De Karoq is er, maar dan wel een andere uitvoering.
Aangezien de levering van de bestelde Karoq nog even op zich liet wachten en er onverwacht een auto uit de leasepoule beschikbaar kwam met slechts 28k op de teller, ga ik van die auto het leasecontract "oprijden".
De auto:
Karoq Sportline Business (pfl)
1.5 tsi, dsg 7
Functiepakket (elektrische kofferklep, 230V, Canton)
Amundsen systeem
Virtual cockpit
De auto rijdt echt heerlijk! Zo'n dsg geeft echt een gevoel van luxe (voor mij dan in ieder geval ). T.o.v. de Superb die ik voorheen reed is hij een flink stuk korter en dat uit zich vooral in de kofferruimte en voor een deel in de beenruimte op de achterbank. Dat laatste wordt echter voor een deel gecompenseerd door de hogere zit en daardoor andere kniehoek. Ik kan in ieder geval prima "achter mezelf" zitten (185cm).
Wat me positief heeft verbaasd is het comfort i.c.m. de 19" wielen. Ik zal met die wielen wel wat voorzichtiger moeten zijn in de buurt van stoepranden. Met de 17" "ballonnen" op de Superb heb ik daar nooit zo bij stil hoeven staan.
Wat ik nu nog wel erg mis, is de adaptieve cruise controle. Die was op de Superb nagenoeg continu ingeschakeld.
Het is een "wasstraat auto" dus een polijst beurt staat op de planning. Gisteren al wel een goede wasbeurt gegeven en daarbij alle delen die in de wasstraat worden overgeslagen (zoals achter de tankklep, onder de motorkap, binnenkant deurstijlen, enz.) goed schoongemaakt.
Binnenkort eens kijken of
@Antera tijd heeft om te zien of er nog wat leuks geactiveerd kan worden.
Fijne zondag!