Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Als ze bij PON nu eens klantvriendelijker zouden worden dan gingen ze alle eigenaren van de Columbus en de Admudsun een gratis Navilock leveren of naleveren !
Want de heren blijven hier met hun systeem gewoon in gebreken en doen nog steeds of hun neusje bloed !
Maar vandaag of morgen wordt bij de verkeerde de navi eruit gestolen en dan lopen ze met een echte bloedneus !

MichielOctavia

Actief lid
Nou, ik heb mijn O2 nog niet of ik heb mijn buik er al van vol. Ik ga niet zitten wachten tot de navigatie een keer gejat wordt.
Ik had een navilock besteld bij de auto, maar ik ga de dealer vragen om mijn Columbus te vervangen door een Bolero met een mobridge. Dat is bij elkaar altijd nog goedkoper dan een Columbus.

Constant

Erelid
En dan die sukkel in het artikel, 18 keer een diefstal van een Columbus uit één auto! Na 2 of 3 keer heb je het toch wel door dat je doelwit bent?

Spector

Forumguru
Volgens mijn dealer was de navilock wederom uitgesteld omdat er nog altijd problemen zijn met de lak. Ook zijn er bij hun verhalen bekend van VW's met navilock waar het gehele dashboard om het navigatiesysteem gesloopt was om het alsnog mee te kunnen nemen. Ik probeer het nog 1 keer, wordt hij weer geklauwd dan kijk ik wel voor alternatief.

MichielOctavia

Actief lid
Wat een flauwekul verhaal over de lak. Waarom zijn daar problemen mee? De VW uitvoering van de Navi Lock is er al wel, daar is toch ook lak voor?
Of heeft VAG liever dat de Skoda's leeggehaald worden om zo de VW rijder te ontzien? Is dat het verschil binnen de groep?

Spector

Forumguru
eensch, vind het ook belachelijk. Misschien andere RAL of ze nemen de schade aan de bevestigingspunten bij een VW voor lief.

EdK

Forumguru
worden die schalen niet eens met poedercoating behandeld ? en dus voor die 200 eurie komt er dus een lullig laklaagje op ?

heavy

Actief lid
In mijn Octaaf wordt ook een Navilock gemonteerd, ik ben er van overtuigd dat dit niet de oplossings is .... Wordt tijd dat ze bij de VAG met een goed beveiligd systeem komen :mad:

Rallye

Forumguru
Zie deze link. Even een citaat: "Uit cijfers blijkt dat een berijder van een Volkswagen CC 25% kans heeft dat in de eerste drie maanden na aflevering van de nieuwe auto het navigatiesysteem wordt gestolen. Vervolgens is er 25% kans dat in de daarop volgende drie maanden het systeem opnieuw wordt gestolen."

Fabia

† In Memoriam
Ongelovelijk zeg. Nog ff en je moet meer premie gaan betalen als je zo'n systeem in je auto hebt zitten.

MichielOctavia

Actief lid
Het is toch te triest voor woorden!

Ik hoorde dat er laatst weer een flink aantal VAG auto's in de omgeving Nieuw-Vennep zijn open gebroken. Navi weg, airbag weg.
Moeilijk hé, mijn en dein.....:mad:

Het was voor mij helaas de reden om toch weer een Citroen C5 te kopen ipv de lang gewenste Octavia.

MarcoO2

Forumguru
Ja, en daarnaast de verplichting om een alarm en een safelock te monteren... oftewel: als je een columbus wilt, moet je nog € 1.000,00 aan opties bijkopen en bijbetalen...

Eppiegrande

Actief lid
En ja hoor, ik kan me ook aansluiten bij de donateurs van het dieven gilde. Helaas wederom zonder te vragen columbus ontvreemd. Met dank voor de schade.

Balen Eppie! De auto is daarna nooit meer hetzelfde, de nieuwigheid is er compleet vanaf en ik voel me nu 3 maanden verder nog steeds niet veilig in mijn auto. Iedere keer weer kijken als ik bij mijn auto aankom of alles er nog in zit...

Sinds vorige week zit de Navilock er eindelijk in, en hopelijk helpt het iets. Het is er alleen niet mooier op geworden...
image.jpg

Even 4 schroefjes los draaien is er nu niet meer bij, dus om principiële redenen ben ik er nu meer tevreden mee. Ook al zagen ze nu mijn hele dashboard eruit.

Eppiegrande

Actief lid
Eigen auto, maar goed verzekerd, geloof dat ik een nieuwe nav maar niet vast zet "uitneembaar" laten dus.
Statistisch gezien zijn we voorlopig even niet weer aan de beurt.
Hadden wel allerlei plannen voor vandaag, maar met open ruit in de grote stad parkeren lijkt me ook geen optie

Navi lock nu ook voor de columbus?

EdK

Forumguru
Navi lock nu ook voor de columbus?

JA die is er voor de Octavia al in nederland, zijn ook al foto's van op internet
Maar uiteraard gaat VW weer voor en moet je wel heel goede vriendjes met je dealer zijn, en die weer met PON
Bron mag ik niet vermelden

EdK

Forumguru
Ja die adverteren er al langer mee, maar ze kunnen hem echt niet leveren en zeker niet voor die prijs !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan