Darkproject x Fabia mk1 Combi

darkprojectx

Forumguru
GroteFoto-AD6MJXW3.jpg

Pluspunten:

- klein!
- redelijk rap voor stedelijk verkeer
- zit best prima
- redelijke kofferbak
- stuurt lekker licht
- vw degelijkheid

Minpunten:

- Boven de 90 valt het vermogen al eigenlijk weg
- Achteruit versnelling zit opeens onder de 5
- Geen hoedenplank lifters
- In kleur gespoten deur aan de binnenkant geeft het idee dat je tegen het plaatwerk op zit
- Gordel houder zit te ver naar achteren
- Gordel houder kan niet in hoogte versteld worden
- Bestuurder kan alleen zn eigen raam elektrisch bedienen, de bijrijders raam is ook elektrisch maar die kan alleen door de bijrijder bedient worden.

Verder wel een leuk autotje om 2 dagen in rond te rijden!

Nog even een 0-100 printje getrokken in 15 seconde :super:

[video=youtube;rfvMhZeJEho]http://www.youtube.com/watch?v=rfvMhZeJEho[/video]
 

turboturbo

Forumguru
over die Up

Is 'klein' niet zowel een Pluspunt als een Minpunt bij de Up? :)

En zie ik het nou goed dat de motor lucht aanzuigt links achterin de motorruimte, ipv vlak voor de grille?

En die 15 seconden sprintje; mooi om te zien dat mijn 1.2 Faabje die er nog wel uit trekt (16 sec. 0 - 120 sprintje) :bye:
 

darkprojectx

Forumguru
Klein kun je inderdaad op 2 manieren zien! Voorin is hij ruim, motor is klein, deuren zijn groot, zitruimte achter is klein, logo's zijn groot, haha zo kun je wel even doorgaan.

"En zie ik het nou goed dat de motor lucht aanzuigt links achterin de motorruimte, ipv vlak voor de grille?"
Jep daar lijkt het wel op..

"En die 15 seconden sprintje; mooi om te zien dat mijn 1.2 Faabje die er nog wel uit trekt (16 sec. 0 - 120 sprintje)"
Haha jaja.. ik had de auto net een kwartier ofzo haha.. ik denk dat je fabia het nog zwaar krijgt tegen deze 829 kg
 

darkprojectx

Forumguru
LOL! Zojuist kreeg ik een foto binnen van een vriend die toevallig bij die schade hersteller werkt,
hadden ze een sticker op het stuur geplakt:

GroteFoto-P66CLKEY.jpg
 

darkprojectx

Forumguru
Auto is weer klaar en de rode rakker is weer ingeleverd.
Helaas hebben ze maar 1 achterlichtkap willen vervangen door een nieuwe, dus ik heb mn linkerachterlichtkap maar weer blank gemaakt. (Voor wie ooit gespoten achterlichten weer helder wil maken, kwestie van onder de douche leggen, thinner erover gieten, minuutje wachten, weer gieten, minuutje wachten, na 5x zie je de lak echt oplossen, dan ff de douche straal erop en je spuit hem zo weer blank).
 

darkprojectx

Forumguru
... omdat ik de vorige keer dat spuitbusje heb opgespoten en nu geen nieuwe heb. En ik ga echt niet met 1 standaard en 1 zwarte rond rijden. Heb ook een imago :cool:
 

darkprojectx

Forumguru
:grin:

gvd vandaag moet ik toch nog naar de automaterialenzaak (waar ze dus ook dat spuitbusje hebben :rolleyes:) om een nieuw lampje te kopen. Schijnbaar is er 1 stuk gegaan tijdens de werkzaamheden.
 

djmshell

Senior Member
@ darkprojectx: two tone achterlichten dat kan echt niet dat is zooooooo 90's.

Daar zou ik ook niet mee gezien willen worden:uitlachen:

Maaruh dat lampje, moet het schade herstel bedijf dat niet fixen daar ze dit ook stuk gemaakt hebben ????
 

darkprojectx

Forumguru
Ach, ze leveren daar perfect werk, waarom zou ik dan heisa gaan maken om een lampje van 1,50 euro?
Lampje is inmiddels al vervangen en de auto staat er weer netjes bij
 

djmshell

Senior Member
dat begrijp ik heel goed. om de prijs gaat het ook niet.
weet ook niet of het bij het hersel bedrijf opgevallen was.


lampkappen ook inmiddels weer gespoten ???
 

turboturbo

Forumguru
Smoked verlichting & APK, hoe zit het?

Ik zie wel eens af-fabriek auto's met smokey eyes, bijv. de Astra van mijn broer heeft het. Donkere tint op de koplampen en ook op de achterlamp units. De reflectoren lijken net zo goed een beetje grijs te zijn. En niet alle Astra's hebben het, het hoort bij een bepaalde uitvoering. Ik zie het wel eens vaker bij deze Astra's dus het is zeker niet door een vorige eigenaar gedaan. Plus dat ik zeker weet, dat als mijn broer er een opmerking over had gekregen nav de APK dat ie er dan meteen normale units op zou laten zetten (uiterlijk vertoon boeit hem geen zier)

Hoe kan het dan, dat jij voor APK keuringen reflectortjes moet plakken, zodra je een tintje op je units spuit....?
 

djmshell

Senior Member
@ turbo turbo,

ik denk dat het er mee te maken heeft dat de units niet gespoten mogen zijn ( donkerder)
bij autos waar het al op zit. ( is hij ten eerste zo gehomologeerd). zo het geen probleem zijn om dat hij zo type goedgekeurd is.

Ten 2de... is het dan meestal niet het glas wat donkerder is, maar waar de reflectoren ( binnen in de behuizing ) inzitten. Binnen behuizing waar delen donkerder zijn gemaakt. hierdoor oogt heet de lamp unit donkerder.

Althans dat ik mij bij meerdere koplamp units al eens opgevallen.

Maar please correct me if I'm wrong.
 

turboturbo

Forumguru
Maar een bepaalde luxe uitvoering krijgt toch geen aparte type-goedkeuring? Zo'n serie Astra's met donkere lamp units voor en achter krijgt dan toch geen aparte goedkeuring Of wel? :ahum:
 

darkprojectx

Forumguru
Je hebt spuiten en je hebt coaten.
De achterlichten af fabriek zijn gecoat waardoor het kunststof iets donkerder oogt. Echter is wel dus danig gedaan dat als je erachter gaat staan met een zaklamp dat de reflectoren oplichten. Sommige merken nemen het zekere voor het onzekere en plaatsen dan onderaan de bumper nog dunne reflector strips.
Het probleem zit zich gewoon in de lichtdoorlaatbaarheid, bij achterlichten af fabriek is dit getest en goedgekeurd. Bij hobbiebob in de schuur wordt dit niet getest, dat is gewoon spuiten tot je het mooi vindt.
En dan kan de lichtdoorlaat te weinig zijn waardoor lampen niet lijkt te branden of de geparkeerde auto over het hoofd gezien worden omdat de reflector zijn licht niet weerspiegelt.
 
Bovenaan Onderaan