Haderach
Senior Member
Exact twee weken na aankoop stond ik al stil langs de kant.
Tijdens het rijden schakelt de DSG plotseling terug en sputterde de motor.
Geen waarschuwingslampjes of wat dan ook.
Ervanuitgaand dat het elektrisch is schakel ik de auto uit en terug aan en rijd verder. na een paar meter pruttelt de auto alweer tegen.
Ik zet me aan de kant en probeer nogmaals. Hetzelfde resultaat...
De dealer had gezegd dat ik gratis VAB-bijstand heb(pech-verhelping) dus ik bel ze op en ze vertellen me dat ze een uur later daar gaan zijn.
Ondertussen bel ik men vriendin voor de baybe (3maand oud) te komen halen en naar de winkel te gaan (collect and go, dus moest op een bepaald uur in de winkel zijn).
Na 40 minuten is de technieker er al en ik doe men verhaal. Dat is zeker een marter zegt hij!
Motorkap open en direct de martervoetjes duidelijk afgetekend op de zwarte onderdelen.
Even later vinden we een doorgeknaagde vacuumleiding. Gelukkig kort bij de aansluiting en de leiding lang genoeg om ze er gewoon terug op te steken.
Beiden opgelucht proberen we de auto terug te starten. Lukt niet direct en bij elke poging wordt het slechter. We vinden beiden alsof het klinkt dat hij zonder benzine zit, iets wat ik ook al zei over het stilvallen zelf. Dus we besluiten rap even 5liter te halen in een nabij tankstation.
5liter erin en jawel auto start normaal.
De analoge meter stond nog voor het rood en de boordcomputer gaf nog +100km bereik aan.
Daar sta je dan met je gloednieuwe wagen...
Na het weekend naar de garage geweest, ja we zien niets op de computer, als het nog eens gebeurd kom je maar terug.
TOPPIE!
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze nog contact gingen opnemen nadat de hoofdtechnieker terug uit vakantie was.
Maar dus geen fijne ervaring en wel even het vertrouwen kwijt in de wagen.
Mijn eerste gedacht is dat zowel de analoge en digitale brandstofmeting zich enkel baseren op het verbruik van de motor en dus het verbruik van de voorverwarming niet tellen. Dit lijkt me echter absurd.
Tijdens het rijden schakelt de DSG plotseling terug en sputterde de motor.
Geen waarschuwingslampjes of wat dan ook.
Ervanuitgaand dat het elektrisch is schakel ik de auto uit en terug aan en rijd verder. na een paar meter pruttelt de auto alweer tegen.
Ik zet me aan de kant en probeer nogmaals. Hetzelfde resultaat...
De dealer had gezegd dat ik gratis VAB-bijstand heb(pech-verhelping) dus ik bel ze op en ze vertellen me dat ze een uur later daar gaan zijn.
Ondertussen bel ik men vriendin voor de baybe (3maand oud) te komen halen en naar de winkel te gaan (collect and go, dus moest op een bepaald uur in de winkel zijn).
Na 40 minuten is de technieker er al en ik doe men verhaal. Dat is zeker een marter zegt hij!
Motorkap open en direct de martervoetjes duidelijk afgetekend op de zwarte onderdelen.
Even later vinden we een doorgeknaagde vacuumleiding. Gelukkig kort bij de aansluiting en de leiding lang genoeg om ze er gewoon terug op te steken.
Beiden opgelucht proberen we de auto terug te starten. Lukt niet direct en bij elke poging wordt het slechter. We vinden beiden alsof het klinkt dat hij zonder benzine zit, iets wat ik ook al zei over het stilvallen zelf. Dus we besluiten rap even 5liter te halen in een nabij tankstation.
5liter erin en jawel auto start normaal.
De analoge meter stond nog voor het rood en de boordcomputer gaf nog +100km bereik aan.
Daar sta je dan met je gloednieuwe wagen...
Na het weekend naar de garage geweest, ja we zien niets op de computer, als het nog eens gebeurd kom je maar terug.
TOPPIE!
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ze nog contact gingen opnemen nadat de hoofdtechnieker terug uit vakantie was.
Maar dus geen fijne ervaring en wel even het vertrouwen kwijt in de wagen.
Mijn eerste gedacht is dat zowel de analoge en digitale brandstofmeting zich enkel baseren op het verbruik van de motor en dus het verbruik van de voorverwarming niet tellen. Dit lijkt me echter absurd.