Vervelend maar gelukkig alweer gefixt.
Te strak weet niet
Na ruim 9 jaar en 410.000 km.
Heeft de bout geen schuld denk ik
In de tussentijd is die bout toch wel eens los gedraaid en weer vast gezet?
In de tussentijd is die bout toch wel eens los gedraaid en weer vast gezet?
Nee, das bij deze auto nooit aan de orde geweest. Eigenlijk loopt deze auto ongemerkt zijn km's, en ondanks dat we veel auto's rond hebben rijden hebben met deze 4 cilinder hebben we dit alleen bij de 6 cilinders dat de verstuivers weleens gaan lekken en de bout afbreekt. Bij de 6 cilinder kan dat lekken zelfs inhouden dat de verstuiver letterlijk verbrand. Dus vreemd genoeg houden we deze 6 cilinder wél in de gaten, en bij deze 4 cilinder hooguit het asje van de oliepomp.......
Jos.
Fijn dat alles weer werkt en dank voor het delenBij een volgende beurt laat ik preventief de bouten vervangen, liever een paar euro aan preventief onderhoud dan repareren als het echt kapot gaat!
https://www.skodaforum.nl/forum/posts/863893/
Voor mij helaas te laat, auto nog steeds in Duitsland. Duurt 10 werkdagen met Route Mobiel voordat hij weer terug in Nederland is. Pas dan weten we de schade. Nu ben ik in Tsjechie, misschien kan ik hier goedkoop aan injectoren komen.
Ik hoop idd dat anderen hier van leren.
@achbrouwer Ik heb een 2.0 TDI CFFB uit 2010 .... met 259 dkm erop. Wat is het bestelnummer van de bouten?
Het is simpelweg 2 bouten vervangen onder het motordeksel waar je zo bij kunt?
Ik denk dat het inderdaad zo kan zonder nieuwe ringen. De verstuivers die alleen een nieuwe bout hebben gehad lekken niet, echter de verstuivers die vernieuwd zijn bij mij lekken wel... Ook met nieuwe rubbers.![]()