Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Dankjewel @Mike (Skoda 1.8T) ik heb m'n goedkeuring gegeven om tot het gaatje te gaan, vandaag netjes opgebeld door de monteur die er mee gereden heeft en te horen gekregen dat alles naar wens is verlopen en dat het aan zijn verwachtingen voldeed. Nu afwachten of het ook aan mijn verwachtingen voldoet ;)
 

Cordoba

Forumguru
Wat me verbaast is dat de poelie blijkbaar vastzit met een veeltandbout (zo op het gezicht, vergelijkbaar met de bouten waarmee de stoelrails binnen de VAG-groep vastzitten). Niks mis met een veeltand, maar ik zie de meerwaarde niet ten opzichte van een imbusbout, of een torx, voor dit geval.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Cordoba, in welke post / foto zie je dat? De enige reden die ik me kan bedenken is dat je ze minder snel kapot draait.

Edit: #1046
 

Cordoba

Forumguru
Inderdaad de 1e foto in post #1046. Dat is het voordeel van een laptop, dan zie je zulke dingen, op je phone valt het tegen om zulke zaken te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Die veeltand is natuurlijk al veel gebruikt binnen de VAG groep.
Ik kan me voorstellen dat het een bout is met een afgestemde treksterkte en niet een doorsnee 8.8 bout.
Wellicht dat die combinatie treksterkte/bout alleen in veeltand te krijgen is. Misschien zelfs een afwijkende spoed op de draad ivm de toeren die dat circus daar draait. Bij mijn oude Mercedessen zitten bijvoorbeeld alle poelies vast met bouten en/of moeren met specifieke treksterkte
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan