De eerste stap is gezet

Spector

Forumguru
Zal ik doen, wederzijds trouwens. Heel veel steel Grey RS'en rijden hier niet in de omgeving, dus ik ben makkelijk te herkennen ;)

dn-co

Actief lid
Mooie wagen in het zwart, gefeliciteerd! Wellicht komt die handbak uit de tijd dat er nog meer verbruik was met een automaat. Is met de dual clutch niet echt meer van toepassing.

Wel een gaaf nummerbord: RS en dan ook nog (Porsche) 991S !

Heeft de Superb ook wel iets van weg ja :D

Bijlagen

• 991S.jpg
    991S.jpg
    58,2 KB · Weergaven: 22

dn-co

Actief lid
Goedemiddag forumleden,

De eerste stap is gezet om ook volwaardig lid van dit forum te mogen worden.
Vandaag is bij de leasemaatschappij de bestelling geplaatst voor een Superb 3 Style business hatchback my2018, 1.6 TDI, handbak (verplicht), metallic zwart. Als enige optie op de standaard al zeer rijk uitgeruste auto heb ik acc besteld.
Nu maar hopen dat hij snel geleverd gaat worden!

Groet, Marco
Het is alweer even geleden dat ik me met bovenstaand bericht voor heb gesteld in dit mooie forum.

Nu, na 4,5 jaar en 235.000Km te hebben genoten van mijn S3, is de opvolger in bestelling gezet.....

De S3 is een geweldige auto gebleken en nog steeds kijk ik trots naar hem om als ik bij hem weg loop.
Een knappe verschijning en ruimte in overvloed!
Ruimte waar ik overigens de afgelopen 235000Km eigenlijk nauwelijks gebruik van heb gemaakt.

De opvolger is dan ook een maatje (of twee...) kleiner en geheel volgend op de meute, een Karoq geworden:
Business plus edition
Black Magic
Traffic assist
Technilogiepakket Amundsen plus
1.5 TSI DSG.

Nu nog 256 dagen wachten........

EdK

Forumguru
Mag het hopen dat het 256 dagen wachten voor je is.
Zou lekker het dubbele aanhouden dan valt het zeker niet tegen...
En kun je nu na 3,5 jaar ook een beetje lopen ? Want ja de eerste stapjes zijn het moeilijkst...:D

Duijzer

Donateur
Succes met wachten. Maar goed, als je zolang nog in de Superb mag blijven rijden zou ik het geen straf vinden..
Maar nu wel een DSG? Bedrijfspolicy aangepast?

dn-co

Actief lid
Thanks. Tot aan de levering inderdaad nog kilometers maken in de superb.

Nu is een automaat (in dit geval dsg) de standaard en mag ik geen handbak meer kiezen.

dn-co

Actief lid
De Karoq is er, maar dan wel een andere uitvoering.
Aangezien de levering van de bestelde Karoq nog even op zich liet wachten en er onverwacht een auto uit de leasepoule beschikbaar kwam met slechts 28k op de teller, ga ik van die auto het leasecontract "oprijden".

De auto:
Karoq Sportline Business (pfl)
1.5 tsi, dsg 7
Functiepakket (elektrische kofferklep, 230V, Canton)
Amundsen systeem
Virtual cockpit

De auto rijdt echt heerlijk! Zo'n dsg geeft echt een gevoel van luxe (voor mij dan in ieder geval ). T.o.v. de Superb die ik voorheen reed is hij een flink stuk korter en dat uit zich vooral in de kofferruimte en voor een deel in de beenruimte op de achterbank. Dat laatste wordt echter voor een deel gecompenseerd door de hogere zit en daardoor andere kniehoek. Ik kan in ieder geval prima "achter mezelf" zitten (185cm).

Wat me positief heeft verbaasd is het comfort i.c.m. de 19" wielen. Ik zal met die wielen wel wat voorzichtiger moeten zijn in de buurt van stoepranden. Met de 17" "ballonnen" op de Superb heb ik daar nooit zo bij stil hoeven staan.

Wat ik nu nog wel erg mis, is de adaptieve cruise controle. Die was op de Superb nagenoeg continu ingeschakeld.

Het is een "wasstraat auto" dus een polijst beurt staat op de planning. Gisteren al wel een goede wasbeurt gegeven en daarbij alle delen die in de wasstraat worden overgeslagen (zoals achter de tankklep, onder de motorkap, binnenkant deurstijlen, enz.) goed schoongemaakt.

Binnenkort eens kijken of @Antera tijd heeft om te zien of er nog wat leuks geactiveerd kan worden.

Fijne zondag!

Bijlagen

• 20230129_075655.jpg
    20230129_075655.jpg
    686,1 KB · Weergaven: 16
  • 20230129_075719.jpg
    20230129_075719.jpg
    538,2 KB · Weergaven: 16
  • 20230129_075737.jpg
    20230129_075737.jpg
    518 KB · Weergaven: 16
  • 20230129_075752.jpg
    20230129_075752.jpg
    659,2 KB · Weergaven: 16

BartjeB

Senior Member
Mooie auto, die wielen staan hem erg goed! En in combinatie met een DSG ga je hier veel plezier aan beleven!

Bovenaan Onderaan