Detailing Pendragon's Skoda Superb (Rosso Brunello)

Cordoba

Forumguru
@Cordoba
Wassen gedaan met super snow foam en daarna monello lavare.
Ik heb gedaan monello veloce op geel vag lakken zijn keihard dus kunnen dat makkelijk hebben.daarna finale op licht green.Black hole op rood,ex-p op zwart,en dodo juice rain forrest rub op wit.
Aanwaxen heb ik staan collinite marq du elegance,nattys blue,dodo juice,meguiars morele glaze m16.

@Kippie-style: waarom een witte pad voor de DJ-wax? Witte pad is wat harder, eigenlijk bedoeld voor gebruik met een cleaner/fijn polijstmiddel zoals de finale. Ook de groene pad lijkt mij vrij hard voor de finale. Waarom niet de mezzo tussen de finale en de veloce gebruikt? Zo te zien alleen 5,5 " pads gebruikt. Persoonlijk neig ik meer naar Mezzo na de Veloce/Forza, en daar iets verder mee doorgaan (vanwege afbrekende korrel, wordt het vanzelf fijner) en dan geen Finale gebruiken.

Wat de prijzen van een DAP betreft: ik heb voor mijn DAP900 iets van 135 euro betaald, en dat is dan inclusief een extra kleinere 3,5 " backing plate, zodat je makkelijk ook kleinere 4" pads kunt gebruiken, en dus op meer plaatsen kunt komen met de machine. Voor dergelijke prijzen, is het gewoon afwachten tot er een mooie actie is. Voor rond de 100 euro vind je een 2e hands DAP, en als je een paar tientjes extra uitgeeft, kun je vaak ook de pads overnemen. Pads moeten wel af en toe vervangen worden, maar als je vast wat pads hebt om te beginnen, is dat mooi meegenomen.

Laatst bewerkt:

Kippie-style

Forumguru
De reden dat ik een witte gebruik, heb heel veel problemen met de laatste serie monello pads gaan snel kapot.
Ik ben bij CC geweest voor garantie had een oranje pad en binnen no time eerste x gebruiken kapot.
Ik kreeg van hun een gele in de plaats voor terug.Ik heb toen meteen de Veloce aangeschaft en kreeg advies om na de veloce finale op lichtgroen te doen.Dit omdat ze zeiden dat in de veloce nieuwe samenstelling zit dat je eigenlijk mezzo kan overslaan.Dit heb ik een keer geprobeerd en ik was tevreden veloce is uitpoetsen als een finale makkelijk.Mijn gold pad was ook kapot en ze hadden niks anders op voorraad een witte kon volgens hun ook,vandaar dat ik die gebruik.Ik ben momenteel druk op zoek naar nieuwe pads de levering bij CC is op moment niet ideaal elke keer alles uitverkocht.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik weet het, van die pad-problemen. Geen kapotte pad's gehad, maar wel steeds niet leverbaar, met de Summer Detail Day wilde ik een voordeelpakket met alle 5.5" pads, maar vanwege kwaliteitsprobleem met de pads niet leverbaar. Ik heb wel een 4" oranje pad gescoord (die waren wel goed) als aanvulling op mijn 5,5 " pads. Echte probleem is dat nieuwe leveringen steeds weer teruggestuurd worden door CC vanwege problemen met de kwaliteit/afwerking.

Als je toch een witte moet gebruiken, kun je die dan niet beter als eerste gebruiken, dus voor de glaze (en de EXP en wax dus met echte finishing pads)?

Persoonlijk gebruik ik nog de Forza, en als die op is, overstappen op de Veloce.

Kippie-style

Forumguru
Ja het is echt ellende nu hebben ze raffini pads van monello is de nieuwe serie maar nog niet leverbaar.
Zit nou te zoeken naar een leverancier van de lake county pads iets duurder maar toch beter.
Alleen kan ze alleen in 6,5 inch vinden en denk dat deze nette groot zijn voor de backingplate die ik nu heb 4"lijkt me weer te klein.
De witte gebruikte ik eerder meestal met finale of met de black hole.
Ik kan altijd nog de rode uitspoelen na de black hole en dan gebruiken voor de wax.
Hoop voor weekend de nieuwe pads te kunnen vinden en te hebben liggen.
De forza vond ik op zich al beter dan de inizio maar toch moest ik daar regelmatig nog wat finale doorheen mixen om het uitpoetsen te verbeteren.Met de veloce is het een opluchting poetst makkelijk uit stoft iets meer maar gebruik de compressor om de auto schoon te blazen.Als je 1 keer veloce gebruikt heb laat je de forza liggen haha heb ik ook namelijk 2 bussen liggen maar gebruik niet meer.

Cordoba

Forumguru
Ik heb ook een 3,5" backing plate, en dan is 4" een ideale maat (geen risico dat je met de rand van de backing plate schade maakt). Ik wilde eigenlijk ook wat andere padtypes proberen, op dit moment heb ik: paars wolletje, oranje, wit, zwart en rood. Groen en geel wil ik ook wel eens proberen, en kijken naar het verschil met de pads die ik nu gebruik.

Kippie-style

Forumguru
Paarse wolletje heb ik ook wat een ellende zoveel spetteren doe mij maar geel heerlijke pad.
Groen geeft na geel een supper glans omdat die licht cut en veel polijst dus glans.
Ben nu aan kijken voor lake country pads

Cordoba

Forumguru
Heb ik niet zoveel last van dat spetteren, misschien te veel polijstmiddel gebruikt? Ik gebruik 'm overigens alleen lokaal voor grove correctie zoals uitgebeten vogelpoep, en flinke krassen.

Pendragon

Donateur
Zo heb je 10 mensen en 10 verschillende meningen over welk merk gebruiken, welke pad etc. maar uiteindelijk gaat het om het eindresultaat toch? En die ontstaat door het gebruik van de verschillende merken en daar ga je dan je voorkeur op afstemmen.

Cordoba

Forumguru
Pendragon, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, en dat komt onder andere door:
- manier waarop je iets gebruikt
- prijs/kwaliteits verhouding en budget dat je beschikbaar hebt
- omstandigheden waaronder je iets gebruikt: zomer/winter, zon/schaduw, binnen/buiten, auto (de lak dus, zowel de hardheid, kleur als de conditie) enz.
- ervaringen met andere middelen
- goede begeleiding/info bij het gebruik
- verwachting die je vooraf hebt van een product: als je 100% verwacht, en de fout is voor 95% gecorrigeerd dan valt dat tegen, had je vooraf 50% verwacht dan valt 95% correctie enorm mee.

Daarnaast heb je nog verschillen in standtijd, en geur van verschillende producten, en ook dat beïnvloed je voorkeur.

Overigens als je goed gelezen hebt, heb je gezien dat ik wel mijn voorkeuren heb, maar niet dat de voorkeuren van een ander niet goed zijn. Wel vragen over hoe, wat en waarom (dan kun je leren van andermans ervaring). Als ik zeg dat iets niet goed is, dan is dat omdat het product echt niet goed is, niet goed in afsolute zin in waar het middel voor bedoeld is, maar ook niet in prijs/kwaliteitsverhouding. Bij iets dat niet goed is, baseer ik me óf op eigen ervaring, óf op ervaring van meerdere andere personen, of een combinatie.

lovely305

Forumguru
Op mijn werk kan ik tegen korting een swiss tec behandeling krijgen....Toch nog steeds reteduur.:nailbiting:
Dus zit een beetje rond te kijken of ik het zelf niet kan doen,maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Pendragon

Donateur
Dat is ook het probleem met officiële bedrijven, die moeten btw en belasting betalen en dan wordt het snel duur. Je hebt nog een nieuwe auto dus alle stappen hoeft niet lijkt mij.

lovely305

Forumguru
Moet wel actie gaan ondernemen want dat wit is errug besmettelijk.Ik poets me suf op al die insectenlijkjes en dat doe ik elke week!

• Leuk
Waarderingen: CDK

lovely305

Forumguru
Als de auto goed in de wax zit dan hechten vliegen en teer niet zo heftig meer.

Ja, dat hoorde ik al.
Daarom ben ik nu zo naarstig op zoek naar de juiste weg.
Zojuist aan Steve gevraagd of hij iets voor mij mee wil nemen wat ik misschien zou kunnen gebruiken.
Misschien wat tips erbij zodat ik direct kan beginnen.

Kippie-style

Forumguru
Ja, dat hoorde ik al.
Daarom ben ik nu zo naarstig op zoek naar de juiste weg.
Zojuist aan Steve gevraagd of hij iets voor mij mee wil nemen wat ik misschien zou kunnen gebruiken.
Misschien wat tips erbij zodat ik direct kan beginnen.

Auto eerst goed wassen daarna een cleaner gebruiken en dan gaan opbouwen met een sealant en wax voor lange bescherming.

lovely305

Forumguru
Auto eerst goed wassen daarna een cleaner gebruiken en dan gaan opbouwen met een sealant en wax voor lange bescherming.
Het zou al enorm helpen als ik wist wat die woorden betekenen,hahahaha.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt.

Steve neemt wat spulletjes mee naar de meeting.
Dan maar eens bekijken of ik het begrijp en aandurf.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan