De Skoda Elroq

Ik ben ook geen fan van die ongespoten delen..
Dat is veelal ABS, en ookal is dat goed UV bestendig, na verloop van tijd wordt dat toch allemaal lichtgrijs omdat de weekmakers door UV verdwijnen..
 

Buurman

Nieuw lid
Nog niet eerder een auto vanuit de folder gekocht zonder eerst te zien en te rijden. Ik ben benieuwd. Zou begin maart geleverd moeten worden...
 

Canon-Eye

Forumguru
na verloop van tijd wordt dat toch allemaal lichtgrijs omdat de weekmakers door UV verdwijnen..
Weekmakers verdwijnen vooral door verdamping. Dat merk je bv. heel goed aan de blauwe aanslag aan de binnenkant van de voorruit bij nieuwe auto's, die komt niet alleen van het dashboard maar ook vanuit de ventilatiekanalen.
UV-licht heeft vooral z'n verblekende uitwerking op de pigmenten in de kunststof en dat geeft de grijze verkleuring.
Het dashboard zit altijd achter glas (behalve bij een cabrio ;) ) waardoor UV-licht grotendeels wordt weggefilterd. Daarom vergrijst het niet of nauwelijks.
 

JeSko

Forumguru
Ik vind hem best knap op deze beelden! Mooie kleur, mooi design zonder te erg dat geforceerde EV uiterlijk na te jagen, mooiste vind ik hem langs achteren bekeken, erg geslaagd wat mij betreft!!
 

Smeeuwis

Donateur
Mooie auto hoor. Goede indruk ook van de facelift voor de Enyaq. Wat mij betreft dan wel zonder al dat plastic rond de wielkasten. Dat deel mag dan blijven zoals het is. De neus en achterlichten en ook wat nieuwe opties die op de Elroq beschikbaar komen zouden de Enyaq ook echt opwaarderen.
 

Kanerr

Forumguru
Vol in de opties (en dan mis je er nog een paar vergeleken met mijn Skoda #3 Brabus) 55K? Oef, erg aan de prijs moet ik zeggen.
 

leon-cupra

Forumguru
@sador proficiat met de bestelling. Velvet red enorm dik op de Elroq.


1729010619731.png

Zou eigenlijk nog wel een goede wagen zijn voor mijn wederhelft. Niet te groot, niet te klein, wat hogere zit .... alleen nog even huidige leasecontract uitdoen.
 

Rallye

Forumguru
Hmm. Smaken verschillen. Ik ben geen fan van de Elroq, sorry. Weer een SUV. Moderne neus, klassieke zijkant. Veel Chinese auto’s hebben dat ook. Ergens vind ik dat niet consistent.
 
Bovenaan Onderaan