Cruise control

GuusO

Nieuw lid
Ik had ook last van de weigerachtige cruise control. Soms doet-ie het, maar meestal doet-ie het niet.
De dealer heeft de boel gecheckt en de complete stuurhandle vervangen en sindsdien doet de cc het weer.

crepusculum

Nieuw lid
'k Heb dit ook 1 keer meegemaakt, rond zo'n 16000 kilometer. Na herstarten, werkte de cruise control opnieuw. Zou de software in een Skoda op Windows draaien, misschien? ;)

higgy

Forumguru
Bij mij doet de cc het ook regelmatig niet, ondanks vervanging van de hele handle. Volgens mij is het ook niet mechanisch, want als ik de auto even stilzet, sleutel eruit, sleutel erin, starten, dan doet ie het vervolgens ALTIJD weer.
Kan dus wel WEER de handle laten vervangen maar volgens mij is dat geen wijsheid.
Notoir slecht onderdeel?

redfoxert

Senior Member
En niet te vergeten: wekelijkse updates.
Houdt Microsoft aub uit mijn auto :(

Niet helemaal hoor :) Tegenwoordig alleen nog maar de 2e dinsdag van de maand, is al een tijdje zo. Ja ik ben een IT-er en nee ik ben geen Microsoft fanboy :)

Ik zou liever ook geen Windows in mijn auto hebben maar feit blijft wel dat Microsoft veel besturingssystemen voor de automotive industrie ontwikkeld op basis van de Windows kernels. Deze vind je echter alleen in het high-end segment dus lijkt me sterk dat we snel Microsoft OS-en in onze Skoda's te zien krijgen.

Rallye

Forumguru
Vandaag is het cruise-control-pookje onder garantie vervangen. De Stream heeft een update gehad (gooide vaak CD's eruit, m.n. bij het starten). Voor het LEDje in de deur (blijft af en toe aan tijdens het rijden), wordt in de loop van 2007 een software-update verwacht.

Ericpeeke

Actief lid
Vandaag bericht gehad van de dealer (Auto Wolstad Tilburg). Ik mag, hoewel mijn O2 nog niet zo lang uit de garantie is, toch de volle mep betalen voor een nieuwe cc-schakelaar. Of ik daarvoor even 200 euro op tafel wil leggen... :1884:

H

HeerlijkHelder

Sinds gisteren het zelfde probleem met de cc... Auto heeft nog net 23000 aangetikt. Volgende week vakantie naar Zuid Frankrijk en volgens de dealer is het bekend probleem en zijn de nieuwe cc schakelaars in backorder. kan ik dat hele tering ouwerwets met mijn voet op het gas gvd!

LenK

Forumguru
Vandaag bericht gehad van de dealer (Auto Wolstad Tilburg). Ik mag, hoewel mijn O2 nog niet zo lang uit de garantie is, toch de volle mep betalen voor een nieuwe cc-schakelaar. Of ik daarvoor even 200 euro op tafel wil leggen... :1884:

Kan dus niet hè.
Geef ze maar een lesje consumentenrecht. Dit hoef je niet te pikken.
Je moet zelf een stukje betalen gezien de gebruiksduur, maar het zou ze sieren als het gratis vervangen werd gezien de frequentie van defect gaan van die dingen. Duidelijk een zwakke plek.

Is Auto Wolstad sinds Zuid-Oost de teugels heeft aangetrokken nu ook zo'n typische klant-onvriendelijke zaak geworden zoals er bij andere merken al zo veel zijn.
Was er al bang voor dat het er niet beter op zou worden toen ik 2 jaar geleden de naamswijziging (en personeelswijziging) op een briefkaart kreeg.

Een reden meer om geen Skoda meer te kopen. Groot=Klantonvriendelijk.

Fabia

† In Memoriam
Ik zou alle berichten hierom trent uitprinten en aan je garage laten zien zodat ze daar kunnen zien dat het niet een incidenteel probleem is. Wel erg bot hoor daar koop je je volgende Skoda dus niet meer. Dat íe dat wel beseffen.

Ericpeeke

Actief lid
Ik heb de indruk dat het meer Pon is die een klantonvriendelijke instelling heeft. Maar het is ook weer niet zo dat m'n dealer het voor me opneemt en actie wil ondernemen naar Pon. De klantbehandeling bij Zuid-oost Car is nog steeds prima en professioneel, maar ik heb het idee dat tegenwoordig een klant meer of minder ze niet meer zo veel uitmaakt, en dat een meer dan standaard dienstverlening niet meer gegeven wordt.
Ik ben overigens nog steeds aan het corresponderen met Pon over zaken als conformiteit en gebreken, want de laatste brief die ik kreeg bevatte weer de standaardreactie "als de fabrieksgarantie is verlopen doen we helemaal niks meer". Ze begrijpen dus niet zoveel van het moderne consumentenrecht.
Hoe dit nou verder loopt gaat inderdaad invloed hebben op het merk van mijn volgende auto. Ik ben heel tevreden met m'n Octavia, maar als Pon er van uit gaat dat het normaal is als er na maar twee jaar allerlei dingen kapot gaan, koop ik liever een auto met een langere garatietermijn.

EdK

Forumguru
want de laatste brief die ik kreeg bevatte weer de standaardreactie "als de fabrieksgarantie is verlopen doen we helemaal niks meer". Ze begrijpen dus niet zoveel van het moderne consumentenrecht.
QUOTE]

Het is niet het punt van begrijpen maar het punt van laat de consument maar naar het gerecht gaan want dan valt zo en zo 90% van de consumenten al af !!
Totdat er weer een persoon opstapt die wel zijn recht opeist !!
Voorbeelden? de kromme schijven , het verhaal met de raambediening !! dit zijn langlopende zaken geweest die uiteindelijk in het voordeel van de consument zijn uitgevallen !!

Er zou eens een POL in dit forum moeten komen waar onze consumenten rechten instaan zodat elk van de forumlezers zijn rechten kan lezen !!
Tevens zou je eens de berichten gefilterd moeten hebben met problemen, zodat je een totaalbeeld van alle problemen krijgt. Zodat je ook een conclusie kunt trekken of iets struktueel voorkomt of een individueel probleem is ??

ougie

Forumguru
Heb vorig jaar onder garantie een nieuwe cc schakelaar laten monteren. Echter nu begint nummer twee ook kuren te krijgen. Helaas is de garantietermijn al lang verstreken. Het zal toch niet zo zijn dat die schakelaar (complete handel) maar een jaartje mee gaat? Meer mensen aan een tweede vervanging toe?

Mick

Actief lid
Het lijkt me toch dat wanneer je een onderdeel laat vervangen, je er vervolgens gewoon weer garantie op hebt. Zou mooi wezen, elk jaar een nieuwe cc handle laten vervangen.
Die van mij is spontaan weer gaan werken. Ik had het laten vervangen nog even uitgesteld, en nadat mijn koplamp stuk ging en deze vervangen was, werkte het gekke ding weer. Zal wel toeval zijn denk ik.
In ieder geval voordat de garantie verloopt laat ik hem vervangen. Markeer echter wel eerst de oude die erin zit, zodat ik zeker weet dat hij vervangen is.

Fabia

† In Memoriam
Het lijkt me toch dat wanneer je een onderdeel laat vervangen, je er vervolgens gewoon weer garantie op hebt. Zou mooi wezen, elk jaar een nieuwe cc handle laten vervangen.
Die van mij is spontaan weer gaan werken. Ik had het laten vervangen nog even uitgesteld, en nadat mijn koplamp stuk ging en deze vervangen was, werkte het gekke ding weer. Zal wel toeval zijn denk ik.
In ieder geval voordat de garantie verloopt laat ik hem vervangen. Markeer echter wel eerst de oude die erin zit, zodat ik zeker weet dat hij vervangen is.

Dat lijkt me een slim plan. Wat ik ook wel eens doe ik de dagteller op nul zetten als ik de auto breng voor een beurt. Kan je kijken of er ook een proefrit mee gemaakt is.

Hansman

Nieuw lid
Mijn dealer waarschuwde mij na de vervanging van de kolomschakelaar juist om dat tikje tegen het knopje niet te geven omdat de schakelaar daar gemakkelijk kapot van kan gaan.
Met zo'n antwoord kun je natuurlijk helemaal niks.
Ik heb een ocatvia II model 2008. De handel met daarop de CC bediening ziet er bij dit model volgens mijn dealer iets anders uit. Op de schakelaar staat de tekst "cancel" met daarbij een streepje in het midden tussen "off" en "set". Als je het schakelaartje dus voor de helft richting dashboard beweegt, dan gaat de CC uit, maar de snelheid blijft wel in het geheugen staan. Dat is geen misbruik maken van de schakelaar, maar gewoon een functie gebruiken.

Overigens deed mijn cc het vorige week ook in eens niet meer. (pas 9500 km op de teller) Na herstart werkte de cc weer.

Ted

Forumguru
Als je cc in de war is dan zet ik hem uit door hem even naar voren te schuiven en vervolgens werkt hij weer naar behoren!

Succes!

Gieliovd

Forumguru
Is je hele koplamp unit vervangen? Dan is allicht de spanning eraf geweest (accu eruit) waardoor de boordcomputer gereset is.

Het is namelijk allemaal computergestuurd, en niet met een kabeltje ofzo.

Wat kan er nou werkelijk kapot aan zo'n kolomschakelaar? Er zitten 2 knopjes op met 4 functies.

ougie

Forumguru
Bij vervanging van de koplampunit hoeft zeker de stroom er niet af. Dit is gewoon een kwestie van een simpel stekkertje wat je los moet trekken, en je hebt de hel unit in je handen. Bij verwisseling van de parkeerlampjes is dit nodig, die zijn zo klein en zitten wat lastig verstopt. Hierbij is het makkelijker om de hele unit uit te nemen en op je schoot te leggen, zo kun je bij het lampje, althans mijn vrouw, met haar kleine bescheiden vingertjes.
Sorry beetje off-topic, maar wel goede info,,,,,,,,dacht ik.

Ook hier een CC probleem, doet het momenteel meer niet dan wel. E.e.a. uit laten lezenbij de dealer en er moet een nieuwe "stengel" in. Gaat over 2 weken gebeuren.

Bovenaan Onderaan