De SuperB

Tman0961

Forumguru
Begin deze week was er een storing in de connect servers van Skoda waardoor de My Skoda app een storing gaf en onbeschikbaar was. Ik weet of het door deze storing kwam of door de updates, feit was dat de Kessy sleutels niet meer waren gekoppeld aan de gebruikersprofielen en de profielen niet wilden updaten/synchroniseren.

Ervoor gekozen alle profielen te verwijderen van het voertuig en mij opnieuw als hoofdgebruiker van de wagen aan te melden. Hierna de sleutel gekoppeld en dat werkte weer als vanouds. Vervolgens 2e profiel opnieuw aangemeld en gekoppeld aan de 2e sleutel.

Resultaat is dat beide profielen weer gekoppeld zijn aan de sleutels en dat de wageninstellingen, stoel en spiegels automatisch worden versteld zodra het portier wordt geopend. :thumbsup:

Volgende week woensdag een afspraak bij de verkoper om hagelschade (kleine deukjes) in het dak en motorkap te herstellen.

Volgende week donderdag een afspraak bij VVT om de motor en DSG te optimaliseren. De fabrieksgarantie loopt in maart af, dus die 28 dagen van februari neem ik op de koop toe.

Tman0961

Forumguru
IMG_7956.jpeg
Vandaag om 8 uur een afspraak met Johan in Marum. Erg fijne kerel. Alles even doorgesproken. Besloten geen rollerbank uitdraai te doen. Johan geeft aan het niet nodig te hebben voor de tuning, en ik hecht er ook geen waarde aan.
Ik ben benieuwd hoe de wagen rijdt op de terugweg. :itwasntme:

Gisteren is de SuperB terug naar de verkoper geweest die obv service de hagelschade van het dak en de motorkap heeft hersteld. :thumbsup:
Nog even een goede wasbeurt ergens de komende dagen en hij zou weer tip top moeten zijn:jaja:

Tman0961

Forumguru
Ok, op de terugweg met een glimlach gereden.

De motor en de bak reageert zoveel natuurlijker en logischer. Gasrepsons een heel stuk beter en het extra vermogen, zal nu gecombineerd rond 300pk liggen, is erg fijn. Bij het op het gas gaan, ongeveer 40% - 50%, rond de 120km/h, schakelt de bak niet direct terug naar zijn 3… Maar de auto begint eerst soepel te versnellen in zijn 6 om terug te schakelen naar zijn 5 en door te sleuren. En als je het bonter maakt, naar zijn 4e versnelling.

Start-stop is in de Sportstand uitgeschakeld en het overschakelen en toerenbereik is in de D veel prettiger. Start-stop in de D is iets aangepast waardoor de auto de neiging heeft minder vaak start-stop te gebruiken.

Blij mee tot zover, komende weken eens rustig ervaren. Mocht er nog wat zijn, kon ik terugkomen gaf Johan aan. :thumbsup:

JeSko

Forumguru
300 pk in zo'n stijlvolle slee is echt lekker! Mensen verwachten het doorgaans ook niet van een Skoda, geniet ervan!

DiVini76

Forumguru
Mooie waardes @Tman0961 ! :thumbsup:

Weet iemand eigenlijk waarom een Superb 1.4 TSI iV PHEV al wel te chiptunen is en een Octavia 1.4 TSI iV PHEV niet?
Zijn dit niet dezelfde motoren?

Tman0961

Forumguru
@JeSko, ik ben geen rijder die veel gebruik zal maken van al dat vermogen eerlijk gezegd. Relaxt cruisen is meer mijn stijl. Maar ik kan er wel slecht tegen dat wanneer je het gas wel een keer intrapt, bijvoorbeeld bij het invoegen op de snelweg, dat de auto heel zenuwachtig reageert door te ver terug te schakelen en hoog in de toeren vervolgens weinig te doen.
Ik vind het vooral fijn dat dat karakteristiek nu anders is. En de auto zich meer gedraagt zoals je, ik in dit geval, zou verwachten.

Tman0961

Forumguru
Vandaag was het tijd en geschikt weer voor wat tlc voor de SuperB. Ik wilde niet de hele dag ermee bezig zijn, dus ik dacht handig te zijn en de auto te wassen in een wasbox om daarna met hete wax een beschermlaag aan te brengen. Helaas liet dit lelijke vlekken achter en een waas rondom de deur panelen. Gevolg was, je raad het al, ik ben alsnog de hele middag bezig geweest dat weer te herstellen :mad:.
Gelijk ook de binnenkant even aangepakt en het leer een snelle behandeling gegeven met gliptone, ruikt altijd heerlijk. :jaja:

Geen goede foto’s kunnen maken want het begon al te schemeren, dus toch de hele bezig geweest :uitlachen:

IMG_7957.jpeg IMG_7960.jpeg IMG_7959.jpeg

jefrem

Lid
Hele mooie wagen man!
Begrijp ik nou goed dat start stop dus in sport stand helemaal uit staat en in de andere standen is aangepast en dus minder vaak/snel aan gaat?

Tman0961

Forumguru
Ja klopt, in de sportstand gaat de brandstofmotor na enkele meters aan. Daarna gaat deze niet meer uit. In de D is de start-stop iets anders ingesteld. De praktijk is dat het verschil in de D me niet echt opvalt met hiervoor. Aanpassing in de sportstand, met de start-stop en de tuning van de DSG en brandstofmotor is goed merkbaar en een verschil van dag en nacht.

Tman0961

Forumguru
Vanavond een rit vanuit Friesland terug gereden naar Drenthe. Na wat experimenteren op lege wegen, nu op de snelweg de grootlichtassistent uitgeprobeerd. Wat een topfunctie is dat zeg. Past zichzelf goed aan bij tegen en meeliggers. Helemaal top. En wat aan bak licht!!

Enige wat ik nog even moet ontdekken is hoe ik het uitzet. Ik reed een paar keer een enorme mistbank in. Dan werkt het verblindend. De hendel van me afduwen, naar voren dus, schakelde de assistent uit maar het grootlicht aan. Nogmaals de hendel naar voren switchte terug naar de assistent. Uiteindelijk het licht even met de draaiknop uit gedaan en terug op auto gezet, maar er moet toch een betere manier zijn??

Tman0961

Forumguru
Zal ik even proberen vandaag. Gisteravond op de snelweg wilde ik niet onnodig seinen door te flitsen met grootlicht, dus verder niet meer geprobeerd.

Tman0961

Forumguru
Hmm oudste kwam net met de hak tegen het lampje wat wat onderaan de deur zit, portierdeur linksachter.

IMG_8002.jpeg IMG_8003.jpeg

En natuurlijk direct in 2 stukken :mad::facepalm:

Anyways, iemand advies waar ik achter het artikelnummer / onderdeelnummer kom en waar ik dit het beste kan bestellen? Winparts oid?

EdK

Forumguru
Hoe krijgen ze het voor elkaar........ :pieker:
Maar goed als je deel lampje wat nu nog in deur zit eruit haalt dan zal aan de achterzijde ongetwijfeld het artikel nummer staan !
Als goed is zit het met een stekker verbinding dus voor straf geen licht tot er nieuwe van zijn zakgeld is gekocht....:D

Tman0961

Forumguru
Ok, ik zal eens een onderzoekje instellen bij het armatuur. Op het glas (plastic) wat gebroken is, had ik al gecheckt. Daar stond in ieder geval geen nummer op.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan