Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichielOctavia

Actief lid
Klopt. Het betreft S-point in Amsterdam, hoort bij A-point (VW). De verkoper doelde inderdaad op de VW versie die zij uiteraard ook verkopen. Hij had wel een ander triest verhaal over een vrouwelijke klant. Drie maal de Columbus gestolen. De derde keer had men het dashboard ook nog toegetakeld. Bij de garage werd de Columbus vervangen en zou men de dag er na het dashboard herstellen. 's Nachts werd alleen voor de vierde keer de Columbus gestolen....bij de garage nota bene.

McDeanski

Nieuw lid
Helaas,

Vannacht bij mij voor de derde keer een Columbus weg. Leasemy gaat me contacten over een alternatief!! Heeft iemand hier een mooi alternatief in gebruik in een O2? Ik ben zo bang dat ik veel functionaliteit ga inleveren met een ander alternatief.

Wat is de NaviLock precies trouwens? In combinatie met een klasse 3 alarm zou het toch een keertje voldoende moeten zijn (is er de vorige keer al ingebouwd door leasemy) ?!@

Ik hoor graag de beste alternatieven.

WillemJan

Forumguru
Hoi McDeanski,

Wel !@#$%^&*()_+!!!! Heel vervelend voor je. Succes met de verdere afhandeling.

Er zijn 3 alternatieven:
- Kenwood DNX9260BT
- Kenwoord DNX7260BT
- Zenc 2050

De eerste 2 hebben een afneembaar front. Ook is deze aan te sluiten om het multi functioneel stuur. Geen maxiDOT ondersteuning. De Zenec heeft het laatste wel. Alleen lijkt deze heel veel op de Columbus. Geen afneembaar front.

Veel succes met de afwikkeling!

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan

McDeanski

Nieuw lid
Hoi WillemJan,

Dank voor je snelle antwoord. Kent iemand de Kenwood DNX9280BT?? Zie deze op de site van Kenwood Nederland staan en niet de 9260, ik neem aan dat het de opvolger is! Als ik het zo zie een heel mooi alternatief, wat een spec zeg! maxiDOT vind ik niet zo belangrijk, overige functies wel incl stuurbediening dus dit lijkt me prima. Ga het voorleggen aan de leasmy, hoop dat ze er open voor staan (denk het wel inzake afneembaar front etc..).

Groet Rob McDeanski

TL@

Forumguru
Bij ons in het dorp rijdt een nieuwe Passat rond met Amundsen en NaviLock systeem (met de 4 bouten dus). Navi lock zit er meer niet op dan wel maar het kan dus kennelijk ook voor de 'kleine' gps.

MarcoO2

Forumguru
Weidevenne geteistert door auto-inbraken

17 mei 2011

PURMEREND - De politie vraagt inwoners van de Purmerendse wijk Weidevenne extra alert te zijn op auto-inbrekers. Vanaf 1 mei is er, ondanks de extra inzet van de politie, 25 keer uit auto's gestolen in deze wijk. De dieven opereren 's nachts en hebben het vooral gemunt op navigatieapparatuur en airbags.

Voertuigen van de Volkswagen, Seat, Audi en Skoda zijn favoriet onder de inbrekers. Van Opels worden onder andere opengebroken door een ruit in te slaan, dan worden de airbags er uitgehaald.

Navigatiesystemen
Volkswagens zijn populair vanwege de navigatieapparatuur. Dit type wordt veel opengebroken zonder dat er schade is, omdat inbrekers hierbij gebruik maken van elektronische hulpmiddelen zoals een laptop.

Er is mogelijk een verband tussen de software in de laptop en het zichtbare chassisnummer in de voorruit van de auto. De auto's worden in zijn geheel meegenomen of onderdelen ontvreemd. Ook wordt het chassisnummer vaak gebruikt om kentekenbewijzen mee te vervalsen.

Surveillance
De politie surveilleert regelmatig door de wijk, maar vraagt buurtbewoners extra op te letten. Word je 's nachts weleens wakker? Kijk dan uit het raam. En bel direct 112 bij verdachte situaties. Zie je 's nachts mensen langs auto's lopen met een tas of een laptop? Of zie je een onbekende op een ongebruikelijk tijdstip lopen en interesse tonen in geparkeerde auto's? Bel direct. Snelheid is geboden want de wijk ligt aan de snelweg; de dieven zijn ook zo weer verdwenen.

Tips
- Zet de auto zoveel mogelijk in het zicht en het licht.
- Neem contact op met de dealer voor passende maatregelen, zoals het onleesbaar maken van het chassisnummer,
- Schaf een goedgekeurd alarmsysteem aan,
- Schaf een zichtbaar extern stuurslot aan.

bron

Constant

Erelid
Er is mogelijk een verband tussen de software in de laptop en het zichtbare chassisnummer in de voorruit van de auto.
Voor zover mijn kennis gaat, kan dit niet. De sleutel en de auto wisselen toch een nieuwe code uit als de afstandbediening wordt gebruikt? En volgens mij moet je toch aardig dicht in de buurt zitten (met een speciale ontvanger) om de signalen te onderscheppen.....Beetje raar dat de politie dit soort geruchten verspreidt.

MarcoO2

Forumguru
't Was voor mij ook nieuw. Ik denk dat het eerder een journalist is geweest die wel de klok heeft horen luiden...

Constant

Erelid
Beetje raar, hij zet zijn eigen tips tussen de politie-informatie, daardoor lijkt de politie de bron. Nu ik het nog een keer lees, zie ik nog iets wat zeker niet van de politie afkomstig kan zijn....

Neem contact op met de dealer voor passende maatregelen, zoals het onleesbaar maken van het chassisnummer,
Leg dit maar eens uit bij een verkeerscontrole......

MarcoO2

Forumguru
Echt duidelijk is het inderdaad niet. Ik ga er vanuit dat hij het chassisnummer achter de ruit bedoelde, dat mag je gewoon onleesbaar maken.

Ronnie

Forumguru
Hiermee wordt het plaatje voor de voorruit bedoeld, het ingeslagen chassisnr staat immers onder de motorkap (de preciese plek staat op deel 1 van het kentekenbewijs).

MichielOctavia

Actief lid
Wordt dit nog steeds niet standaard door de dealer onzichtbaar gemaakt? Het zou nu toch zo langzamerhand genoegzaam bekend moeten zijn dat zichtbaarheid van het chassisnummer problemen kan geven?

Spector

Forumguru
Na 1 maand en 5 dagen in mijn bezit zijn van de Octavia Combi RS is afgelopen nacht de Columbus eruit gehaald :mad::icon_smile_dead:. In totaal 4 vag auto's en nog minimaal 1 andere ( een Honda die voor mij geparkeerd stond ) zijn tot nu toe bekend die in 1 nacht leeg geklauwd te zijn.

Toch maar weer een nieuwe proberen..... :confused:

306106633.jpg

MarcoO2

Forumguru
Ik zag 'm langskomen inderdaad. Weer hetzelfde verhaal van PON: "hé, deze methode is nieuw voor ons" en "maar de navilock werkt!". In plaats van dat het probleem nu eens bij de bron wordt aangepakt.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan