De meerwaarde van het gebruik van v-power diesel ?

GJS

Senior Member
Ik heb het wel eens een paar keer getankt, ook de benzine variant in m'n benzine auto, nooit iets gemerkt van minder verbruik en ik hou al mijn tankbeurten bij in een programmaatje.
 

FredV

Banned
Als de besparing 2% is wat bijv Shell beweert, Dan rijd je bij 5/100 dus 4,9/100 km.
Dat is 0,1 liter minder en kost 11,1 cent als de dieselprijs 1,11 is.
De meerprijs van de Vpower moet dus tenminste 11 cent lager zijn wil je besparen.
 

GJS

Senior Member
En 2% besparing merk je dus niet eens bij het dagelijks gebruik, kan je beter 5km/u langzamer gaan rijden, dan bespaar je al meer.
 
hallo mijn er varing met v power is dat hij minder lawaai maakt ook bij de koude start nagelt hij een stuk mindermaar echt zuiniger wordt hij er niet van
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik tank altijd BP Ultimate. Vergelijkbaar met een ander merk super diesel ofzo iets. Ik merk er niets van alleen krijg wel meer freebees!! :winkie: En dat merk ik wel....
 

MarcoO2

Forumguru
hahaha... ik ga ook altijd voor Ultimate... en ik merk het wel, niet alleen qua freebees (hoewel die mooi meegenomen zijn), maar ook qua verbruik en prestaties.
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik heb ook vele jaren freebees gespaard. Dat zijn soort waardepunten bij BP, krijg je als je tankt. Ik heb er m'n koffiepadapparaat mee gekocht.
 

MarcoO2

Forumguru
Voordeel (voor mij) van Freebees is dat je er bij de Kijkshop 1 op 1 mee kunt betalen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Airmiles, waar ik nooit iets mee doen.

excuus voor offtopic, trouwens!
 

NielsW

Lid
Tank altijd shell. Valt me op dat wanneer ik naar de shell of de tango/tink ga ik met shell fuelsave net iets meer kilometers kan rijden (zon 40/50 kilometer).
 

corsaar

Senior Member
Voor het eerst shell getankt nu weer euro 95 ULZ wat dat ook mag
betekenen. Ik ben nog aan het zoeken. wat het beste is.
Is natuurlijk geen diesel hoort ook niet in dit draadje !
 

Ener

Nieuw lid
Zou niet weten waarom EN-590 (rood) technisch gezien niet zou mogen... :grin:
Staat ook gewoon als spec genoemd in het boekje.

Graafmachines en landbouwvoertuigen hebben ook (al jaren) CR-motoren en lopen veelal gewoon op Gasolie (rood) EN-590, wat weinig meer of minder is als een "gekleurde" ULZ die je aan de pomp koopt...


Niet doen!!!!!!!! Rode Gasolie heeft een veel hoger zwavel gehalte!!! Diesel kleiner dan 10 ppm en gasolie rond de 350 ppm!!!! Zeer schadelijk voor de katalysator.
 

hemi24

Forumguru
@Ener: volgens mij verwar jij de "ouderwetse" rode gasolie met de rode EN-590.

Zoals in je boekje staat moet de diesel voor je auto voldoen aan EN-590... Er zal dus helemaal niets gebeuren als je deze variant in de tank zou doen..!
 

deusjevo

Forumguru
Volgens de NOVE (Nederlandse Organisatie Voor de Energiebranche):


Rode EN 590. Dit is een laagzwavelige brandstof die, met uitzondering van de rode kleurstof en een ‘taxmarker’, exact gelijk is aan de ‘blanke’ dieselbrandstof die langs de weg wordt getankt door personen- en vrachtwagens welke voldoet aan de Europese kwaliteitsstandaard EN 590.



Rode gasolie. Ten opzichte van de EN590 heeft deze brandstof een iets hoger soortelijk gewicht (zwaarder) en iets minder snelle verbrandingseigenschappen (lager cetaangetal). Het maximaal wettelijk toegestane zwavelgehalte is hoger, namelijk 0,10 %, maar rode gasolie bestaat er ook in laagzwavelige varianten, met eenzelfde zwavelgehalte als de EN590.
 

PC-fre@k

Banned
Ik zat er aan te denken de eerste 1500 maar gewone diesel te gebruiken, en daarna zo nu en dan een tank V-power o.i.d. er in te gooien.

Er schijnen trouwens nog best veel mensen voor v-power te kiezen (ook de niet lease rijders) aldus iemand die bij Shell werkt.
 

Constant

Erelid
Ik zou juist de eerste kilometers de V-power gebruiken, de inrijdperiode lijkt mij de moeilijkste tijd van een motor dus dan zou ik de zuiverste brandstof willen gebruiken. Maar dat is mijn leken-gevoel :grin:​
 
Bovenaan Onderaan