De meerwaarde van het gebruik van v-power diesel ?

Niet slim om met rode diesel te rijden... Wordt je gepakt, dan is de belastingdienst er heel snel bij om het voordeel van de BPM met nog ee beetje extra bij je terug te halen....:eek:
 

Constant

Erelid
Pakkans schijnt vrij groot te zijn omdat men een rode wolk uit de uitlaat krijgt (of is dit een broodje aap?).
 
Dat is inderdaad een broodje aap. Er is aan de buitenkant niets te zien.Bij grote verkeerscontroles staat de belastingdienst wel veel monsters re nemen van de brandstof. Wordt je daar gepakt dat is er wel sprake van een rooie wolk. Die komt dan alleen niet uit je auto....:mad:
 

snel

Actief lid
dit is een broodje onzin

wat wel gebeurt is dat de rode kleurstof heel lang in je tank blijft mengen
met nieuwe brandstof .
en je bij grote controles door de douane /politie hier op bekeurt kan worden
bij restsporen dit gebeurt regelmatig bij ons in de haven streek / botlek
omdat ook veel shovels en andere voertuigen in de haven hier op rijden en hier opgestookt wordt is de verleiding groot
om dit gratis te vullen in je tank
 

Constant

Erelid
Daarintegen geeft het rijden op olijfolie en/of frituurvet (ook een vorm van accijnsontduiking) een onmiskenbare snackbar-geur :grin:.
 

Constant

Erelid
Met een oude diesel (zonder injectiemotor) schijnt het best goed te gaan met bijmenging van echte diesel bij een 1 op 1 mengsel. Maar dan heb je niets te verliezen, bij een goede auto zou ik juist voor de betere brandstof gaan. Op vakantie destijds met de Golf TDi moest ik noodgedwongen tanken (bijna lege tank) bij een vage pomp, die ook net onderhoud pleegde aan haar pompen. Verdacht veel liters getankt en na een paar honderd kilometers was één van mijn injectors verstopt (en dat is schreeuwend duur). Sindsdien tank ik liever iets te vroeg bij een betrouwbaar merk en in geval van twijfel de Ultimate Diesel.
 

FredV

Banned
Met een oude diesel (zonder injectiemotor) .
Hoe werd daar dan de brandstof ingespoten zonder injectie?
Denk dat je zonder turbo bedoelt, of de oude dieselmotoren met voorkamer/wervelkamer.
Tegenwoordig zijn het direct ingespoten diesels, common rail.
 
Dit zegt Shell:
Het brandstofverbruik van een auto is afhankelijk van vele factoren, waaronder auto-ontwerp, rijstijl en onderhoud. Daarom varieert het effect van Shell V-Power Diesel op het brandstofgebruik van auto tot auto. We doen geen specifieke uitspraken over het brandstofverbruik met Shell V-Power Diesel, maar raden klanten aan het in hun eigen auto te gebruiken om te zien wat het verschil is.
 

Constant

Erelid
Dat klopt wel met wat ik in tests lees en in gebruikersreacties. Bij de ene auto is er geen merkbaar verschil, bij de andere auto rijdt het zuiniger en/of stiller.

Ik heb nog geen tests gelezen waarin werd onderzocht of de claim waar is dat de motor schoner blijft bij V-power achtige brandstof.
 
Aldus Shell:

Werking V-Power:
Shell V-Power Diesel heeft een unieke formule en is ontwikkeld om dergelijke afzettingen deels te verwijderen en de vorming ervan tegen te gaan, en ervoor te zorgen dat dieselmotoren continu een verbeterde rijervaring bieden.

Voordeel:
Shell V-Power Diesel biedt moderne dieselrijders een brandstof die speciaal ontwikkeld is om hun motor langdurig meer vermogen te geven, ook na vele kilometers op de teller. De formule reinigt continue het brandstofinjectiesysteem en zorgt er zo voor dat het optimaal werkt. Sinds de introductie van Shell V-Power Diesel is het een groot succes bij klanten over de hele wereld.

Nog meer info: deze link

Ik denk dat het verkoopgeneuzel is....!!!:winkie:
 

VEEJAY

Forumguru
Vanaf morgen komt er een landelijke reclame campagne over Fuelsave, daar zitten ook reinigende middelen in.
 

EdK

Forumguru
Meerwaarde van V-power is dat jij meer kwijt bent en de regering en de oliemaatschappijen nog meer verdienen !
De beste V-power is je rechtervoet onder controle houden.
 

van_der_P

Senior Member
De winst, meer kilometers op een liter, weegt niet op tegen de meerprijs van die brandstof t.o.v normale diesel.
 
Bovenaan Onderaan