De favoriete kleur voor de o2

jvd

Nieuw lid
Ik heb net mijn octavia 2 HB besteld in grafiet grijs. Ben als particulier vrij in het kiezen van de kleur (weet niet of lease rijders hierin ook compleet vrij zijn?) Mijn 2de keuze was zwart maar gelet op " het snel vuil worden" toch vanaf gezien. Om de zefde reden afgezien van "ivory interieur".

Vroeg me af welke kleuren de voorkeur hebben bij de O2 rijders.

Iedereen zijn eigen voorkeur maar ben benieuwd of er toch een algemene voorkeur is.

birdie

Nieuw lid
Mijn 02 is 'gewoon' zwart, omdat mijn vriendin die het mooist vond. Op mijn lijstje stonden zwart, champagne en antraciet.

"Snel vuil worden" is overigens erg relatief... Wat is vuil? Ik verwacht mijn auto zo eens in het half jaar schoon te maken en dat is al veel vaker dan ik met mijn eigen auto deed.

Ivory interieur is een een verademing en ik heb nog geen last gehad van vuil (ook niet van blauwe waas van spijkerbroeken trouwens).

Steve

Senior Member
Ik heb gekozen voor Black Magic Pearl Effect en Ivory bekleding :)
Ik ben ook vrij om te kiezen en ik ben een lease rijder.

MD71

Nieuw lid
WIT! Ben er super blij mee, staat de Octavia prima! Moet alleen regelmatig wassen, maar dat is geen probleem - moet je met bijv zwart ook..

Swiss

Actief lid
Heb ook een graphit grey, maar ik zie hem iets teveel naar m'n zin.
1 op 3 van de O2's die ik tegenkom, zijn donkergrijs. En als het een O2 taxi is (en zo rijden er in A'pen en Brussel ook wel wat rond), zijn ze bijna altijd donkergrijs.

Op zich blijft het een heel mooie kleur en als hij gewassen is geeft hij een blauwige schijn, maar toch...

Greetz,
Swiss

LenK

Forumguru
Na 2 zwarte (2e hands is er nu eenmaal minder te kiezen) ben ik én aan verandering toe én ben ik het beu om na 1-2 dagen alweer aan een wasbeurt toe te zijn.
Denk dat het "midden-grijzig" wordt (bij O2 Cappucino Beige, Satin Gray)

Capuchino Beige heb ik, bij deze kleur zie je niet snel dat hij vies is en ik ben een lease rijder. Als lease rijder mag je alle kleuren kiezen alleen vinden ze een witte auto niet fijn, dan word de lease prijs meer omdat ze deze kleur tweedehands moeilijker kwijt raken. Ik had het liefst niet bij betaald voor een kleur, maar Skoda heeft zo een lelijke kleur gratis blauw en gratis rood vind ik te veel opvallen. Dus maar een metallic kleurtje besteld, zilver is ook goed als je je auto niet zovaak wilt wassen, zwart is zeer besmettelijk daar zie je alles op. Veel plezier met je O2, volg de Skoda rijder (als je kan... zeg ik altijd).

van inkel

Forumguru
Na de deep see blue Octavia I, nu een storm blue Octavia 2 besteld.
Wij worden voor onze lease auto's dringend doch vriendelijk verzocht om een donkere metalic uit te zoeken.
Maar mij hoor je niet klagen.

De mijne is storm blue, een verademing tussen alle grijs en zwarttinten op de weg, je kunt de auto's zowat niet meer van het asfalt onderscheiden. Ik wissel bij voorkeur bij iedere auto ook van kleur.

Octavia_II

Actief lid
Sahara Beige is een niet te standaard kleur en niet snel vuil (optisch dan ;)

Natuurlijk een donker interieur want ivory wit is zo besmettelijk als de p...

