Cruisecontrol tijdelijk uitschakelen
maar het probleem is inderdaad bekend van de 02, niet van de O1.
Ik ben aan m'n 4e Skoda met cc bezig en een behoorlijk fanatieke cc-gebruiker - nóóit een storing aan de cc-handle gehad!
Eén van die 4 was een O2. Never ever problemen.
Vanwege de aanhoudende/terugkerende discussie over dit punt heb ik het boekje van m'n huidige FIIGL er maar even bij gepakt. En wat ik daarin vind, stond ook ongeveer zo in m'n OII-instructieboekje, alsook in dat van m'n eerste Fabia van 2002 - tevens m'n eerste auto waarin een van fabriekswege ingebouwde cc zat - namelijk op pag. 97 onder "Snelheidsregelsysteem tijdelijk uitschakelen":
- Het snelheidsregelsysteem schakelt u door het rem- of koppelingspedaal in te drukken tijdelijk uit, bij auto's met automatische versnellingsbak alleen met het rempedaal.
- Het snelheidsregelsysteem kunt u ook tijdelijk uitschakelen door de schakelaar A in de middenstand te drukken.
De in het geheugen opgeslagen snelheid blijft in het geheugen staan.
En voor alle duidelijkheid: die
middenstand is dus tegen de veerdruk in, niet verder dan de aanslag. Dóór de aanslagklik heen kom je in de stand OFF en dan gaat de in het geheugen opgeslagen snelheid verloren.
Nou is het natuurlijk evengoed best mogelijk dat die schakelaar kapot gaat - het is ook maar techniek. Maar als je 'm netjes behandelt volgens bovenstaande aanwijzing in het instructieboekje, dan is zo'n mankement uitdrukkelijk
géén gevolg van "verkeerd gebruik"! Dus als dit binnen de garantietermijn gebeurt, mag de dealer het oplossen zonder daarvoor kosten te rekenen.