Columbus Navigatie gestolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkertje

Forumguru
om maar te zwijgen over de gaten in je dak, deuren enz...
Zo'n schotgun maakt niet alleen een eind aan de dief, maar ook aan je hele auto..

Nee doe maar gewoon een track en trace systeem en bij de dader de eerste keer een vinger eraf. Tweede keer vinger van de andere hand, derde keer hand eraf. Als ze het dan nog niet geleerd hebben andere hand er ook eraf.. (net als vroeger zeg maar)

MacManiac78

Forumguru
Ik heb een tracker ingebouwd.
Deze is alleen door degene die het telefoonnummer kent, te volgen.
(En ja, natuurlijk ook door hen die inzage hebben in de gegevens van de satelieten.)

Hier zit ook geen abonnement aan vast, tenzij je er een abbo-SIM-kaart in doet.:)
Ik heb er een pre-payed Simyo kaartje in zitten, want dit beltegoed is via het internet op te waarderen.

De tracker is middels GSM en/of GPRS is deze 24/7 te volgen.
Middels een SMS weet ik de locatie (+/- 5m nauwkeurig), snelheid enz. van de tracker.
Als ik de GPRS functie via SMS activeer, kan ik de tracker in-real-time via het internet volgen.

http://www.megaspyshop.nl/gps-trackers/26-gsm-gps-tracker.html
Voor geinteresserden, ik heb er nog één liggen.

(Een vriend besloot toch géén ingebouwde navigatie te nemen.)
:(

MarcoO2

Forumguru
Heb je die in je auto of in je navigatie ingebouwd?

Als bescherming tegen diefstal van je navi vind ik 't een nogal dure oplossing eigenlijk... een TomTom is veel goedkoper! ;)

___JC___

Forumguru
En dan moet je nog ff een sticker op je ruit doen dat je dit erin hebt zitten anders helpt het nog niks. De politie zal bij diefstal met deze info niks doen gok ik en zelf langs gaan lijkt me ook niet geheel zonder gevaar...

MacManiac78

Forumguru
De tracker zit in de Navi.
Een tijdje terug stond in de krant dat een bende was gepakt, doordat deze navigatie door het tippen van de eigenaar gevonden was bij een grotere collectie gestolen waar.
Na het posten op die locatie zijn meerdere personen gearresteerd en hadden meerdere mensen hun gestolen goederen terug.

De sticker plaats ik niet, dit schrikt toch niet af. Of slopen ze meer dan nodig is.

Het gaat er mij om, om indien nodig, de politie te kunnen vertellen waar mijn spullen zich wederrechtelijk bevinden.

___JC___

Forumguru
Okee als ze dr echt wat mee doen top natuurlijk. Ik zou verwachten dat de politie begint van 'geen tijd/mankrachten' of 'niet rechtsgeldig geplaatst' enz enz.

MarcoO2

Forumguru
"niet rechtsgeldig geplaatst" is onzin (al wil dat niet zeggen dat dat argument niet komt).

Ik ben alleen bang dat je al snel een gps-locatie ergens onderweg naar het Oosten ziet... en dan? Dan doet de politie in ieder geval niets.

andrehj

Forumguru
De tracker zit in de Navi.
In de Navi? Heeft ie daar GPS ontvangst dan? Of gebruikt ie de antenne van de Navi? En hoe doe je dat met de voeding? Probleem is natuurlijk dat je je Navi vooral wilt tracken op het moment dat ie net "uitgebouwd" is. En dan heb je
a. Geen voeding van de auto meer en
b. Geen externe GPS ontvanger meer.

MarcoO2

Forumguru
Ja, maar dat ding moet toch ergens zijn stroom vandaan halen om te zenden? Ik ga er vanuit dat het is aangesloten op de stroomvoorziening van de columbus, en dat er tevens een accuutje inzit wat het zenden overneemt als de columbus gestolen wordt.

Tenminste, dat hoop ik... anders istie niet veel waard natuurlijk.

___JC___

Forumguru
Beste Skodaforummers, ik heb het perfecte alarmsysteem gevonden tegen al die hufters die niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven.
Zie hier het K9 alarm...oftewel Spike...

:)

405862_201863833238681_100002451978039_390801_402084129_n.jpg

Fabia

† In Memoriam
Tís alleen dat die drollen zo gaan stinken. Je hebt wel de juiste kleur leer;) in je SuperB. Dan valt het niet zo op.

courage

Nieuw lid
Er zit tegenwoordig toch ook een alarm in de Elegance Business (O2)? Of helpt dit ook niet. Vraag me af of het nog schering en inslag is, het stelen van de Columbus?? Ik wil weer een O2 (Elegance Business) dus ook weer Columbus. Wel met Navilock deze keer:-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan