

Forumguru
Ben vandaag bezig geweest voor een Columbus voor mijn nog op te leveren RS, denk dat ik maar gelijk vraag voor de navi lock want wordt niet echt vrolijk van al die verhalen in dit topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan