Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

andrehj

Forumguru
Overigens hoef je (als je het mij vraagt) niet treurig te zijn als je iets anders krijgt dan de Amundsen+. Ik vind het een drama apparaat.
Wat is er mis mee dan? Ik heb zelf een Amundsen+ en die bevalt mij prima. Alles werkt, en nog lekker snel ook. Geen crashes of wat dan ook meegemaakt.
Enige nadelen die ik zo even kan bedenken:
- Dure kaartupdates ((nog) niet te downloaden).
- Geen automatische overschakeling naar nieuwsberichten (alleen naar verkeersinfo).

Bakkertje

Forumguru
@Andrehj en off-topic: In vergelijk met de JVC kw-nx7000 die ik hiervoor had als vervanger van m'n gestolen columbus: Het geluid is niet fatsoenlijk te regelen (eigenlijk vind ik het gewoonweg ruk, maar ik ben dan ook vrij kritisch wat geluid betreft) en last but not least de dynamische routebegeleiding stuurt je echt alle kanten op. Het is dat ie in het business pakket zit als ik er geld voor betaald had had ik me echt bekocht gevoeld (het is echt geen 700 euro waard). Om over de prijs van de updates maar te zwijgen: 199 euro. Daar koop je 2 becker systemen voor met Europese dekking en TMC. Dat slaat echt helemaal nergens op. En ja hij is snel, maar ik wacht liever 1 minuut op een fatsoenlijke route. Als er volgens TMC een file staat wil ik ook een keus hebben om wel of niet om te rijden en niet omdat er 3 km file op de a12 staat via een B weg, A30, A1 en dan A28 naar Utrecht (terwijl er op de A28 ook 16 km file stond). En dat gebeurd me tot nu toe iedere keer als er ergens file staat.

Bakkertje

Forumguru
Vlak nadat mijn columbus gestolen ben ik gaan zoeken op MP. Toen kwam ik diverse advertenties tegen met hetzelfde 06 nummer met verschillende namen. Op de foto zag je het dashboard van een Octavia met de vcds kabel er nog aan. De persoon met het 06 nummer in kwestie had toevallig systemen van VW, Audi en Skoda in de aanbieding. Daarop heb ik de politie gebeld. Het antwoord was dat ik daar naartoe moest gaan, kijken of het mijn serienummer was en als het inderdaad de mijne was de politie bellen en mijn aangifte laten zien. Alsof ik vanuit (toen nog) de regio Den Bosch naar Rotterdam zou gaan om te kijken of het toevallig de mijne was. Verder wilde ze dus niets, noppes, nada niks doen. Nee stuur eerlijke burgers op criminelen af om te kijken of het gestolen waar is..

mister9

Actief lid
Misschien is het een hele gewaagde uitspraak. Maar denken jullie ook wel eens dat de rotte appel gewoon keihard bij de dealer of importeur zit. Het is bijna geen toeval hoe snel de auto's gevonden worden waar de (heel vaak net geleverde) columbus systemen in zitten.
Ook in straten waar soms jaren niks gebeurd, er komt een skoda met navi, en opgebroken is de boel.
En ook nadat de navigatie weer opnieuw geinstalleerd is, hoe snel ze dan opnieuw gevonden worden, is zo gewoon te toevallig!!

Spector

Forumguru
@mister9, die uitspraak is wel heel gewaagd. Ik had mijn auto 4 weken toen mijn columbus gejat werd in een straat waar nog nooit iets dergelijks was gebeurd. Alleen was ik niet de enige, samen met nog 3 skoda's een audi en een honda waren we gewoon aan de beurt. Ze zoeken een rustige straat en gaan gewoon met een paar man aan het "werk". Ik heb daarna wel expres 4 weken met een normale radio rond gereden voor het geval dat en nu voor mijn eigen gevoel een navi lock in laten bouwen.

Bakkertje

Forumguru
De auto's met Columbus of Amundsen zijn gewoon makkelijk te herkennen aan de haaievin/gps antenne combi op het dak. Je hoeft echt geen super auto kenner te zijn om dat te zien. En inderdaad als ze eenmaal weten waar je woont komen ze nog een keer terug. Toen mijn Columbus gestolen werd heb ik een bewoner van mijn straat met een RNS510 nog gewaarschuwd, hij z'n auto voortaan op de oprit, maakte niets uit 2x RNS 510 gestolen en toen alsnog (net als ik) een JVC met afneembaar front. Ik had meteen eieren voor m'n geld gekozen (gezien het feit dat het voor m'n deur gebeurd was)..

Wat dat betreft vanmorgen ook wel iets creepies meegemaakt. Ik ga tanken en achter mij reed een Octavia, die draaide ook af stopte even naast mijn auto en reed vervolgens door. Het was een auto met een sk (Slowaaks) kenteken. Nu heb ik getankt vlakbij m'n werkplek in A'dam en woon ik hier 115 km vandan en maak ik me niet meteen zorgen, maar verdacht was het wel!

mister9

Actief lid
toen alsnog (net als ik) een JVC met afneembaar front. Ik had meteen eieren voor m'n geld gekozen (gezien het feit dat het voor m'n deur gebeurd was)..

2 vragen. Heb je sinds de JVC geen last meer gehad van inbraken? En heeft de dealer ook de JVC ingebouwd?

Bakkertje

Forumguru
Nope geen inbraken meer gelukkig. Ik nam wel altijd het front eraf.
De dealer heeft hem destijds ingebouwd, maar dat was een redelijk drama. (daar heb ik hier op het forum ook al heeeeel veel over geschreven..) Ik denk dat ze inmiddels al wat meer ervaring hebben dankzij het dievengilde..

Overigens loopt de JVC kaart net zo achter als die van de Amundsen/Columbus, dus daar hoef je het niet voor te doen. Het geluid is dan weer wel beter te regelen (dankzij de equalizer en betere eindversterkers in het toestel)

De auto's met Columbus of Amundsen zijn gewoon makkelijk te herkennen aan de haaievin/gps antenne combi op het dak. ...
Hoi
kan je een voorbeeld geven van hoe die antenne er dan uitziet? Want ik heb nog geen enkele roomster of fabia gezien met een haaievinantenne...

MarcoO2

Forumguru
't is ook niet echt een haaivin, maar een antenne waarbij het "voetje" op het dak extra groot is (omdat daar de GPS-module inzit). Is bij het langslopen in één oogopslag te zien.

Naast die haaienvin/antennecombo kan je inderdaad niet kijken. Ben al een beetje bang, we hebben een Skoda Roomster op bestelling staan en kregen er oa. de Amundsen + gratis bij... Was geen optie die ik initiëel wilde (duur bij updaten en we hadden al een gps toestel liggen) maar als je het gratis krijgt...
Hopelijk blijven onze ruiten mooi intact!

... Daarop heb ik de politie gebeld. Het antwoord was dat ik daar naartoe moest gaan, kijken of het mijn serienummer was en als het inderdaad de mijne was de politie bellen en mijn aangifte laten zien...

Goh erg herkenbaar. Van een kennis van ons waren sierraden gestolen, oa een armband van haar oma met bedels etc eraan. Van de armband had ze om die reden ook een aantal foto's.
Op MP wordt die armband vervolgens aangeboden. Eveneens gebeld naar de politie, kreeg ook te horen "kunnen helaas niet doen". Dus zij daarheen, armband gekocht, vervolgens met foto's, armband en naw-gegevens van dief naar politie... Raad eens???

Zij kreeg een boete voor heling!!!!!!! :smiley29::shocked::smiley29:

EdK

Forumguru
tsja ze heelde ook na dat ze de sieraden had terug gekocht !

Maar aangifte gedaan bij politie dat agent xxx haar heeft aangezet tot heling ??

weet niet precies hoe het afgelopen is, maar als je eerst naar de politie gaat, die zegt we doen niets, je vervolgens je spullen ophaalt om het aan de politie te kunnen laten zien, tuurlijk de letter van de wet zegt dat ze heelt maar hoe sneu is het om haar vervolgens die boete te geven. Maar die aangifte zou idd wel mooi geweest zijn haha

<frustie> waarsch doen ze gewoon hetzelfde als bij het indienen van een bezwaar op een snelheidsovertreding... gewoon negeren. Heb nu al 3 faxen gestuurd (zijn aangekomen) met verzoek om de mulder-spulletjes. tot nu toe niets gekregen behalve briefje "we kijken naar je bezwaar". </frustie>

Canon-Eye

Forumguru
Auto in een afesloten garage parkeren met valse dobberman erin da's volgens mij de enige manier om er zeker van te zijn dat je Columbus blijft zitten. Maar ja, ook die dobberman moet een keer uitgelaten worden
Betere optie: een mandje met een cobra of boa contrictor erin, die hoef je niet uit te laten. Heel af en toe een paar muizen of zo (als je auto op een veilige plek staat, want dan hoeftie niet te waken), da's alles...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan