Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ligflits

Senior Member
Auto in een agfesloten garage parkeren met valse dobberman erin da's volgens mij de enige manier om er zeker van te zijn dat je Columbus blijft zitten. Maar ja, ook die dobberman moet een keer uitgelaten worden, dan heb je alsnog een risico ;)

Riem om de trekhaak, zelf in de auto gaan zitten en rustig een eindje gaan rijden...
ik zie geen probleem.:)

Spector

Forumguru
Morgen toch maar eens bellen voor een navilock, wil mijn auto ondanks alarm toch met een gerust gevoel overal neer kunnen zetten. Als ze eenmaal 1 keer op visite zijn geweest is dat niet zo heel gemakkelijk meer.

arjenS

Nieuw lid
Bij de leasemaatschappij van PON zelf kan - en mag - je niet eens meer een Columbus meeleasen. Die moet eruit, ook al zit die standaard igebouwd. Het gebeurt dus al...

Vorige week Octavia Combi Elegance besteld. Expres niet de Business Line, maar wel met een een knappe navigatie van Pioneer Avic930BT. Leaseplan laat deze achteraf inbouwen.

http://www.leaseplan.nl/leaseauto/nieuws/artikelen/leaseplan-navigatiesysteem.asp
Ben benieuwd hoe dit gaat werken met het multi-functioneel stuurwiel en het MaxiDot display.

Constant

Erelid
Zolang als er mensen zijn die Columbussen op eBay kopen van Litouwse verkopers, raken we nooit af van deze ellende.

MarijntjeTDI

Actief lid
is het zo dat als je die navilock met geweld verwijderd dat de columbus dan ook kapot is? Want als ze dat proberen ben alsnog net zover....

hemi24

Forumguru
Of je bent gewoon toe aan een compleet nieuw dashboard, omdat ze de zaag eromheen halen...
Iemand die een auto open weet te "breken" zonder dat een alarm afgaat, valt bij mij niet meer in de categorie "kruimeldief", maar heeft bijna meer (specifieke) kennis dan de monteurs bij de merkdealer..! Dit soort kriminelen heeft maar één doel en dat is jouw Columbus en die gaat eruit als ze binnen zijn, hoe dan ook!!!

Bakkertje

Forumguru
Zolang als er mensen zijn die Columbussen op eBay kopen van Litouwse verkopers, raken we nooit af van deze ellende.
Helemaal eens en daar bovenop zijn er blijkbaar nog steeds manieren om het systeem aan de praat te krijgen als het eenmaal ontvreemd is. Dus de beveiliging is ook zo lek als een mandje.

Spector

Forumguru
@hemi24 ze hebben toen in een 1 nacht in de wijk 5 auto's ( 4x vag auto ) leeg gehaald. Degene met een navilock ( Volkswagen ) hebben ze laten staan. Ik hoop toch wel dat er iemand wakker wordt in de straat als ze met een zaag bezig zijn in mijn auto. Anders heb ik er in ieder geval alles aan gedaan om het te voorkomen.

WouterO2C

Actief lid
Ik heb deze discussie ook gehad met de leasemij. Columbus erin was prima, maar dan krijg je er dus wel een verhoogd eigen risico erbij.... Mijn voorstel was om er dan op voorhand alvast een navilock op te doen. Dat werd afgeraden door de leasemij omdat dieven hem er dan met navilock en al uithalen (een simpele koevoet volstaat), waardoor niet alleen de navigatie moet worden vervangen, maar ook je complete dashboard. Dus bij mij wordt het afwachten totdat hij eruit gejat wordt, dan krijg ik een pioneer met afneembaar front. Het eerste eigen risico is trouwens voor de werkgever, dus ik hoop dat ze eerst de columbus eruit jatten, voordat ik een paaltje raak :)

Jeetje zeg wat een drama, heb net het hele draadje even doorgelezen maar daar wordt je niet vrolijk van. Vooral dat verhaal van die polenschluessel vond ik erg bizar.
Te meer omdat je op de gelijknamige site voor €90 + €20 (of als je zelf een handvat hebt met enkel €90) al klaar bent om op pad te gaan. Zo weird!!

Zelf heb ik de Amb. BL dus geen Columbus, maar de Amundsen+. Beetje offtopic maar toch even stiekum tussendoor.
Geldt voor de Amundsen(+) hetzelfde als voor jullie Columbussen? Quo snelle (30sec :ahum:) verwijdering en diefstalrisico?

Succes in ieder geval iedereen voor nu of de toekomst :'(

Een paar weken terug is bij mijn zwager de RNS510 uit de wagen gestolen. Hij had wel het navilock systeem maar geen centje pijn voor die hufters. Geen krasje op het dashboard geen braakschade aan het portier. een straat verderop al twee keer uit een en de zelfde wagen. Ik heb zelf een amundsen maar die zijn geloof ik ook niet veilig meer.

dickr43

Nieuw lid
De mijne is er in 3 jaar tijd 2 keer uit gehaald. Ik heb inmiddels een set met afneembaar frontje. Voelt een stuk veiliger dan zo'n navilock. Heb een kluisje achterin voor het geval je even weg moet en het frontje niet mee kan nemen.

Bakkertje

Forumguru
Het moet niet gekker worden, dus ze hebben ook al iets bedacht om de navlock eenvoudig te verwijderen? Ik had verwacht een foto erbij te zien van een compleet gesloopt dashboard, maar zelfs dat is niet het geval. Nou kunnen ze in Leusden weer opnieuw voor 5 jaar na gaan denken over een oplossing voor het diefstal probleem.

@traumaheli: ja de Amundsen zit precies hetzelfde gemonteerd. Overigens hoef je (als je het mij vraagt) niet treurig te zijn als je iets anders krijgt dan de Amundsen+. Ik vind het een drama apparaat.

E

Ex-lid 2926

Ik las in de Duitse autobladen dat diefstal van RNS510 etc ook bij onze oosterburen al een probleem is. In Leusden kunnen ze het nadenken dus wel overlaten aan Wolfsburg.
Zo lang er een (zwarte) markt is voor deze apparatuur zullen de diefstallen ook door blijven gaan. En het is een kwestie van tijd tot een nieuwe beveiliging ook weer gekraakt is.
Omdat de slachtoffers toch meestal leaseauto's zijn zouden de leasemaatschappijen de RNSsen massaal moeten weren. Ik wed dat er dan heel snel een nieuw en veiliger systeem is ontwikkeld.
Hoe mooi ook, als particulier zou ik een Columbus helemaal niet willen. En ook niet een apparaat met een afneembaar front. Dan zijn we weer 25 jaar terug in de tijd.

ja de Amundsen zit precies hetzelfde gemonteerd. Overigens hoef je (als je het mij vraagt) niet treurig te zijn als je iets anders krijgt dan de Amundsen+. Ik vind het een drama apparaat.

Mmm was er al een beetje bang voor na het lezen van dit topic... hopen maar dat het langs duurt dan.
Overigens "drama apparaat", why?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan