Dakdrager Octavia 3 Combi

Precies VWim, je leest hier allemaal horrorverhalen over slingerende caravans. Zo blijft de caravan binnen gewicht en ja, je wil toch fatsoenlijk eten in Frankrijk:maakmegek:

MisterFountain

Nieuw lid
Iemand al ervaring met de dakdragers die op dit moment bij de Lidl liggen voor 35 euro? Ik krijg mijn O3 combi volgende week pas maar heb ze voor de zekerheid gewoon gekocht. Ze zijn 120cm lang, lijkt me meer dan genoeg toch?

De originele passen wel mooi achterin tussen de dubbele laadvloer, uit het zicht en toch bij de hand. Moet je natuurlijk wel die optie hebben.

serum

Forumguru
Ik heb die van de Lidl hier nu ook thuis liggen. Ziet er goed uit. Je pakt ze eenvoudig uit elkaar, zodat je een paar aluminium stokjes overhoudt. Ik heb ze nog niet gepast aangezien ik vanavond sporten op mijn drukbezette agenda had staan. :)

serum

Forumguru
Graag gedaan @Focha . Kan er niet over uit dat ze voor dat geld dergelijke dingen kunnen produceren. Massaproductie in China zetten je waardevooreenproductratio some even weer op scherp..

Nelissuh

Actief lid
Hier plaatjes van mij combinatie
Dragers: Thule Wingbar 961 / Thule Rapid Railing 757
Dakkoffer: Hapro Traxer 8.6

Het past niet helemaal perfect i.c.m. het panoramadak.

Door de achterklep moet de achterste drager zo ver naar voren als zichtbaar op foto 2.
De klemmen van de dragers komen naar binnen, waardoor het panoramadak niet geheel open kan (foto 3).

Als je het dak geheel open stuurt gaat het net een paar cm te ver open, en komt het tegen de geleiders. Het dak stopt dan meteen en gaat weer klein beetje dicht. Door het dak 1 klikje minder open de zetten voorkom je dat het dak er tegenaan rijdt.

Ik overweeg nog om een T-slot adapter kit te proberen. Hiermee kan de achterste dakdrager verder naar achter, en is het probleem waarschijnlijk opgelost. http://www.halfords.nl/product/106790-hapro-t-profiel-adapterkit-masterfit.html

Hapro Traxer 8.6 1.jpg Hapro Traxer 8.6 2.jpg Hapro Traxer 8.6 3.jpg

micky

Forumguru
Gewoon de box verder naar achteren plaatsen en als je geen elektrische achterklep hebt die je in kunt stellen, schuim op de box en dikke tape of van die dingen die je onder stoelpoten kunt plakken, op de kofferklep plakken zodat je geen schade krijgt, dit moest ik ook altijd met mijn A4 Avant en thule skibox, werk perfect.

Nelissuh

Actief lid
Gewoon de box verder naar achteren plaatsen en als je geen elektrische achterklep hebt die je in kunt stellen, schuim op de box en dikke tape of van die dingen die je onder stoelpoten kunt plakken, op de kofferklep plakken zodat je geen schade krijgt, dit moest ik ook altijd met mijn A4 Avant en thule skibox, werk perfect.

Waarom? Box staat goed zo. Ik heb electrische klep, maar wil 'm niet begrenzen.
Enige "probleem" is dat schuifdak net laatste paar cm niet open kan, wat ik waarschijnlijk kan oplossen met T-slot bouten i.p.v. huidige klemmen die om de draagbalken heen klemmen. Met de T-slot bouten zal de draagbalk een cm of 4-5 verder naar achteren kunnen.

micky

Forumguru
ALs je de box iets naar achteren monteert raakt leek mij het dak de drager niet meer, of zie ik dat verkeerd op de foto, ik dacht dat je dak tegen de drager kwam (onderste foto) en daar je probleem zat.

JeeJeeR

Actief lid
Heb ook de Lidl dakdragers. Heb ze alleen nog niet geprobeerd. Wanneer ik kijk naar het mechanisme zie ik hard plastic. Maakt dit geen krassen? Heb daar eerder iets over gelezen alleen niet icm Lidl dakdragers.

derf

Senior Member
het is inderdaad allemaal vrij hard maar er zitten geen scherpe delen aan. verder is de pasvorm goed .eventueel zou je er nog rubber in kunnen lijmen als je het niet vertrouwd. oude fietsband oid

Bovenaan Onderaan