cruise control

RSTDI

Actief lid
Dat de CC hier in Nederland op alle modellen wel zit is weer typisch een belasting voordeel.
Want de overheid geeft subsidie op CC en boordcomputer mits er verbruik op af te lezen valt.

Leuk meegenomen. In België geven ze niet veel subsudies behalve op de diesel. Ze doen een accijnsverlaging voor de transporteurs en wij particulieren kunnen daar lekker van mee profiteren. De diesel staat in onze streek €1.01 maar de benzine €1.35. Een groot verschil, vandaar dat wij omschakelen op een diesel. Blijkbaar is zo'n CC dan toch nuutig. Maar ja ik heb deze optie niet genomen. Het zal voor de volgende wagen zijn binnen een jaar of 8-10
smile.gif

Automatisch dimmende binnenspiegel, daar zeg je wat. Ook ik vond het onzin, maar nu ik er 1 heb is het toch verrekte handig en snap ik al bijna niet meer hoe ik ooit zonder heb gekund. Maar ja, dat geldt inmiddels al een tijdje voor b.v. Airco, electrische ramen voor, op afstandbedienbare sleutel, gekoeld dashbordkastje, middenarmsteun etc.
smile.gif

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: TDIDSG</font><hr />
Want de overheid geeft subsidie

[/ QUOTE ]
Subsidie?
Je krijgt bij een auto nergens susidie op.
Je mag minder belasting, accijns of BPM betalen.
Gaat mij iets te ver om minder betalen subsidie te noemen.
"Verminderd uitgemolken" is nog de beste omschrijving.

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: smg</font><hr />

Hé, hebben ze de CC-indicatie ingeschakeld? In mijn O2 (eerste lichting) kun je wel het lampje zien zitten in het dashboard, maar die werkt niet.

[/ QUOTE ]

Op de 2007 modellen werkt het lampje idd wel.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

Ben benieuwd of het lampje in de "oude" O2 middels wat freubelen in de computer aangezet kan worden. Iemand al ervaring mee?

[/ QUOTE ]

Ik heb bij nieuwkoop navraag gedaan, die konden het niet aanzetten zeiden ze. Stiekum hoop ik er toch wel op dat het een keer kan, want vooral als je 120 gaat rijden, terwijl cc op 100 staat, en dat na 20 km vergeten bent, is het soms behoorlijk schrikken als je hem rustig wilt laten uitrollen...

jurjen

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

Ik heb bij nieuwkoop navraag gedaan, die konden het niet aanzetten zeiden ze. Stiekum hoop ik er toch wel op dat het een keer kan, want vooral als je 120 gaat rijden, terwijl cc op 100 staat, en dat na 20 km vergeten bent, is het soms behoorlijk schrikken als je hem rustig wilt laten uitrollen...

[/ QUOTE ]
Als ik de gebruiksaanwijzing goed gelezen heb gaat de cruisecontrol vanzelf uit als je 10 minuten lang harder hebt gereden dan de ingestelde snelheid. Na 20 km zou je bij 120 geen problemen meer moeten hebben
winkie.gif

Maar ik ben met je eens dat het lampje wel handig is, ik mis het ook een beetje.

Mistraller

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: jurjen</font><hr />

[/ QUOTE ]
Als ik de gebruiksaanwijzing goed gelezen heb gaat de cruisecontrol vanzelf uit als je 10 minuten lang harder hebt gereden dan de ingestelde snelheid. Na 20 km zou je bij 120 geen problemen meer moeten hebben
winkie.gif

Maar ik ben met je eens dat het lampje wel handig is, ik mis het ook een beetje.

[/ QUOTE ]

of net niet....120 km/uur=2km/minuut dus in 10 minuten kan je precies 20km rijden. Maar goed, laat het dan 19km geweest zijn...
tongue.gif

smg

Lid
Na 500 m 120 km/h te hebben gereden stel je toch weer je CC in? Is bij mijn inmiddels automatisme geworden.

Bij mij staat de cc altijd aan, zou niet weten waarom ik 'm uit zou moeten zetten
crazy.gif

Wat betreft de werking, ik vind 'm prima werken. Knopje altijd onder bereik met de handen aan het stuur (kwart voor 3 stand
winkie.gif
). Resume functie werkt top en zelfs accelereren doe ik nu regelmatig met de cc.

[/ QUOTE ]

Ojee... Ik heb ook af en toe dat ie niet wil resumen of geen snelheid wil vasthouden. Even cc uit/aan helpt (hendeltje helemaal rechts en terug naar links). Maar komt te weinig voor om er echt over te klagen.

Je kunt het hendeltje even richting de middenstand tikken om de cc uit te zetten. Dan krijg je hetzelfde effect als even de rem aantikken, met als voordeel dat het verkeersbeeld niet zo onrustig wordt van de oplichtende remlichten.

[/ QUOTE ]
Als je de koppeling even aantikt schakel je de cc ook even uit.... wordt alleen lastig met een automaat
grin.gif

mazeind

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: mavlo77</font><hr />

als ik m ff wil uitzetten trap ik gewoon op rem..

Dan krijg je hetzelfde effect als even de rem aantikken, met als voordeel dat het verkeersbeeld niet zo onrustig wordt van de oplichtende remlichten.

[/ QUOTE ]

Ik tik gewoon even op de koppeling. Zelfde effect: hij gaat van de cruise af en mijn achterliggers schrikken niet meteen van remlichten. Wel zo sociaal.

Remco28

Actief lid
Mijn cc werkt ook niet meer.
Hij viel verleden week plotseling uit en sindsien doet ie niks meer.
Moet er een nieuwe op?of kan het de software zijn?

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

En ook MIJN cruise control is gisteren overleden!
Wat IS dat toch?

[/ QUOTE ]
ff checken of de mijne het nog doet....

VEEJAY

Forumguru
Als hij overlijd (dus ook na herstarten niets doen) kan het softwarematig door de dealer weer geactiveerd worden.

Foutmelding is dan dat er verkeerde data ofzoiets over de canbus is gegaan en daardoor schakeld hij zichzelf uit totdat de dealer hem reset. Is mij vorig jaar gebeurt.

Deje

Lid

[/ QUOTE ]
winkie.gif

Helaas.................
Er zit zelfs geen lampje in! D.w.z. er zitten in de hele klokkenwinkel nergens lampjes, maar led´s. Achter het symbool van de cruisecontrol zit echter op de printplaat een open plek.... En wat er niet is kan ook niet geactiveerd worden lijkt me

CC werkt prettig als je eraan gewend bent, maar had toch graag die knoppen op het stuur gehad.
Maar dan wordt het wel erg druk, heb er al 8 opzitten (radio en telefoon) en zou niet weten waar de cc knoppen dan nog bij zouden moeten.

Bovenaan Onderaan