Dagrijverlichting en apk.

Zwapp

Forumguru
Ja dat is het hem nou net, ik krijg geen tekst met vinkjes bij de bytes... ik heb alle bytes voor deze mod met de hand ingevoerd... dus doorlopen heeft geen zin helaas.

Zwapp

Forumguru
Even wat anders, de laatste 2 blokken van het blokschema op de 1e pagina. Wat bedoelen ze daar precies eigenlijk? Eerst spreichen dan de laatste Q und → !!!! En dan overnemen... zal ik iets gemist hebben dan?

Frankw

Lid
Het moet wel kunnen bij de jouwe, ik heb dezelfde auto, BKD en bouwjaar en werkt het.

Foto-L4N8H37V-D.jpg

Beste Michelv, zie je toevallig kans om het schema ook naar mij toe te sturen, zit met dezelfde uitdaging en het plaatje is zo niet te lezen.

Bedankt alvast!

Zwapp

Forumguru
Vind ik nog steeds geen mooie oplossing, wel beter dan universele hoor. Nog mooier vind ik als er een rij ledjes in de koplampen zitten beetje ala audi, maar das mijn smaak... die koplampen zijn wel te krijgen hoor maar mij te duur.

Zwapp

Forumguru
Beetje groot in beeld maar werkt wel :-)

Ben er alleen nog niet achter wat te doen met het laatste blok... iemand een idee?

Kensel

Forumguru
Bij mijn O2 PFL heb ik inderdaad ook de mistlampen (gedimd) branden als dagrijverlichting.
Auto is er in april nog zonder problemen, vragen of opmerkingen mee door de keuring gekomen.

Tevens ook al diverse controles van blauwe-pet-pret gehad, waarbij ook geen problemen of opmerkingen waren.

Zwapp

Forumguru
Dat geeft goede hoop, rij er inniddels al een tijdje mee rond en nog geen problemen gehad. Ben er blij mee, de volgende stap is led plaatsen...
Het enige wat nog niet gelukt is is het dimmen van de lampen.
Misschien dat iemand nog een idee heeft hoe dit precies moet want als ik het via het blokschema doe lukt het me niet...

lawewing

Forumguru
Ik gebruik de mistlampen ook gedimd als dagrijverlichting. Mag formeel niet (niet daarvoor goedgekeurde lampbehuizing), maar geen problemen met de APK gehad. Toegegeven, voor de APK zet ik de lampen zekerheidshalve wel even in de stand "dimverlichting altijd aan" in plaats van "automatisch".

Tot nu toe ben ik hierop nog nooit aangesproken door de politie. Nu het overdag (nog) niet verplicht is om altijd verlichting te voeren, vermoed ik dat de politie bij controles vooral oplet of de gevoerde verlichting niet verblindend is.

Canon-Eye

Forumguru
Ik gebruik de gewone DRL (die náást de mistlampen zit), maar omdat ik ook de achterlichten erbij aan wil hebben, branden dan ook de parkeerlichtjes ("stadslichten") vóór altijd mee; is voor aflevering zo gecodeerd door de dealer. Formeel mag dat niet want er brandt "andere verlichting aan de voorzijde", maar tot dusverre al 2 jaar lang nooit problemen mee gehad. En die verwacht ik ook niet - de hinder voor anderen c.q. 'gevaar'zetting van deze extra lichtjes is immers nihil.

Hoe dat volgend jaar bij de eerste apk gaat, bespreek ik tegen die tijd wel met de dealer. Desnoods maken ze die codering ter gelegenheid van de keuring maar even tijdelijk ongedaan.

Kensel

Forumguru
Bij mij branden, naast de gedimde mistlampen voor, ook de stadlichtjes mee (en dus ook de achterlichten).
Ook bij de APK geen problemen gehad.

Neem dus aan dat dat geen problemen op moet leveren Canon-Eye

lawewing

Forumguru
Wat ik - maar dat is persoonlijk - wel een probleem vindt is de mensen die rondrijden met zowel dimlicht als dagrijverlichting aan. Het verblindt en komt erg agressief over als je voor zo iemand rijdt.

turboturbo

Forumguru
Dat betreft dan meestal aftermarket setjes.

Het is nl. ook niet de bedoeling om beide tegelijkertijd aan te hebben vzv ik weet, en bij fabrieks-af installaties gebeurt dit dan ook niet (danwel DRL in gedimde toestand zoals bij Audi)

Kensel

Forumguru
Volgens mij klopt dat inderdaad turboturbo.
Bij bijv. Audi veranderd de DRL bij het inschakelen van dimlicht naar gedimde toestand en dienen ze als vorm van stadslicht). Kan het verkeerd hebben, maar meen zoiets eens gelezen te hebben.

lawewing

Forumguru
Helaas niet alleen aftermarketsetjes. Ik zie ook genoeg bijvoorbeeld spliksplinternieuwe Renault Megane's rondrijden met zowel DRL als dimlicht aan. Maar goed, dat is meer een persoonlijke ergernis.

Bovenaan Onderaan