Hier even een update
Vandaag m'n bruine beestje weer op wezen halen bij TVS, het leek er gisteren even op dat ik dikke pech had doordat toen ze m'n auto onder het stof vandaan haalden er na het starten een ratel te horen was die na een 10 tal seconden weer verdween. Monteur Dirk was er vrijwel zeker van dat het de distributie was die het geluid veroorzaakte. Ik was dan ook afgereisd met de intentie om te gaan luisteren en dan eventueel een leenauto mee te nemen en hem dan daar laten repareren. Vanmorgen om 7 uur kreeg ik een appje van Mischa.... Ik ben op de zaak en ga proberen een diagnose te stellen en het op te lossen als jij dat goed vind, over de kosten raken we het wel eens..... Ik heb goedkeuring gegeven en om half 10 ging de telefoon, de kettingspanner is kapot en die hebben we op voorraad, dus ik ga er een nieuwe voor je inzetten en je hoort me zo meteen..... Half 11 weer telefoon, problem solved kom hem maar snel halen, die kettingspanner en de montage en diagnosekosten die krijg je van ons....
Dat ik dik tevreden ben hoef ik jullie dan niet te vertellen denk ik
Dit is overigens een voorbeeld van het defecte onderdeel hier onder.
Over de aanpassing van het uitlaatsysteem kan ik zeggen dat het gepruts van Celtemp keurig netjes verholpen is door TVS, de door Celtemp gemonteerde kats van het merk Magnaflow waren binnen 10k km al kapot aan het gaan, ook waren de stekkers verkeerd om aangesloten waardoor een storig was ontstaan, wat aan TVS lag en uiteraard niet aan Celtemp en ook niet op te lossen was door Celtemp, dit alles had ernstige gevolgen gehad kunnen hebben
Nu zitten er 200 cells kats onder van Duits fabrikaat, de naam is me even ontschoten helaas. De Magnaflow middendemper (sigaar) is ook vervangen door een ovale demper, het snerpende geluid en het resoneren van de interieurdelen is nu verleden tijd (volgens Celtemp was dat niet op te lossen...
De klep is blijven zitten en de eindtips ook, de 2 einddempers zijn ook vervangen voor dempers van Duitse makelij en alles van RVS
Eigenlijk kan ik nu wel stellen dat het hele project nu door TVS gedaan is en het Celtemp verhaal was een dure en harde les, eens en nooit meer!
Het geluid is minder heftig maar wel zeer sportief, met de klep dicht is het buiten sportief en binnen aangenaam stil en met de klep open is het binnen sportief en buiten zeer aangenaam
Om een lang verhaal aan een eind te breien kan ik jullie laten weten dat eind goed al goed is, ikke blij en een hele DIKKE PLUIM voor TVS Engineering