Charlie

Ik had een vrije kleurkeuze bij mijn leaseauto, alleen verplicht metallic.
Wilde graag een voorraadauto want snel rijden.
1e keus Island Green Metallic was net verkocht op de ochtend dat ik de bestelling plaatste.
Daarnaast stonden er een Black Magic en een Anthracite Grey met zilverkleurige dakrails. Aangezien de stootstrips op de zijkant van de auto standaard zwart zijn bleef voor mij alleen Black Magic over gezien de zilverkleurige dakrails. Nu vallen de stootstrips niet op, anders had de auto 3 kleuren gehad nl. zwart, zilver en Anthracite Grey. Bij zwarte dakrails was de keus misschien anders geweest

Ik heb een Candy White RS. Nadat ik een gele heb zien rijden zou ik die ook wel willen. Eerst wou ik een Capuchino Beige RS. Maar dat kon niet. Gelukkig was mijn RS nog niet gebouwd en kon ik de kleur nog in wit laten veranderen toen deze beschikbaar werd. Maar een RS in Capuchino Beige lijkt me toch wel een mooie snelle luxe limo.

LenK

Forumguru
Witte en gele RS'en vind ik wel strak, stoer of hoe je het wil noemen. Past bij deze snelle jongen.

Maar wat ik jammer vind is dat het dan teveel van het goede wordt van de kleur omdat er bijna geen contrasterende details zijn.
Het wordt dan een muur van wit of geel.
En hoe mooi gekleurde stootstrips ook kunnen zijn. Bij de Octavia ziet het er net uit of de auto bij het spuiten niet goed is afgeplakt en er teveel is gespoten (vind ik trouwens ook bij mijn zwarte O2 met zwarte strips)

Zwarte raamlijsten zouden al veel kunnen verfraaien. Zwarte onderbody (onder de deuren). Black chrome velgen, spiegels en dakrails?

dsc_0043_2.jpg

Deze is ook geel maar door alle donkere details is ie niet alleen maar GEEL.

L_01.jpg

:ot: Sorry dit kwam ik op dezelfde pagina tegen, even voor de gezelligheid. Niet geel en hardstikke nep, even fantaseren maar.....

sloggi_aepfel.jpg

Ik sluit me aan bij SkodaDriver.
Had eerst Satin grey in gedachten, vind ik een prachtige kleur, ook met de zilveren dakrails, maar de zwarte stootlijsten zouden dan een doorn in het oog zijn.
Mede daarom dus Black Magic, met donkere bekleding en Sunset ramen. Deze week in productie gegaan....

Fabia

† In Memoriam
Witte en gele RS'en vind ik wel strak, stoer of hoe je het wil noemen. Past bij deze snelle jongen.

Maar wat ik jammer vind is dat het dan teveel van het goede wordt van de kleur omdat er bijna geen contrasterende details zijn.
Het wordt dan een muur van wit of geel.]

Ben ik helemaal met je eens, nu lijkt het of iemand met een verfroller de hele auto langs is geweest. Er staat een gele RS bij Rijnwoud.

JeeWee

Actief lid
Voor mijn aanstaande O2 combi (lease) mocht ik geheel vrij kiezen uit de beschikbare kleuren, maar door mindere ervaringen met een donkere kleur in warme landen (en Alle Ramen Kunnen Open....) viel mijn keuze op een lichtere kleur: Cappucino Beige. Heb er al een aantal van rond zien rijden en vind het een beschaafde, zelfs chique kleur. Zwart zie je erg veel, lijkt een beetje de standaard.

TL@

Forumguru
Ik ben aan het twijfelen voor de mijne.
Ik mag volgende maand een Octavia bestellen (allez dat is toch mijn keuze uit het lijstje) en ben vrij in de keuze van de kleur (moet wel metaalkleur zijn).
Ik zou wel een Flamenco rode willen maar twijfel of dat mooi gaat zijn met die zwarte stootstrips.
Anders wordt het een zwarte, maar daar staan er al zoveel van bij ons op de parking, zwarte en grijze auto's, maar saai eigenlijk hé.

Ik heb die rode nog nooit in het echt gezien, daarom dat ik twijfel.

Mijn huidige Golf (eigen auto) is ook rood, alles meegespoten, zo mooi!
Mijn huidige Astra (lease bak, absolute schijt auto) is grijs. Door die auto wil ik nooit nog een grijze :(, ik heb daar 3 jaar tegen mijn goesting mee gereden, ben zo blij dat ik terug een VAG-auto kan bestellen :-)

Bovenaan Onderaan