De T5 California van Herzog Jan

Herzog Jan

Forumguru
Dat zal zo'n vaart niet lopen. De FM ontvangst is nog steeds vele malen beter. Maar ja, die frequenties kosten veel geld dus de radiozenders proberen iedereen DAB door de strot te duwen.
En dan nog, ik luister net zo graag naar mijn 'eigen' muziek via usb. Of nog beter, internetradio. Lekker de hele dag Pinguin Aardschok of Rock Antenne Heavy Metal zonder dat geouwehoer van over het paard getilde dj's.

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Alleen de telefoonknop op het stuur werkt niet met de Zenec samen maar dat gaat de inbouwer nog uitzoeken.
Als je op de Zenec site de NL manual download van je unit dan op blz 4 van 40 daar staat wat over stuurwielbediening leermodus !
Kun je daar misschien iets mee mbt telefoonknop ?

Herzog Jan

Forumguru
Heb ik nog ff snel naar gekeken, stond op 'model 3'. Om te zien hoe of wat heb ik iets meer tijd nodig. De bus staat weer in de stalling.

Rallye

Forumguru
Mooie radio, Wellicht gaat het nu nog wel goed zonder DAB, maar heeft Zwitserland bijvoorbeeld FM niet al afgesloten? Ook de Nordics hebben plannen, die wel steed uitgesteld worden, zo lijkt het. Persoonlijk vind ik ook in Nederland DAB+ wel een toevoeging - al was het alleen maar omdat ik hier in de grensstreek dan de Duitse Radio Bob heb.

Maar goed, zo’n antenne is later vast nog te plaatsen.

Japanese Power

Donateur
Snap je helemaal met je keuze voor geen DAB. Ik heb dezelfde keuze gemaakt. Heb nog nooit radio geluisterd sinds ik alle eigen muziek heb omgezet naar MP3 en later de overstap heb gemaakt naar Spotify Family. Alleen je eigen muziek en geen geklets tussendoor. Ik heb persoonlijk de toegevoegde waarde van een radiopresentator nooit begrepen en ook de opgelegde keuze van de muziek nooit kunnen waarderen. Dus FM of DAB, het zal allemaal wel. Wil je dan alsnog radio luisteren pak je een van de tienduizenden tune-in zenders via 5G…

Canon-Eye

Forumguru
Ieder z'n meug natuurlijk...
Ik luister onderweg juist altijd radio en nooit eigen muziek, want met dat laatste zou ik mezelf afsluiten van hetgeen er buiten de auto gebeurt. Daarom hoor ik graag de nieuwsuitzendingen en de verkeersinformatie. Daarbij is het volumeknopje op het stuur een handige voorziening om het gewauwel van sommige*) presentatoren wat te dempen; de muziek hoeft voor mij niet heel erg hard te staan (mijn oren zijn nog prima en dat hou ik graag zo).
*) Typische wauwelzenders als 538 / Q Music / SLAM! en dergelijke heb ik sowieso nooit opstaan; meer NPO2 en NPO1 waarbij laatstgenoemde vooral informatief is. En voor rustgevende muziek ga ik nog wel eens naar NPO Klassiek, waar ook weinig wordt gepraat.

Herzog Jan

Forumguru
Ik heb nog even met het inbouwbedrijf gebeld, de telefoonknop op het stuur blijft onbruikbaar. Er zijn systemen die niet compatibel zijn op dat vlak. Rest van de knoppen die ik nodig heb werkt wel. En dat is het belangrijkste, bellen doe ik toch bijna niet als ik met de T5 weg ben. En dan nog, ik kan gewoon via de radio de telefoon bedienen.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Herzog Jan

Forumguru
Dan ga ik nog het pdc probleem op laten lossen. Ex van één van m'n nichtjes werkt bij een garagebedrijf en mag in eigen tijd voor zichzelf sleutelen. Mooi voor hem en goed voor mijn portemonnee.
Kans bestaat dat de parkeersensor die ik vervangen heb niet met de andere drie overweg kan. Daardoor blijft de werking van het pdc systeem uit.

Het bedrijf waar ik de Zenec gekocht heb kan eventueel ook de inbouw van de achteruitrijcamera verzorgen. Is dat een beetje te doen of gaat dat een grotere operatie worden ?

Bovenaan Onderaan