Compressor is tocht niet echt vergelijkbaar met een turbo hoor. De turbo is een stuk explosiever maar soms ook eerder buiten adem zegmaar.
Doordat de turbo moet spoelen heb je een turbogat. Maar dat zou bij de 3.6 V6 van corne echt reuze meevallen, omdat de V6 behoorlijk snel uitlaatgassen produceert en een niet extreem grote turbo dus snel op druk zal zijn. De compressor vraagt juist eerst even wat vermogen waarna hij gelijkmatig voor meer vermogen zorgt tot de toerenbegrenzer. Mijn ervaring is dat een compressor minder fel is maar wel het vermogen langer laat stijgen. Bij mij RS heb je bijvoorbeeld bijna geen turbogat omdat er eigenlijk maar een klein turbinewieltje opzit
Hij geeft dus heel snel veel vermogen, de spreekwoordelijk duw in je rug.
Begrijp wel dat Corne voor de compressor heeft gekozen, over het algemeen is deze ombouw redelijk safe qua betrouwbaarheid. En hij blijft een mooi gelijkmatige vermogensopbouw houden, dat past goed bij een Superb lijkt mij.