Dakantenne Octavia 2

Gershwin

Senior Member
De haaievin heeft geen antenneaansluiting, alleen GPS en GSM. De hemelbekleding moet inderdaad los worden gemaakt. Radioantenne vervalt met het plaatsen van de 'vin'.

VEEJAY

Forumguru
Welk bedrijf in Zoetermeer is dat? Als ze er verstand van hebben wil ik wel een keer langsgaan daar..

kaggel

Lid
ik ben bij Versluis in Zoetermeer geweest. Wat ik me wel afvraag, op de standaard antenne van de Octavia facelift zit al een soort vin en daarnaast de spriet. Waarom zou dan de hemelbekleding losgemaakt moeten worden, alles is toch al richting de standaard antenne getrokken?

Luke

Forumguru
@Veejay, ik heb op de site op Volkswagen gezocht, en toen kreeg ik de hele handel. Inderdaad, bij zoektocht naar dakantenne voor een skoda ouder dan 2004 gaf 'm bij mij ook niets weer. Is bijgevolg dus een universele VAG antenne. Zaten trouwens 2schroefjes bij om in de antenne te draaien en dan naargelang de dikte van de schroef van de standaard, de antenne te kunnen aan te passen en erop te vijzen.

Gershwin

Senior Member
Onder de antenne zit schroefdraad. Met een moer wordt de antenne vastgehouden op/aan het dak. Deze moer zit van binnenuit gezien achter de hemelbekleding (de antenne zit niet op het dak geklikt, ofzo). Verder zitten de signaalkabels vast met en connector.

Luke

Forumguru
Heb met de korte antenne ondertussen de radio opnieuw zelf alle radioposten laten opslaan. Vandaag nog een lokale radio getest in de buurt van mijn werk (50km van thuis) en dit werkte allemaal!
Bijgevolg mag ik , denk ik, wel stellen dat deze antenne het even goed doet als de grote originele. :489:

@Luke: kan je een keer een foto plaatsen van je nieuwe antenne ben benieuwd hoe die staat. Zelf ben ik op zoek naar een kortere ivm een dakkoffer. Denk alleen dat die 22cm dan nog te lang zal zijn. Groetjes Bastiaan

Bovenaan Onderaan