Dagrij verlichting

Yeti Linka

Actief lid
ik heb wel dagrijverlichting maar geen corner verlichting :icon_smile_question

Als je dagrijverlichting aan heb staan en je schakend handmatig over naar Xenon verlichting werkt de cornerverlichting bij mij ook niet. In de stand auto schakend de verlichting als het donker wordt automatisch over naar Xenon. Corner verlichting werkt dan wel.

Je kunt dagrijverlichting ook uitschakelen. Uit mijn hoofd in het menu setup.

Als de dagrijverlichting uit geschakeld is werkt de cornerverlichting ook overdag.

Aiii

Lid
Cornerverlichting pre-facelift gaat via de mistlampen.

Heb het zelf niet, dus wellicht dat iemand met een pre-facelift model dit nog even kan bevestigen.

rbo

Senior Member
Bij light en vision staat bij mij daylight dr nog wat , hier kan je het aan en uitzetten

MarcoO2

Forumguru
Ik zou er even voor moeten gaan zitten... hem simpelweg altijd de verlichting aanstaan, dus heb de verlichtingknop zelfs nog nooit aangeraakt... cornerverlichting werkt ook al vanaf het begin goed.

Ralph

Lid
Bij mijn aankomende nieuwe RS heb ik LED dagrijverlichting!! ;-O
Weet overigens niet of de cornerfunctie ook werkt bij de RS, denk het niet namelijk...

floris

Lid
Als je dagrijverlichting aan heb staan en je schakend handmatig over naar Xenon verlichting werkt de cornerverlichting bij mij ook niet. In de stand auto schakend de verlichting als het donker wordt automatisch over naar Xenon. Corner verlichting werkt dan wel.

Je kunt dagrijverlichting ook uitschakelen. Uit mijn hoofd in het menu setup.

Als de dagrijverlichting uit geschakeld is werkt de cornerverlichting ook overdag.

ik kan DRV aan en uit zetten, en dat werkt dan ook. Ik kan ook in het menu de cornerlights aan en uit doen maar buiten gebeurt er nix

Mijn dealer blijft bij hoog en bij laag volhouden dat dagrijverlichting op een SO2 Elegance Bss Edtion uit januari 2008 met Xenon niet mogelijk is. Sterker nog, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet kan ontdekken dat er 2 lampjes in de mistlamp zitten.

Dagrijverlichting met de lampjes in de mistlampen voor is pas vanaf de O2 facelift beschikbaar (MJ 2009) en dus heeft je dealer gelijk, en is dagrij verlichting i.c.m. Xenon dus niet mogelijk.
Dit heeft dus niets te maken met de stand van je lichtschakelaar.....

Michel

Forumguru
ik kan DRV aan en uit zetten, en dat werkt dan ook. Ik kan ook in het menu de cornerlights aan en uit doen maar buiten gebeurt er nix

In mijn geval blijven de corneringlights ook functioneren als ik ze in het menu uitzet. Waarschijnlijk is dit ook bij jou het geval?

___JC___

Forumguru
Hoe ziet dagrijverlichting er bij een Superb uit eigenlijk? Vanaf model 2010 staat dat standaard in de optielijst volgens mij.

Ik zou mijn dagrijlichten wel inschakelbaar willen laten maken (via de maxidot) maar mijn dealer heeft geen computer om dat te doen (Beerens in Anwerpen). Wie kent (of is) een dealer in West Brabant die dat wel bij mijn Octavia wil doen ?

Spaced

Senior Member
Ik heb Xenon in mijn SuperB en bij dagrijverlichting brandt deze op 92%, achterlichten branden ook volgens mij.
Kan Xenon ook op een minder percentage branden? Dat is toch gewoon een vlamboog (aan of uit?). Dagrij verlichting bevindt zich standaard op alle nieuwe Skoda's toch naast de mistlampen?

Edit, ter verduidelijking:

Mistlampen (met dus automatisch ingeschakelde stadslichten) :
attachment.php

En dagrij (stuk minder intens dan mistpitten):

attachment.php

Hoi,

Dagrijverlichting lijkt niet geheel duidelijk te zijn.... Ik heb sinds 2 weken mijn Octavia Combi 1.2 TSI Ambition businessline en mijn dagrijverlichting zit in mijn koplampen. Ik heb wel een dubbele verlichting in mijn bumper (zoals de foto) maar daar doet hij niets.
In mijn Maxidot kan ik het wel aanzetten(stond al aan) maar daarmee gebeurt niets...
Weet iemand hoe dit aangezet kan worden? Of moet d'n dealert dit doen?

Groeten,
Francesco

@ Francesco

Dagrijverlichting zit niet in je koplampen. Dat is stads- en dimlicht.

Dagrijverlichting zit in je bumper naast je mistlampen. Als je goed kijkt zie je ook 2 lampjes zitten. Hoe ik dat weet? Ik heb exact dezelfde auto als jou. Het heeft te maken met stand van je knop waarmee je de verlichting in- en uitschakelt.

@Paul

Ok... dan lijkt het erop dat er iets niet helemaal in de haak is.. ;)
Hoe zit het dan bij jou? Wat voor lichtschakelaar heb jij dan? Ik heb namelijk lichtschakelaar zonder de auto functie... Zit die er bij jou wel in?

Alvast bedankt!

Groeten,
Francesco

@Francesco
Ik heb iemand met verstand van zaken :-) een aantal dingen laten wijzigen aan mn auto waardoor de schakelaar wel een "auto"' functie heeft. Adjego (ook lid van dit forum) heeft dit voor mij gedaan.

zie ook het VAG-com topic

Spaced

Senior Member
Francescol, waar zou dan de dagrij verlichting in je koplamp moeten zitten? De standaard Octavia koplamp heeft daar in principe geen ruimte voor volgens mij? Helemaal boven in de hoeken zijn de stadslichten, de lenzen zijn je dimlichten en naar de grille toe zitten je grootlicht-lampen (voor zover mij bekend)

Bovenaan Onderaan