De meerwaarde van het gebruik van v-power diesel ?

Kan iemand mij vertellen of het goed /meerwaarde is voor de fabia II greenline om v-power diesel te gebruiken , of is het alleen om shell te spekken :icon_smile_question
 

Constant

Erelid
Dan kun je lid worden van de Shell V-Power Club :grin:

http://www.v-powerclub.nl/

Persoonlijk vind ik het verschil marginaal, bij sommige auto's maakt de motor opvallend minder geluid, dus er is wel verschil met de gewone diesel. Ik denk dat je het gewoon een keer moet proberen. Bij mijn Golf 1.9 TDi merkte ik geen verschil, bij mijn Scout 2.0 TDi loopt de motor duidelijk rustiger. De laatste twee keer heb ik overigens weer eens gewone diesel getankt.
 

MarcoO2

Forumguru
Een beetje zoeken op dit forum levert je in ieder geval heel wat v-power informatie op, met allerlei verschillende ervaringen. Ik zou zeggen: probeer het eens en kijk of je verschil merkt.
 

hemi24

Forumguru
Kort en simpel:

meerprijs kun je niet terugverdienen met een lager verbruik...

Ik tank het puur omdat ik denk/hoop dat het inwendige van mijn motor daardoor beter schoon en geconserveerd blijft.
 

wanderer

Senior Member
volgens het boekje mag je in de Fabia GL 1.2 TDI alleen maar normale diesel gebruiken.....dacht ik..
 

hemi24

Forumguru
mag, maar V-power mag ook, rode diesel niet:):)

Zou niet weten waarom EN-590 (rood) technisch gezien niet zou mogen... :grin:
Staat ook gewoon als spec genoemd in het boekje.

Graafmachines en landbouwvoertuigen hebben ook (al jaren) CR-motoren en lopen veelal gewoon op Gasolie (rood) EN-590, wat weinig meer of minder is als een "gekleurde" ULZ die je aan de pomp koopt...
 

Viper

Lid
Ik heb laatst gelezen dat Tamoil Premium even goed getest was als V-Power diesel, alleen is de Tamoil gunstiger geprijst. (zal zoeken of ik dat linkje nog vindt)
 

GJS

Senior Member
Eigenlijk zouden we als GL rijder toch wel rode diesel moeten kunnen tanken.
 

MarcoO2

Forumguru
@ viper: even goed getest was of een even goed testresultaat had? :winkie:

@ GJS: is de GL nog niet gunstig genoeg dan?
 

FredV

Banned
Als je weet hoe de prijs is opgebouwd... :mad: :
Als je bij die prijs van 115,8 weet dat de marge van de oliemaatschappij en het tankstation, 4,9 eurocent is, betekent dit een prijs aan de pomp zonder winst van 110,9.
En toch kom je tankstations tegen die de diesel voor 109 aanbieden.
Je wilt mij toch niet wijsmaken dat een tankstation en een oliemaatschappij toeleggen op die prijs??
En er zijn tankstations die adverteren met mimimaal 6 ct korting.
United comsumers geeft standaard al 6 ct korting op de gemiddelde adviesprijs.

Dus die berekening van de BOVAG ook maar met een korreltje zout nemen.
 

Viper

Lid
Als ik kijk naar tankstations hier in de buurt kom ik op het volgende:

Tamoil diesel 1,08 euro per liter
Esso diesel 1,11 euro per liter
Tamoil Premium diesel 1,12 per liter
Shell Vpower diesel 1,22 euro per liter :722::722::722:

Dan neig ik toch naar de Tamoil Premium diesel, zeker als ik mijn pma tankkaart binnen heb, dan gaat daar weer 0,01 cent per liter korting van af... :xyxthumbs:
 

GJS

Senior Member
Bovenaan in dat document staat 11 januari 2010, toen betaalde ik hier toch maar € 1,03 a € 1,04 per liter diesel, momenteel is de prijs hier € 1,12 terwijl de ruwe olieprijs gelijk is aan die in januari.
 

Captain Hook

Forumguru
Maar wat is nou "de meerwaarde van het gebruik van v-power diesel?" (= dit topic)?

Als je meer per liter betaalt, rijd je dan evenredig langer met dezelfde hoeveelheid brandstof? (dat beweren toch die oliemij-en). Kan iemand dat concreet beamen? Of eigenlijk nog beter; nog meer kilometers afgezet tegen de meerprijs van de brandstof?

Het enige wat ik ooit merkte van v-power diesel in m'n O2 TDI is dat de geluidsproductie fractioneel minder werd.
Maar zuiniger of harder? Dat niet. :icon_smile_dead:
 

MarcoO2

Forumguru
In mijn Peugeot 206 1.6 16V XS merkte ik dat'ie nét ff wat beter reed, en daarnaast zuiniger was. Ik kwam gemiddeld zo'n 60 km verder op een tank. Echt kostenbesparend was het dus niet, daarvoor is de besparing te klein.
 
Bovenaan Onderaan