Constant
Erelid
Noord Holland en Zuid Holland zijn in ieder geval al flink aan de beurt geweest bij de Columbus dieven. Gezien de beroepsmatigheid en achtergrond van de dievenbendes krijg ik uit de krantenberichten de indruk dat er geen sprake is van regio-gebondenheid maar van rondtrekkende internationale bendes (o.a. Letten zonder vaste verblijfsplaats aangehouden met een tiental gestolen systemen).
De afwezigheid van andere criminaliteit lijkt me geen reden om te veronderstellen dat de Columbusdieven je niet weten te vinden, ookal is de kans wellicht kleiner dan in Amsterdam. Bij een vriend van me in een saaie afgelegen Vinexwijk in Woerden, waar normaliter nooit maar dan ook nooit wat gebeurt, is bij een buurman in de afgesloten parkeergarage al twee keer de Columbus gestolen.
De afwezigheid van andere criminaliteit lijkt me geen reden om te veronderstellen dat de Columbusdieven je niet weten te vinden, ookal is de kans wellicht kleiner dan in Amsterdam. Bij een vriend van me in een saaie afgelegen Vinexwijk in Woerden, waar normaliter nooit maar dan ook nooit wat gebeurt, is bij een buurman in de afgesloten parkeergarage al twee keer de Columbus gestolen.