Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Ik ben een zeer nette rijder die toevallig zaterdag die V6 met het geluid van de V12 kan ophalen hoor.
Garandeer je dat hij ongeschonden voor de deur komt te staan....

Alleen één probleempje....... kun jij me verhoogde Yeti dan ophalen....? :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Haha @EdK, dat zou een optie geweest kunnen zijn ;)
@Jee13 heeft me zelfs aangeboden om me in de middag te brengen :thumbsup:
Zoals het er nu uit ziet gaat m'n bejaarde mama mij brengen, ze kreeg er lucht van dat ik met een taxi wilde gaan en stond er op om me weg te brengen. De trein was vanwege m'n zeer strakke planning en overvolle agenda geen optie. En m'n vrouw @Fabi3 had ook met de beste wil van de wereld geen mogelijkheid.
 

boontjeRS

Forumguru
Heb jij veel geduld man om zolang zonder je auto te zitten. Je zal met de glimlach naar huis knallen denk ik met je moeder aan een trekstang achteraan je bumper.
:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@boontjeRS, we hebben de Fabia nog é dus zonder hebben we niet gezeten, maar nu de afspraak eenmaal staat begint het wel te kriebelen.....

Al is er wel een kanttekening geplaatst door TVS ze hoorden bij koude start de distributieketting...., dat kan de kettingspanner zijn die niet meer fris is, maar ook een uitgerekte ketting. Ik zal de uitkomst posten van zodra ik daar meer over weet.
 

boontjeRS

Forumguru
Heb dit ook eens moeten vervangen op mn bmw. Ketting + spanner. Nieuwere versie van geleiders eromheen. Motor moest eruit daar de ketting tegen schut bord zat. Was een aardige duit. Is slecht teken, kan nog tijdje meegaan maar kan of durf je zo een risico aan is de vraag. Wist het wel dat mevrouw Corne een fabia had hoor. Prachtige auto ook zegt mn vrouw en vind ik ook wel hoor. Succes he. Grts Bart.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Dankjewel @boontjeRS, bij de R36 kunnen ze er redelijk makkelijk bij, dus dat scheelt weer. Morgen gaan ze nog ff proberen diagnose te stellen. Keep you posted!
 

CDK

Forumguru
Hier even een update :)

Vandaag m'n bruine beestje weer op wezen halen bij TVS, het leek er gisteren even op dat ik dikke pech had doordat toen ze m'n auto onder het stof vandaan haalden er na het starten een ratel te horen was die na een 10 tal seconden weer verdween. Monteur Dirk was er vrijwel zeker van dat het de distributie was die het geluid veroorzaakte. Ik was dan ook afgereisd met de intentie om te gaan luisteren en dan eventueel een leenauto mee te nemen en hem dan daar laten repareren. Vanmorgen om 7 uur kreeg ik een appje van Mischa.... Ik ben op de zaak en ga proberen een diagnose te stellen en het op te lossen als jij dat goed vind, over de kosten raken we het wel eens..... Ik heb goedkeuring gegeven en om half 10 ging de telefoon, de kettingspanner is kapot en die hebben we op voorraad, dus ik ga er een nieuwe voor je inzetten en je hoort me zo meteen..... Half 11 weer telefoon, problem solved kom hem maar snel halen, die kettingspanner en de montage en diagnosekosten die krijg je van ons.... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Dat ik dik tevreden ben hoef ik jullie dan niet te vertellen denk ik :)
Dit is overigens een voorbeeld van het defecte onderdeel hier onder.

image.jpeg

Over de aanpassing van het uitlaatsysteem kan ik zeggen dat het gepruts van Celtemp keurig netjes verholpen is door TVS, de door Celtemp gemonteerde kats van het merk Magnaflow waren binnen 10k km al kapot aan het gaan, ook waren de stekkers verkeerd om aangesloten waardoor een storig was ontstaan, wat aan TVS lag en uiteraard niet aan Celtemp en ook niet op te lossen was door Celtemp, dit alles had ernstige gevolgen gehad kunnen hebben :mad:
Nu zitten er 200 cells kats onder van Duits fabrikaat, de naam is me even ontschoten helaas. De Magnaflow middendemper (sigaar) is ook vervangen door een ovale demper, het snerpende geluid en het resoneren van de interieurdelen is nu verleden tijd (volgens Celtemp was dat niet op te lossen... :sterretjes: De klep is blijven zitten en de eindtips ook, de 2 einddempers zijn ook vervangen voor dempers van Duitse makelij en alles van RVS :jaja: Eigenlijk kan ik nu wel stellen dat het hele project nu door TVS gedaan is en het Celtemp verhaal was een dure en harde les, eens en nooit meer!
Het geluid is minder heftig maar wel zeer sportief, met de klep dicht is het buiten sportief en binnen aangenaam stil en met de klep open is het binnen sportief en buiten zeer aangenaam :D
Om een lang verhaal aan een eind te breien kan ik jullie laten weten dat eind goed al goed is, ikke blij en een hele DIKKE PLUIM voor TVS Engineering :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
 

Vanenkelen

Forumguru
Jemig wat een verhaal van Celtemp.... Op deze manier verziek je als bedrijf echt je reputatie.

Waarom waren die dempers al kapot aan het gaan? Verkeerd gemonteerd of verkeerde keus voor jouw auto?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan