hemi24
Forumguru
Mooie cijfers, beter dan mijn clio
Franse motoren zijn nu eenmaal dorstig (kijk maar naar mijn handtekening...)
Mooie cijfers, beter dan mijn clio
Wat is ong. je actieradius? Hoeveel km haal je uit een tank zonder dat het lampje gaat branden?TO = Combi
MO = 1.4TSI
SO = H6
GO = mix
KM = 3.500 km
RV = net geen 1:16! (na eerste tank na aflevering, mogelijk zat hij bij aanvang minder vol dan mijn aftanken!)
Omstandigheden divers. Boardcomputer heeft op de snelweg gemiddeld een keer rond de 1:18,6 aangegeven!
Ik zou voor alle zekerheid eerst eens nagaan of er ergens een actief koolfilter bij je tank zit (*) en of dit al of niet zou kunnen vollopen als je "tot het randje van de vultuit" tankt. Want as dat gebeurt, dan is het verziekt...Wel altijd tot de rand aftanken.
900 autowegkilometers (woon-werk) 1:24 gemiddeld. Dik tevreden.
Hmmm, dat is wel een interessant iets...Ik zou voor alle zekerheid eerst eens nagaan of er ergens een actief koolfilter bij je tank zit (*) en of dit al of niet zou kunnen vollopen als je "tot het randje van de vultuit" tankt. Want as dat gebeurt, dan is het verziekt...
Bij de Fabia 1 was dat in elk geval wel zo - en zo'n filter vernieuwen is een vrij prijzige hobby, kan ik je uit eigen ervaring van een jaar of 11 geleden vertellen.
(*) dient om VOS (Vluchtige Organische Stoffen) af te vangen die anders via de tankontluchting de atmosfeer invliegen.
900 autowegkilometers (woon-werk) 1:24 gemiddeld. Dik tevreden.
Ik mij aangeleerd om toch wat rustiger aan te doen. 110 km/u op de autoweg. Daarnaast zit in de route ca 30 km 80 km-weg.dat red ik niet met mijn O3C 16tdi DSG....of is me rechtervoet te zwaar..dat zal het zijn.
dat is niet zonder risico die extra liters tanken, je koolstof filter kan daardoor verzadigd raken met hoge onkosten tot gevolg.....ben ook wel benieuwd naar de actieradius die jullie halen (met name de 1,6TDI)
verder heb ik op mijn Seat Ibiza nu een ontluchtingspalletje in de vulopening, daarmee kan ik tijdens het tanken ontluchten en daarmee 13! liter extra tanken nadat de tank voor de eerste keer afslaat.
op de Octavia zag ik zoiets niet terug bij de proefrit, hoeveel liter gaat er bij jullie in als je een lampje krijgt?