Dakantenne Octavia 2

R

Rambolito

En inmiddels rijdt ik al weer een paar weekjes rond met mijn nieuwe "Samurai"-antenne! Foto staat in mijn profiel.

LenK

Forumguru
Verschroomde penis van een of ander dier?
En pas maar op dat je niet wordt aangehouden wegens verboden wapenbezit!
Ding ziet er gevaarlijk uit.

Luke

Forumguru
Eens even terug wat leven blazen in dit topic...

Is er iemand die ondertussen de originele dakantenne van zijn O2 heeft vervangen door een kortere?
Hoe is de radio-ontvanst? En hoeveel kost zoiets?
Ik heb mijn standaard antenne al eens losgeschroefd en er zit in de houder blijkbaar een bol ofzo, de antenne is beetje uitgehold. Misschien om te voorkomen dat er een andere opgezet wordt?

greetz

r_d_k

Actief lid
Vanaf het moment dat ik mijn sleutels in ontvangst heb genomen heb ik de antenne verwijderd en rij ik rond met een soort 'haaievin'. Ik heb nog niet gemerkt dat ik hierdoor minder ontvangst heb, behalve op de bekende zwakke plekken in NL. Aldaar viel de ontvangst ook weg bij mijn vorige auto's.

kaggel

Lid
Ik heb bij een rondje wasstraat ook de antenne verwijderd en niet teruggeplaatst. Radio ontvangst wordt er zeker niet minder door.

@Gershwin kun je misschien een foto posten van de vin op je auto?

Luke

Forumguru
Aha! Het hoeft voor mij zelfs geen haaievin te zijn. Gewoon kleiner formaat is ook al oké...

Gershwin

Senior Member
Zie beide foto's. Origineel antennetje. Info op doosje:
3C0 035 507 N
ANTENNE
1 STUECK PP 27.11.2009
EXPIRE DATE: NONE
LOT: 0140 : LS 012949
MADE IN CHINA

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    16,9 KB · Weergaven: 129
  • 2.jpg
    2.jpg
    13,4 KB · Weergaven: 134

Luke

Forumguru
Bedankt voor de foto's. Ik ga keer de autoshops afschuimen op zoek naar iets convenabels. :) Zal 't resultaat posten.

ECV

Nieuw lid
Met de spriet op de O2 kan ik hier in Enschede BNR Nieuwsradio ontvangen. Ook als je Duitsland in gaat kun je nog heel lang nederlandse zenders luisteren. Betere ontvangst dan in een Audi A4 zonder zichtbare antenne.
Misschien in stedelijke gebieden minder belangrijk, maar de spriet heeft zeker nut.

VEEJAY

Forumguru
Ik wil ook een spriet of haaievin, hoeft geen GPS of GSM, radio is niet super belangrijk. Waar kan ik deze bestellen, iemand een adresje??

Luke

Forumguru
Heb hier bij de autogamma een sprietje gekocht. Is eigenlijk bijna 'tzelfde als de OEM-antenne, alleen wat korter. :xyxthumbs:

VEEJAY

Forumguru
Heb je een productnaam code, dan kan ik googlen of het hier in NL ook ergens te bestellen is? Ik kan het niet goed zien op je plaatje in dat andere draadje..

VEEJAY

Forumguru
Bedankt, betekend het dat een universele antenne op alle autos passen, als ik specifiek op Octavia 04- zoek komt er niets...?

kaggel

Lid
Ik ben vanmiddag nog even in Zoetermeer geweest en gevraagd naar de mogelijkheden voor het plaatsen van een haaievin van de superb op mijn octavia. Volgens de verkoper zou dan de hemelbekleding losgehaald moeten worden. Een niet echt goedkope klus.

In hoeverre klopt dit?

Hij gaf tevens aan dat in Nederland het niet noodzakelijk is om met de spriet te rijden. Dat had ik zelf ook al ervaren na een rondje wasstraat.

Ze hebben voor meerdere mensen al een schroef geleverd die in plaats van de spriet geplaatst kan worden. Hier kitten ze een zwart dopje van een kentekenplaat op zodat alles dichtzit. Ga dit volgende week eens proberen.

Luke

Forumguru
Die haaievin zal een versterkte antenne zijn voor radio/navigatie/telefonie, veronderstel ik. Dan zal er inderdaad bedrading van het dashboard via het dak naar de antenne moeten worden getrokken. Of dit goedkoop is of niet kan ik niet zeggen. Laat es een offerte maken...?

Bovenaan Onderaan