Vandaag bij de Schrauber Stammtisch in Dortmund de Lazer Lamps in laten bouwen. Laten ja, want ik ben nogal lomp en ken van de T5 nog niet veel. Dan is elke hulp welkom.
Een Stammtisch is in dit opzicht een groepje Tx liefhebbers met technisch inzicht maar zeker ook een zeer gezellige insteek. Regelmatig treffen ze elkaar en worden problemen aangepakt en reparaties aan Tx's uitgevoerd, vergezeld van een hapje en een drankje. Ik was mooi op tijd, het begon zo rond 12:00 maar ik was er 20 minuten eerder. Een achterhofje achter hoge gebouwen met iets van 5 garages waarvan er 1 open stond, Mancave ! Feestverlichting, muziek, en een bar. Voelde me binnen 1 minuut al thuis

De Cali achterwaarts in een andere garage geparkeerd en één voor één druppelde de rest ook binnen. Er werd meteen werk van mijn bus gemaakt. Grille er uit en de zaag er in. Kabel werd gelegd en het leek voorspoedig te gaan. Alleen wilde de lichtschakelaar er op geen enkele manier meer uit. Met drukken & draaien moet het normaal gesproken een eitje zijn, maar waarschiijnlijk is er ergens een lipje/tandje/iets versprongen waardoor het niet ging. Één van de aanwezigen had thuis nog een ouwe lichtschakelaar liggen dus het besluit genomen die van mij er hardhandig en eenmalig uit te halen. Tang en boormachine erbij en ff later was 'ie er uit. De vervanger (zonder voorste mistlichtfunctie, ik moet dus nog een goede gebruikte vinden) er in en ik kon in ieder geval het licht weer inschakelen.
Alles weer gemonteerd en ondertussen was de bbq ook al in actie.
Al met al een leuke dag gehad en die lampen.... in de buurt van een vliegveld laat ik ze maar uit

Klaar:
Dit was er over van de lichtschakelaar: